Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بانک دو فرانس» اعلام کرده رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال جاری ۲.۰۳ خواهد بود. این درحالی است که این بانک قبلا رقم ۳.۰۴ را پیش‌بینی کرده بود. از سوی دیگر، برای سال آینده هم رقم رشد ۱.۰۲ درصد پیشنهاد شده که پیش از آن گفته شده بود ۲ درصد خواهد بود.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی فرانسه می‌گوید جنگ اوکراین در دوره دو سال آینده، برای اقتصاد فرانسه به اندازه بیش از دو واحد کاهش رشد ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسوا ویلروی دو گالو، رئیس بانک مرکزی فرانسه می‌گوید تورم در این کشور «به طور واضحی بسیار بالا» است. این در حالی است که فرانسه نرخ تورم کمتری نسبت به بقیه کشور‌های اتحادیه اروپا دارد. رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت: «افزایش قیمت‌ها دیگر تنها مربوط به انرژی نیست و به طور گسترده به بخش‌های دیگر سرایت کرده است».

گفتنی است در پی اعمال تحریم‌های سنگین بر روسیه از اسفندماه سال گذشته، بحران انرژی که پیش از این هم در اروپا وجود داشت بدتر شده و قیمت حامل‌های سوخت افزایش شدیدی پیدا کرده است. این تغییر در قیمت انرژی بر مواد غذایی و دیگر کالا‌ها تاثیر گذاشته و اقتصاد جهان را با بحران جدیدی رو به رو کرده است. پیش‌بینی می‌شود بحران کنونی موجب رکود در اقتصاد اروپا شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ تورم تحریم های روسیه رشد ناخالص داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

دبیر کل ناتو گفت اروپا و آمریکا مدتهاست در عمل به وعده کمک به اوکراین ضعیف عمل کردند.

به گزارش مشرق، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه