Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی ولی پور گفت: ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز یکم تیرماه، در پی وقوع زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در منطقه بندر مقام استان هرمزگان ۵ تیم ارزیاب از هلال احمر دو استان فارس و هرمزگان به کانون زلزله اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه زلزله در بخش هایی از مناطق جنوبی فارس هم احساس شد، همه نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان های جنوبی این استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی پور گفت: طبق بررسی های میدانی از روستاهای شهرستان لامرد، زلزله در این مناطق خسارتی نداشته اما با توجه به وجود پس لرزه های متعدد، حالت وضعیت اضطراری ویژه هلال احمر شهرستان لامرد همچنان پا برجاست.

رییس سازمان امداد و نجات افزود: همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان های لار، مهر، گراش، اوز و خنج نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفته اند.

وی گفت: در استان هرمزگان هم کانون زلزله حوالی بندر مقام بود که بلافاصله ۳ تیم ارزیاب شامل دو نفر نیروی کادر و ۹ نجاتگر داوطلب برای بازدید اعزام شدند.

ولی پور گفت: طبق گزارش استان فارس ترک خوردگی جزئی در لامرد مشاهده و مسیر تابناک به سمت بندر پارسیان که به علت ریزش کوه مسدود شده بود نیر بازگشایی شد، همچنین در مسجد دشتی پارسیان هم تخریب جزئی اعلام شده است.
 

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ساعت ۱ و ۳۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه بامداد امروز (چهارشنبه) بندر مقام در استان هرمزگان را لرزاند، کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۰۴ عرض شمالی و ۵۳.۲۶ طول شرقی ثبت شده است.

بندر مقام از توابع بخش شیب‌کوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

برچسب‌ها هرمزگان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله هرمزگان سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله استان هرمزگان بندر مقام هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمودی، رئیس سازمان امداد ونجات، گفت: ۶ استان کشور شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، البرز، لرستان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ٣ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی؛ در استان البرز که با بارندگی در کل استان و آب گرفتگی در معابر اشتهارد مواجه هستیم، امدادرسانی با اعزام یک تیم امدادی جهت تخلیه آب منازل در حال انجام است. در استان ایلام نیز تخلیه آب ٣۵ خانوار متأثر از سیل در سطح شهر انجام شده است که با توجه به تهدیدات، تخلیه روستان تختان در این استان در اولویت قرار دارد. همچنین در استان ‌چهارمحال و بختیاری بارندگی به صورت پراکنده و در کوه رنگ شدیدتر می‌باشد که آب گرفتگی سیاه چادرها منجر به اعزام ۴ تیم عملیاتی به مناطق متأثر از حادثه شده است. امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان