Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل حریم و بستر رودخانه، خرید تضمینی شیلات، قرار گرفتن مصرف ماهی در سبد غذایی دستگاههای اجرایی، دانشگاهها، پادگانها و بیمارستانها در اولویت سازمان شیلات قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری مشکلات فعالان عرصه شیلات در نشست یا سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران مطالبات پرورش دهندگان ماهی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: یکی از مشکلات پرورش دهندگان ماهی‌ و آبزیان این است که محدودیتی در حریم و بستر رودخانه توسط شرکت های آب منطقه ای ایجاد شده که این وضعیت موجب اجحاف به فعالان این عرصه شده و انتظار داریم از سوی واحد حقوقی سازمان شیلات ایران در این خصوص پیگیری‌ لازم برای حل مشکل صورت گیرد و این محدودیت برداشته شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعیین قیمت آب بهای واحدهای شیلاتی نیز از دیگر دغدغه های آبزی پروران است که امیدواریم این چالش نیز به صورت کلان برای همه فعالان این عرصه از سوی سازمان شیلات یک بار برای همیشه و برای همه تولیدکنندگان برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از آنجا که بایستی سرانه ماهی در سبد غذایی مردم بالا برود تا اشتغال و تولید در این عرصه نیز تقویت شود خوشبختانه با تلاش پرورش دهندگان ماهی‌های سردابی امسال تولید ماهی قزل‌آلا به میزان قابل توجهی افزایش یافته اما با حذف ارز  4200 تومانی تامین غذای ماهی در استخرها بشدت افزایش یافته و این موضوع نیز بر مشکلات افزوده است.

سیاهکلی بیان کرد: قطع برق واحدهای شیلاتی و تلفات زیاد ماهی و در کنار آن کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن کم شدن مصرف ماهی موجب شده فروش این محصول نیز با موانعی روبرو شود و در این راستا صدها هزار تن ماهی تولید شده در مناطق مختلف کشور بدون مشتری است و روی دست تولیدکننده مانده و با گرم شدن هوا نگران از بین رفتن این محصولات و ضرر و زیان بیش از حد به فعالان این عرصه هستیم که باید برای آن تدبیر شود.

این نماینده اظهارداشت: از رئیس سازمان شیلات کشور انتظار داریم برای خرید تضمینی محصولات شیلاتی فکری اساسی کنند و تولیدکنندگان را از این چالش نجات دهند.

وی گفت: پیشنهاد می کنیم در راستای حمایت از تولیدکنندگان شیلات، مصرف ماهی در سبد مصرفی دستگاههای دولتی بویژه آموزش و پرورش، پادگان ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز جمعیتی قرار گیرد و سازمان تعاون روستایی نیز راهکارهایی برای صادرات ماهی به سایر کشورها فراهم کند تا تولیدکنندگان بتوانند تولیدات مازاد خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند و از بحران عبور کنند.

در این نشست سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اهمیت مصرف ماهی و قرار دادن این ماده غذایی در سبد غذایی مردم اظهارداشت: باید کمک کنیم تا در کنار افزایش تولیدات آبزیان بتوانیم به افزایش سرانه این ماده پروتئینی کمک کنیم و برای رفع موانع نیز اقدام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: موضوعات مطرح شده از سوی دکتر سیاهکلی از جمله رفع مشکل رودخانه و حریم بستر، میزان آب‌ بها، خرید تضمینی و قرار دادن ماهی در سبد مصرف نهادهای دولتی به عنوان عمده مشکلات واحد‌های پرورش ماهی‌ را مورد توجه قرار می دهیم و بزودی در سفر به قزوین مسائل شیلات استان را از نزدیک بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی پرورش دهندگان ماهی مجلس شورای اسلامی سازمان شیلات خرید تضمینی ماهی در سبد مصرف ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری