Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی در حوزه اراضی گفت: مبارزه با فساد در حوزه اراضی از اولویت‌های 10 گانه قوه قضائیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از یزدرسا، غلامعلی دهشیری عصر امروز در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان با بیان اینکه طبق بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است، اظهار داشت: سالانه چند هزار پرونده در دستگاه قضا یا درکمیسیون های شبه قضایی مثل کمیسیون ماده 99 و 100 با موضوع جرم یا تخلفات ساخت و ساز در حوزه زمین  و تغییر کاربری شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جهت رتبه بندی اتهامات در سال 1400 تصرفات عدوانی رتبه 11 را در دستگاه قضا به خود اختصاص داده که این امر نیازمند مدیریت و ایجاد ساختار منسجم در مبارزه با فساد در حوزه زمین می باشد.

دهشیری با اشاره به شاخص های امینت در حوزه سرمایه گذاری گفت: در حوزه امنیت سرمایه گذاری ۷ نماگر و 38 مولفه آماری و پیماشی تعیین کننده است که یکی از این نمایه ها به بحث تصرفات عدوانی و مزاحمت ملکی اختصاص دارد که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی افزود: استان یزد که چند صباحی رتبه اول کشور در حوزه امنیت سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده بود اکنون به رتبه ۶ کشور در تابستان ۱۴۰۰ تنزل پیدا کرده که بخشی از آن به سبب برخی از مشکلات در حوزه اراضی در استان است که نیازمند عزم جدی جهت بهبود شرایط است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه ریشه فساد در حوزه اراضی باید خشک شود، اظهار داشت: باید به دنبال رفع علتها بود و این امر تنها با پیشگیری از تخلفات و حذف تداخل و موازی کاری ها  دستگاه ها متولی زمین امکان پذیر است.

وی با اشاره به سرگردانی مردم به دلیل نبود سازگار واحد در حوزه صدور مجوز و گواهی عدم خلاف ساخت و ساز تصریح کرد: این سامانه، بستری جهت کاهش این سرگردانی ها و به تبع آن حذف هزینه های متحمل بر دوش مردم خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیاده سازی کامل این سامانه در استان، کاهش ۹۰ درصدی تخلفات حوزه ساخت و ساز در وهله اول در استان صورت پذیرد. 

عالی ترین مقام قضایی استان یزد تصریح کرد: قطعا عملکرد و نتایج مثبت و تحقق آنچه بر ای این سامانه پیش بینی شده نیازمند انگیزه، اراده و دقت و همراهی و همت همه دستگاه های متولی در استان در ارایه مشخصات کامل و بارگذاری ان در این سامانه  است.

وی در پایان گفت: جلوگیری از هرگونه تبانی ارتشاء و رانت خواری بین متولیان حوزه اراضی برای صدور مجوز ساخت و ساز، جلوگیری از مخدوش شدن مجوزهای ساخت و ساز توسط متخلفان، جلوگیری از صدور مجوز غیر قانونی برای بخشی از اراضی که خارج از محدوده و وظایف دستگاه ها قرار دارد، محدودیت  در اعمال نظرات و سلایق شخصی در صدور مجوزها، ایجاد یک اتاق شیشه ای جهت نظارت دستگاههای نظارتی و قضایی بر فرایند صدور مجوزها و کاهش اتلاف وقت و هزینه های تحمیلی بر مردم از جمله مزیتها و کارکردهای پنجره واحد مدیریت زمین است. شایان ذکر است این سامانه از پروژه های دولت الکترونیک است که با همت وزارت ارتباطات، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات پیگیری و توسط نهادهای متولی زمین  اجرایی می شود

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه اراضی فساد در حوزه ساخت و ساز استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، علی اکبر فسایی با بیان این که در دوره کنونی مدیریت شهری یعنی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا امروز، میزان جلوگیری از ساخت‌وساز و تخریب سازه‌های غیرقانونی احداث‌شده در حریم شهر تهران، معادل ۱.۵ برابر ۱۰ سال قبل از آن بوده است، عنوان کرد: در ۱۸ ماه ابتدایی دوره ششم مدیریت شهری تهران یعنی در نیمه دوم ۱۴۰۰ و در طول سال ۱۴۰۲، میزان برخوردها با ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم پایتخت نسبت به سال‌های پیش از آن به‌شدت افزایش پیدا کرد، زیرا تلاش و سختگیری شهرداری در این زمینه بسیار بیشتر شد. همین مساله باعث شد که متخلفان متوجه شوند که در دوره کنونی مدیریت شهری نمی‌توانند به‌راحتی دست به تخلف بزنند، زیرا این کار برایشان هزینه مضاعفی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حریم شهر تهران ادامه داد: افزایش هزینه ارتکاب به تخلف ساخت‌وساز غیرقانونی در حریم پایتخت باعث شد که میل به انجام این تخلف در میان سودجویان کاهش یابد و به همین دلیل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کمتر شدن ارتکاب به تخلف و در نتیجه، کاهش میزان برخورد با تخلفات مربوطه در حریم شهر تهران بودیم؛ به نحوی که آمار ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم پایتخت از ۸ هزار و ۶۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۳ هزار و ۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت. این در حالی است که در سال گذشته نیز مانند ۱۸ ماه نخست دوره کنونی مدیریت شهری، به‌شدت جلوی ارتکاب به تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهر تهران را گرفتیم و سختگیری ما در این زمینه همچنان ادامه دارد.

او افزود: میل به تخلف ساخت‌وساز غیرقانونی در حریم تهران بیشتر مربوط به مناطق جنوب و جنوب غرب پایتخت است که البته ریشه این تخلفات عمدتا به وجود تداخلات مرزی بین تهران و شهرهای اطراف آن و تعارضات مربوط به اعمال مدیریت چندگانه بر بخش‌هایی از حریم پایتخت بازمی‌گشت، اما با ابلاغ طرح راهبردی حریم شهر تهران توسط استانداری، خوشبختانه این تعارضات برطرف شده و احتمال سوءاستفاده از قانون برای ساخت‌وساز در اطراف پایتخت توسط برخی سودجویان نیز کاهش یافته است.

کد خبر 847510 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهرداری سازمان نوسازی شهر تهران حریم شهر

دیگر خبرها

  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند