Web Analytics Made Easy - Statcounter

یارمحمدی گفت: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از مهرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد از اراضی دیم‌زار شهرستان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یارمحمدی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی گفت: خدمات‌رسانی جهاد کشاورزی در غالب ۳ شهر و ۶۸ روستا به مساحت حدود ۱۰۴ هزار هکتار به ۶۲۰۰ بهره‌بردار ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منبع تأمین آب کشاورزی در شهرستان فراهان ۴۵۰ حلقه چاه ، ۲۳۰ رشته قنات و ۱۰ چشمه است.

یارمحمدی اظهار کرد: هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های جهاد کشاورزی با تکیه‌بر ارتقای سطح دانش و آگاهی کشاورزان به‌منظور افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و آبزی‌پروری بوده است که همواره با ارائه و ترویج الگوی مناسب کشت با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی فراهان گفت: در بخش زراعت گندم دیم با معرفی ارقام جدید مثل اوحدی، باران و آذر۲ و در گندم آبی با معرفی رقم‌های اروم ، میهن ، حیدری واوبالا در جو آبی رقم جلگه و در جو دیم رقم آبیدر و سرارود به کشاورزان معرفی شده است.

وی گفت: با اجرای طرح امنیت غذای از سال ۱۳۹۸ و همکاری با ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی(ره) در طرح جهش تولید در دیم‌زارها از مهرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد از اراضی دیم‌زار شهرستان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند و کشاورزان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند که در سال زراعی آینده کلیه کشاورزان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

یارمحمدی اظهار کرد: حمایت از کشاورزان در زمینه تأمین بذر و کود مورد نیاز آنها و همچنین حمایت بیمه‌ای از محصولات کاشته شده در دیمزار موجب می‌شود تا علاوه بر زیر کشت رفتن  زمین‌های دیم، اشتغال‌زایی نیز صورت بگیرد.

وی گفت: همچنین در بخش امور دام نیز دام نژاد سیمنتال که در شرایط یکسان و تغذیه مساوی با نژاد هلشتاین وزن گیری بیشتری دارد و برای دامدار اقتصادی تر می باشد، معرفی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فراهان گفت: لازم به ذکر است شهرستان فراهان مقام اول استان در تولید گندم دیم با سطح حدود ۴۰هزار هکتار و مقام اول استان در تولید حبوبات دیم با سطح حدود ۴ هزار هکتار مقام اول استان در تولید گلرنگ دیم را از آن خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بزرگترین مجتمع دامداری گوساله پرواری استان به ظرفیت ۱۲۳ واحد ۵۰ راسی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و بزرگترین واحد پرورش بوقلمون غرب کشور با ظرفیت ۲۲۰۰۰ قطعه در شهر خنجین و باز بزرگترین واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۵۰۰ قطعه در شهرستان فراهان واقع شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان فراهان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار داشت: بحث افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مطرح است و هم اکنون میانگین سرانه زمین در کشور 3.2 هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم با کاهش بهره وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان  خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان انجام می‌شود تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت وجه به کشاورزان  اجازه واردات به  شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است  و اگر می‌خواهیم به بهره وری دست یابیم به صورت پهنه بندی اراضی باید مدیریت شوند.

وی، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی راهی بر افزایش بهره وری مزارع به شمار می‌آید.

مهاجر اظهار کرد: نیاز داریم در مازندران  کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی آن تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بوده که باید بر اساس رسالت اصلی عمل کنند.

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

مومنی همچنین افزود: تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل