Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: اعضای سفارت آمریکا در تهران تا آخرین روزهای پیش از تسخیر لانه جاسوسی در ١٣ آبان ۵٨ مشغول فعالیت بودند. آنچه سفارت آمریکا را "لانه جاسوسی" کرد، نه اقدامات عادی دیپلماتیک آن، بلکه اقدامات جاسوسی و مخفی آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر تنها کسانی به عنوان منبع و جاسوس آمریکا معرفی شدند که اثبات شد عالمانه و عامدانه با نمایندگان سازمان سیا مرتبط و برای آنها مشغول جاسوسی بوده‌اند. وگرنه بودند افرادی که تنها در چارچوب تعاملات رسمی و دیپلماتیک با اعضای سفارت آمریکا تعامل داشته‌اند و اسناد بدست‌آمده از سفارت نیز همین را تایید می‌کرد.

ششم آبان ۵٨ آیت‌الله منتظری، ریٔیس مجلس خبرگان قانون اساسی با معرفی و هماهنگی وزارت امور خارجه، میزبان دو دیپلمات سفارت آمریکا بود. در این ملاقات ۴۵ دقیقه‌ای، طبق معمول طرف آمریکایی با سوالاتش در جستجوی تحلیل چهره‌های انقلاب از اوضاع و شرایط داخلی و بین‌المللی بود. در تعارفات معموله، آمریکایی‌ها از درک درد و رنج مردم در راه مبارزه و پیروزی انقلاب گفتند و آیت‌الله منتظری دغدغه‌های حقوق بشری کارتر را تحسین کرد و گفت وقتی در زندان بوده از رای آوردن او خوشحال شده است.

بحثهای جدی نیز حول انتقاد آیت‌الله منتظری از نزدیکی آمریکا و اسرایٔیل و انتقاد آمریکایی‌ها از اخراج خبرنگارانشان از ایران دور زد. مساله‌ای که باعث گلایه ی طرف ایرانی از تصویر ارایٔه شده از ایران توسط رسانه‌های آمریکایی شد. این دیدار نهایتا با بحث درباره هوشیاری مردم کشورهای جهان سوم و محترم شناختن آن توسط آمریکا به پایان رسید.

بروس لینگن، کاردار سفارت در پایان گزارش این ملاقات، در ارزیابی شخصیت آیت‌الله منتظری چنین نوشت: "با توجه به این ملاقات کوتاه مدت، ما چنین احساس می‌کنیم که وی یک متفکر سیاسی متبحر نبوده و اکثر مطالبی که به وی استناد می شود، یا برایش نوشته شده و یا توسط دیگران در دهانش گذاشته‌اند."

منبع: اسناد لانه جاسوسی، ج دهم، ص ٧٠۶
تصویر این سند برای نخستین بار منتشر می‌شود
 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دیپلمات آیت الله منتظری سفارت آمریکا موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی ا مریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عبدالرسول پورعباس امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در گفتگو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه جاری اظهار داشت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد. واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می‌کنند، نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند که در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گفت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدیدنظر ارجاع می‌شوند و معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از پنج سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای این شهرستان دوباره برگزار می‌شود.


دیگر خبرها

  • حمایت قوه قضائیه از اقدامات دولت
  • شوخی جالب مولر با ستاره رئال‌مادرید: جاسوسی می‌کنی (فیلم)
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • شوخی مولر با ستاره رئال: جاسوسی می‌کنی! (عکس)
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی