Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاسوس‌های ناشناس موفق شدند از طریق یک اپلیکیشن ورزشی و گام شمار شماری از پرسنل ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیلی را تحت اشراف و رصد اطلاعاتی خود قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، وبگاه روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد، یک شبکه جاسوسی ناشناس موفق شد از طریق اپلیکیشن ورزشی Strava از پرسنل ارتش اسرائیل و ماموران شاباک جاسوسی کرده و سفرها و حضور آنها را در کشورهای مختلف جهان رصد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات جاسوسی که ابعاد کامل آن افشا نشده است، تراشه‌‌هایی وارد پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی شده و از این طریق افرادی که سرگرم انجام فعالیت‌های ورزشی در پایگاه‌های نظامی یا امنیتی بودند را مورد رصد قرار دادند.

این رسانه انگلیسی در گزارشی خود تاکید کرد، حتی افرادی که شدیدترین موارد حریم خصوصی را هم در این اپلیکیشن لحاظ کردند نیز از این جاسوسی در امان نماندند.

در یکی از نمونه‌های جاسوسی انجام گرفته که گاردین موفق شد به آن دسترسی پیدا کند، فعالیت یکی از کاربران این برنامه را نشان می‌دهد که در یکی از مراکز به شدت سری اسرائیل مشغول فعالیت است، گمان می‌رود این مرکز به برنامه هسته‌ای اسرائیل مرتبط است.

این رسوایی زمانی جنبه شدیدتری به خود می‌گیرد که مشخص شده است، سرویس‌های امنیتی و متخصص اسرائیل موفق به کشف وجود این جاسوسی نشده بلکه یک مجموعه فعال در این زمینه تحت عنوان FakeReporter آن را کشف و به اطلاع نهادهای ذیربط رساند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است