Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مخدومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ناحیه منفصل شهری نایسر در شهر سنندج جزو محروم‌ترین نقاط از لحاظ زیرساخت‌های خدماتی و فرهنگی است.

وی افزود: متأسفانه در این ناحیه چند ده هزار نفری هیچ مکان فرهنگی، ورزشی و رفاهی وجود ندارد و کتابخانه عمومی که روز گذشته در این منطقه افتتاح شد اولین مکان فرهنگی و خدماتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخدومی عنوان کرد: این کتابخانه عمومی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و ۱۲۰ متر زیربنا برای استفاده مردم ناحیه منفصل شهری نایسر تجهیز و آماده شده و دارای بخش‌های متنوعی است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه، نخستین کتابخانه مشارکتی است که در این ناحیه منفصل شهری راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: کتابخانه عمومی سرای محله نایسر شامل سالن مطالعه، مخزن کتابخانه، بخش کودک و همچنین بخش ویژه کلاس‌های آموزشی برای استفاده علاقه مندان است.

وی با قدردانی از حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری کردستان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مرکز استان، گفت: منابع مورد نیاز کتابخانه سرای محله نایسر توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برخی از خیرین فرهنگی سنندج فراهم شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان همچنین از راه‌اندازی یک کتابخانه نهادی با زیربنای ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر مربع در مرکز بازآفرینی ناحیه منفصل شهری نایسر خبر داد و تصریح کرد: آغاز به کار این مرکز فرهنگی در آینده‌ای نزدیک می‌تواند خبری نویدبخش برای ساکنان شهرک نایسر باشد.

وی یادآور شد: ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است و راه‌اندازی کتابخانه سرای محله به همت کتابخانه های عمومی و استانداری گام کوچکی در رفع این کمبودها به شمار می‌رود.

مخدومی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک امر فرابخشی است، بیان کرد: امیدواریم با افتتاح این کتابخانه شاهد استقبال علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم و بخشی از نیازهای مردم این شهرک در این حوزه برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر ۸۳ باب کتابخانه در استان کردستان وجود دارد که ۵۲ مورد نهادی و ۳۱ مورد مشارکتی است.

کد خبر 5520656

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج کتابخانه عمومی فرمانداری سنندج شهرداری سنندج بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سفر استانی سازمان تبلیغات اسلامی آمار کرونا اردبیل ویروس کرونا مشهد ایلام آبرسانی کنگره شهدا اجتماع سلام فرمانده ناحیه منفصل شهری نایسر راه اندازی سرای محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری