Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها هزار کارگر خطوط ریلی انگلیس که به حقوق دریافتی خود اعتراض داشتند، اعتصاب کرده و میلیون‌ها مسافر را با هرج‌ومرج مواجه کردند. این بزرگترین اعتصاب ریلی انگلیس در ۳۰ سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتصاب بیش از ۴۰ هزار تن از کارکنان راه‌آهن انگلیس که روز سه‌شنبه اتفاق افتاد و قرار است در پنج‌شنبه و شنبه نیز تکرار شود، باعث ایجاد اختلال گسترده در شبکه ریلی این کشور شده و اکثر خدمات را تعطیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکنان مترو لندن هم اعتصاب کرده و تقریبا باعث تعطیلی این شبکه شدند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تحت فشار است تا به مردم کشورش در این سخت‌ترین ضربه اقتصادی دهه‌های گذشته کمک کند. او گفت، این اعتصاب‌ها به کسب‌وکارهایی که هنوز در حال ترمیم آسیب‌های همه‌گیری کرونا هستند، آسیب می‌زند.

اتحادیه‌ها اعلام کردند که اعتصاب کارکنان راه‌آهن ممکن است نشان‌دهنده نارضایتی در طول تابستان باشد، چرا که معلمان، پزشکان، کارگران دفع زباله و حتی باریستاها در مواجهه با تورم ۱۰ درصدی، به اعتصاب متمایل می‌شوند.

میک لینچ، دبیرکل اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل ‌و نقل گفت: اعضای این اتحادیه رهبری تمامی کارگران این کشور را که از کاهش حقوق و وخامت اوضاعشان توسط سودهای کلان تجارت‌ها و سیاست‌های دولتی خسته شده‌اند، بر عهده دارند.

نتوورک ریل، یک شرکت زیرساخت ریلی در انگلیس اعلام کرد که مردم تنها درصورت لزوم از قطار استفاده کنند. کارکنان بیمارستان گفتند که برخی همکارانشان شب را در محل کار به صبح رساندند تا آماده خدمت رسانی باشند.

جانسون به اعضای کابینه خود گفت که این اعتصاب‌ها «اشتباه و غیرضروری» بوده و خطاب به مردم کشورش گفت که باید بر مواضع خود بمانند، چرا که بهبود در عملکرد راه‌آهن به نفع عموم مردم است.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از مردم انگلیس با این اعتصاب‌ها موافق و ۴۵ درصد مخالف هستند.

اقتصاد انگلیس در ابتدا پس از همه‌گیری کرونا به سرعت رشد کرده و احیا شد، اما مجموعه‌ای از عوامل از جمله کمبود نیروی کار، اختلال زنجیره تامین، تورم و مشکلات تجارت پسابریگزیت باعث شده تا زمزمه‌ها رکود اقتصادی به گوش برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس اعتصاب کارکنان راه آهن انگلیس اقتصاد انگلیس راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی

تین نیوز

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی یکی از برنامه های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش تین نیوز از ایسنا، درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

در یکی از این پرونده های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت