Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@10:39:47 GMT

آغاز طرح هوشمندسازی یارانه نان در مشهد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۶۱۶۶

آغاز طرح هوشمندسازی یارانه نان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محسن داوری در مراسم شروع طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب اولین دستگاه کارتخوان ویژه عرضه الکترونیک و هوشمند نان در یک نانوایی در مشهد، اظهار کرد: یکی از اقدامات ویژه دولت در هوشمندسازی یارانه‌ها در حوزه آرد و نان صورت گرفت. این طرح در برخی استان‌ها اکنون انجام شده است. در استان ما نیز چند روزی است که این طرح اجرا و امروز در شهرستان مشهد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح تمام ارزیابی نانوایی‌ها بر اساس دستگاه‌های کارتخوانی است که بانک سپه آن را مدیریت می‌کند.  وی ادامه داد: همشهریان برای خرید نان با مراجعه به نانوایی‌ها فقط از این دستگاه کارتخوان استفاده کرده و هر تعداد نانی که بخواهند، می‌توانند تهیه کنند. در پایان هر شب نیز به هر نانوایی به ازای نان به فروش رسانده، ۱۵ درصد سود و یارانه تعلق می‌گیرد. همچنین سهمیه آرد هر نانوایی نیز بر اساس میزان پخت واحد مربوطه خواهد بود. فرماندار مشهد بیان کرد: قبلا هر نانوایی سهمیه‌ای داشت، اما اکنون به هر نانوایی بر اساس پخت و ارائه نان به مردم سهمیه آرد تعلق می‌گیرد. بنابراین تمام مردم از این حوزه و فعالیت بهره‌مند خواهند شد و اگر انحرافی در شبکه توزیع آرد وجود داشته داشت با این طرح برطرف خواهد شد.  داوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه چند دستگاه کاتخوان در شهرستان مشهد نصب خواهد شد و اجرای این طرح تا چه زمانی ادامه خواهد شد داشت، عنوان کرد: طرح هوشمندسازی یارانه نان در مشهد از امروز آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شود که تا ۱۵ تیرماه سال جاری کل نانوایی‌های سطح شهرستان مشهد به این دستگاه‌ها مجهز شوند. تاکنون ۱۲۰ نانوایی در سطح شهر در این طرح پوشش داده شده‌اند.  وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که با آغاز این طرح حدود ۳۰ درصد در مصرف نان در شهرستان مشهد صرفه جویی شود. با توجه به اینکه زائرین زیادی به مشهد می‌آیند، باید مشخص شود که چه اتفاقی می‌افتد. فرماندار مشهد در رابطه با شلوغی نانوایی‌ها در سطح شهر، توضیح داد: شلوغی نانوایی‌ها و صف موجود در نانوایی‌ها به علت کمبود آرد نیست. تا هر نانوایی پخت انجام داده و جواب مشتری را دهد، صفی ایجاد خواهد شد. به خصوص در نانوایی‌های سنگک که پخت نان با تاخیر انجام می‌شود، وجود هفت الی هشت نفر در یک صف در برخی از محله‌ها امری طبیعی است. داوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هر خانوار به هر تعداد نان بخواهند می‌توانند نان را خرید کنند، گفت: برخی از حوزه‌ها مانند دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها تجمیعی هستند که آن‌ها نیز از طریق مسئول خرید خود و کارت بانکی که برای آن حوزه تعریف شده است خرید نان را انجام می‌دهند.  وی اضافه کرد: سامانه این دستگاه‌ها پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد و در صورتی که قطع یا با مشکل فنی روبه‌رو شود، مشکل حل خواهد شد.  فرماندار مشهد تصریح کرد: زائرین محترم نیز با کارت بانکی خود می‌توانند نان را خریداری کنند. تنها فرق این موضوع این است که ما سهمیه اضافی را اختصاص نداده و هر تعداد که نانوایی پخت انجام دهد، به همان مقدار آرد تخصیص داده خواهد شد. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد هوشمند سازی نانوایی هوشمندسازی یارانه شهرستان مشهد نانوایی ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند