Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:30:07 GMT

تکذیب پاک تراشی جنگل در گلستان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۵۲۳۹

تکذیب پاک تراشی جنگل در گلستان

در پی درج خبری مبنی بر پاک تراشی جنگل در بخش‌های غربی این استان در محدوده شهرستان بندرگز که گویا یک فرد پاراگلایدر سوار فیلم و عکس آن را ثبت و منتشر کرده بود اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با درج توضیحی به این مطلب واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است: چند روزی است در فضای مجازی اخباری مبنی بر جنگل تراشی و قطع یکسره در جنگل‌های هیرکانی در حال دست به دست شدن است که اذهان عمومی را مشوش نموده است لذا با توجه به اهمیت موضوع توضیح این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی به این شرح است: عرصه مورد نظر در زمان جنگ جهانی دوم پاک‌تراشی شده و پایگاهی نظامی برای ارتش شوروی و در نقشه سال ۱۳۴۳ نیز فاقد درخت بوده و می‌توان با اطمینان گفت که پاکتراشی بیش از ۵۸ سال قدمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرصه مذکور در زمان قبل از انقلاب و قبل از قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع، جزو مستثنیات بوده و حتی قالب مسکونی داشته و آثار سکونت قدیمی در حال حاضر نیز در فیلم قابل مشاهده هست.

همچنین این عرصه دارای سند ۶دانگ و خاک این عرصه مشخصات زراعت و بیش از ۵۰ سال سابقه زراعت دارد.

همچنین درسال ۱۳۹۸ نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان بندرگز بخاطر قطع ۲درخت و ۴ نهال جنگلی در این عرصه تخلف ثبت کرده و متخلف را تحویل مراجع قضایی داده است.

لازم به ذکر است این عرصه در پلاک ۲نوده از بخش ۲ ثبتی شهرستان بندرگز و جزو حوزه استحفاظی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و موسوم به ملک نوده است.

نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان علی رغم مشکلات بسیار، حداقل امکانات و نیرو، در حال حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هستند و اینکه اشخاصی مدعی ۱۲ هکتار جنگل تراشی می‌شوند در جای خود آن هم در این زمان موجب تعجب است.

در این مطلب همچنین آمده است: هر شخصی مدرکی مستند دال بر جنگل تراشی در این ابعاد داشته باید ادعا را با سند و مدرک بیان و از شایعه پراکنی بی اساس و تشویش اذهان عمومی بدون تحقیق و بررسی پرهیز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل خواری جنگل های هیرکانی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل و سرجنگلبانی سرخرود در راستای مقابله با قاچاق چوب، از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازدید کردند.

در جریان این بازدید سرزده، مأموران منابع طبیعی موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم