Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آمریکا به طور رسمی اعلام کرد بایدن در سفر منطقه‌ای خود درباره نفوذ ایران رایزنی خواهد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست هراس واشنگتن از نفوذ منطقه ای ایران گفت که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در سفر منطقه ای خود درباره نفوذ تهران رایزنی خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در محل وزارت خارجه این کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و نیز موضوع ایران گفت که هنوز چند هفته به این سفر باقی مانده است اما ایران به صورت طبیعی یک موضوع در گفتگو ها میان بایدن و مقامات اسرائیلی و عربستانی خواهد بود.
وی با تکرار ادعاهای بی اساس و در تداوم هراس از نفوذ منطقه ای و پیشرفت های هسته ای و برنامه بازدارندگی دفاعی ایران، نفوذ تهران در منطقه را "مخرب" خواند و ادعا کرد تهدید های نشات گرفته از ایران از جمله برنامه هسته ای و موشکی، حمایت از نیروهای نیابتی، موضوع گفتگو خواهد بود.

ادعای لاپید درباره تاثیر سفر بایدن به خاورمیانه
وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی مدعی شد سفر آتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی تاثیر قدرتمندی بر منطقه خواهد داشت.
رسانه‌های صهیونیستی سه شنبه شب به وقت تهران از گفت‌و‌گوی تلفنی وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی با همتای آمریکایی خود پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای از جمله سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی خبر دادند.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «یائیر لاپید» وزیر خارجه (رژیم) اسرائیل با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با یائیر لاپید همتای صهیونیست خود درباره انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رایزنی و بر اهمیت تداوم هماهنگی بین واشنگتن - تل آویو درباره مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی تأکید کرد.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این گفتگوی تلفنی مدعی شد که سفر آتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی تاثیر قدرتمندی بر منطقه خواهد داشت.
علیر غم وجود بحران کابینه رژیم موقت صهیونیستی که به فروپاشی نزدیک شده و احتمال برگزاری انتخابات مجدد قوت گرفته، رئیس جمهور آمریکا باز هم قصد سفر به فلسطین اشغالی را دارد.
«توماس نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی بامداد سه‌شنبه گفت که بایدن علی‌رغم فروپاشی ائتلاف کابینه، همچنان قصد دارد ماه آینده به فلسطین اشغالی سفر کند. نایدز در این‌باره توضیح داد: «او می آید. همانطور که گفتیم، او برای مردم اسرائیل می‌آید».
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اظهار داشت: «ما با اسرائیل رابطه راهبردی داریم که فراتر از هر دولتی است. رئیس جمهور مشتاقانه منتظر دیدار ماه آینده است.»
از سوی دیگر به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در واشنگتن گفت، روابط بین آمریکا و اسرائیل، راهبردی است و ارتباطی به اینکه چه کسی در کاخ سفید یا تل آویو حکومت می‌کند، ندارد.
وی افزود، ما همچنان به تعهدمان برای گشایش سفارت آمریکا در قدس پایبند هستیم.
در همین حال به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که برنامه سفرش به "اسرائیل" هیچ تغییری نکرده است.

ماموریت ویژه بایدن؛ ارائه طرحی قابل اجرا برای محدود کردن ایران
سی‌ان‌ان گزارش کرد در سفر «جو بایدن» به عربستان موضوع ایران در راس گفت‌وگوها قرار دارد و واشنگتن برای تحمیل شروط خود فشار بر ایران را ادامه می‌دهد.
شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان روز سه شنبه گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تحت فشار فزاینده‌ای از سوی متحدان کلیدی ایالات متحده در خاورمیانه قرار دارد تا طرحی قابل اجرا برای محدود کردن ایران ارائه دهد.
به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و برادر«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان اوایل ماه جاری در سفر به واشنگتن به مقامات ارشد امنیت ملی بایدن گفت که او خوشحال است که روابط آمریکا و عربستان به مسیر خود باز می‌گردد.
اما معاون وزیر دفاع سعودی ابراز نگرانی کرده که ایالات متحده هنوز یک راهبرد جامع برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، زرادخانه موشک‌های بالستیک و حمایت از گروه‌های شبه نظامی منطقه ای بیان نکرده است. مقامات منطقه‌ای گفتند دولت بایدن هنوز به متحدان خود از جمله عربستان سعودی نگفته است که در صورت شکست مذاکرات هسته ای، طرح دوم احتمالی چه خواهد بود.
یک مقام ارشد دولت با اشاره به تصمیم اخیر ایران برای از بین بردن برخی از دوربین‌های نظارت هسته‌ای و عملیات مخفیانه (رژیم) اسرائیل در داخل ایران، گفت: «وضعیت با ایران بسیار حساس شده است. این بخش بزرگی از دلیل نیاز ما به انجام سفر بایدن به عربستان است متحدان ما می‌خواهند بدانند که در برخورد با این موضوع جدی هستیم.»
«راب مالی» نماینده دولت آمریکا در امور ایران به سی‌ان‌ان گفت: «ما متعهد هستیم که از نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران رایزنی کنیم و به طور کلی، از گفت‌وگو میان کشورهای منطقه درباره مسائل امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کنیم.»
به گزارش سی‌ان‌ان منابع آگاه گفتند که دولت بایدن ابراز داشته است که فشار اقتصادی بر ایران را ادامه خواهد داد و در صورت شکست توافق، اجرای تحریم ها را تشدید خواهد کرد.
ایالات متحده همچنین برای ایجاد یک ائتلاف منطقه ای علیه ایران کار می‌کند و از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس می خواهد تا تمام سیستم های دفاع هوایی و موشکی خود را در برابر حملات ایران یکپارچه کنند. این اقدام توسط قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب حمایت می شود، اما هنوز حمایت همه کشورهای خلیج فارس را جلب نکرده است.

احتمال تشکیل ائتلاف نظامی علیه ایران
سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا و فلسطین اشغالی و برخی از کشور‌های منطقه مانند عربستان، باعث تشکیل یک ائتلاف نظامی راهبردی میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی نخواهد شد.
روزنامه اینترنتی رأی الیوم این خبر را به نقل از یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد که روزنامه صهیونیستی هاآرتص با او مصاحبه کرده است.
رأی الیوم نوشت همزمان با مقدمه سازی‌هایی که اسرائیل برای سفر بایدن به منطقه می‌کند، ارزیابی‌ها چنین می‌گوید وی برای همکاری راهبردی و ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای جدید که می‌تواند با تهدیدات قدیمی و جدید مقابله کند و رقبا را کنترل و متحدان آمریکا از جمله رژیم اسرائیل و کشور‌های عربی موسوم به «میانه رو» را تقویت کند، تلاش می‌کند.
به رغم افزایش سقف انتظارات و توقعات از سفر بایدن به منطقه، تسفی بارئیل خاورشناس اسرائیلی در روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت، پیش بینی می‌کنیم در جریان سفر بایدن به منطقه چندین توافقنامه مشخص در زمینه همکاری‌های اقتصادی و فناوری از جمله توافق بر سر بازآرایی نیرو‌های بین المللی در جزایر تیران و صنافیر، گشودن آسمان و حریم هوایی عربستان به سوی هواپیما‌های اسرائیلی و. امضا شود، اما برای تشکیل ناتوی عربی/ اسرائیلی، باید منتظر ماند.
بارئیل به نقل از یک دیپلمات بلندپایه آمریکا گفت: سفر بایدن به منطقه قبل از هرچیز برای اثبات ادامه حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و زدن مهر ابطال بر ادعا‌های مطرح شده درباره خروج آمریکا از این منطقه است.
این دیپلمات بلندپایه آمریکایی افزود تصور نمی‌کنیم سفر بایدن باعث ایجاد یک خاورمیانه جدید یا ائتلاف نظامی راهبردی شامل اسرائیل و یا حتی بخشی از کشور‌های عربی شود به خصوص در شرایط کنونی که هر یک از این کشور‌ها برنامه‌ها و اهداف جداگانه و احیانا منافع متناقضی نه تنها در قبال آمریکا بلکه میان خودشان دارند. البته مفاد گفتگو‌های بایدن با مقامات کشور‌های منطقه حائز اهمیت است از این حیث که بایدن در حال مدیریت تنش سیاسی کمی قبل از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا است.
بارئیل (خاورشناس اسرائیلی) می‌گوید زمانی که این دیپلمات آمریکایی از منافع متضاد و متناقض سخن می‌گوید منظورش، جاه طلبی و زیاده خواهی اسرائیل برای تشکیل ائتلاف ضد ایران است؛ در زمانی که مقامات سعودی در حال رایزنی و گفتگو با نمایندگانی از ایران هستند و امارات چندین توافقنامه اقتصادی با ایران امضا کرده است. قطر شریک ایران در میدان عظیم گازی در خلیج فارس است. عمان نیز بخشی از این ائتلاف است، زیرا خود را به عنوان یک کشور میانجی می‌داند و روابطش را با همه کشور‌ها حفظ می‌کند و قصد منحرف شدن از این رویکرد و سیاست را ندارد.

واکنش ایران
چند روز پیش امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای عمانی خود، با اشاره به سفر آتی بایدن رییس جمهور آمریکا به منطقه یادآور شد: مقامات منطقه نباید اجازه دهند که بیگانگان، همکاری و ثبات منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار دهند.
وی افزود: ما بر گفتگو و همکاری منطقه‌ای تاکید داریم و معتقدیم اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بایدن ایران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور آمریکا سفر بایدن به منطقه فلسطین اشغالی خارجه آمریکا عربستان سعودی ایالات متحده امور خارجه وزیر خارجه منطقه ای سی ان ان سفر آتی سه شنبه هسته ای کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است

معاون رئیس جمهور گفت: به برکت خون شهیدان مظلوم غزه و جبهه مقاومت، بخش زیادی از دانشجویان و افکار عمومی کشورهای غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم و ستم علیه بشریت هستند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه شهید باهنر و اعضای بسیج اساتید دانشگاه های کرمان درباره  ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق اظهار داشت: پیش از این عملیات، وقتی پایگاه عین الاسد هدف موشک‌های کشورمان قرار گرفت تحلیلگران جهانی اذعان داشتند که از زمان جنگ جهانی هیچ کشوری بطور مستقیم پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار نداده است لذا از این جهت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی و حامیانش قبل از عملیات وعده صادق، مدام رجزخوانی و تهدید می‌کردند تا این عملیات صورت نگیرد اما پس از انجام موفق عملیات  در واکنش به آن نتوانستند کاری انجام دهند لذا این عملیات در کنار عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگین و جبران ناپذیری برهیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی بود.

 حسینی افزود: عملیات وعده صادق در پی چند تعدی رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه به نیروهای ایرانی و به ویژه حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق رخ داد و مسئولان نظام از همان ابتدا بر تنبیه متجاوز تاکید کردند و در مقابل حامیان رژیم صهیونیستی به مسئولان وزارت خارجه پیغام می‌دادند که با توجه به پدافند چند لایه‌ای که در حمایت از رژیم صهیونیستی ایجاد کردند، ایران عملیاتی برای تنبیه رژیم صهیونیستی انجام ندهد چون نتیجه‌ای برایش نخواهد داشت اما این عملیات به رغم تصور رژیم صهیونیستی و حامیانش با موفقیت انجام و به اهداف مورد نظر رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نظام اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی صرفاً دو، سه مرکز نظامی را مدنظر قرار داده بود ولی بر همگان ثابت شد که اگر ایران اراده کند به ۵۰ نقطه هم می تواند حمله و آسیب جدی بزند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دانشجویان در آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند، اظهار داشت: پاییز سال ۱۴۰۱، سردمداران و رسانه های برخی از همین کشورهای غربی، دانشجویان کشورمان را به هنجارشکنی، مقابله با نیروهای انتظامی، تخریب، آتش زدن، ضرب و شتم و حتی قتل و شکنجه نیروهای انقلابی دعوت کرده و بعضا آموزش می‌دادند و باخبرسازی های جعلی و بزرگنمایی بعضی اتفاقات جزئی، جمهوری اسلامی را در آستانه فروپاشی جلوه می دادند اما امروز حضور مسالمت آمیز دانشجویان در دانشگاههای آمریکا و غرب برای پایان یافتن نسل کشی در غزه را به شدت سرکوب می‌کنند و همان کسانی که  تمام قد از اغتشاش و آشوب در دانشگاه‌های ایران حمایت می کردند و کوچکترین اقدام  پلیس را به شدت محکوم می‌کردند و شعار و ادعای اینکه هیچ مقابله‌ای با حرکتهای براندازانه نباید صورت بگیرد، حال روی سرکوب وحشیانه و بازداشت صدها دانشجو و استاد، سرپوش گذاشته و آن را موضوعی داخلی و پیش پا افتاده قلمداد می‌کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دنیای غرب و به ویژه آمریکا در حمایت همه جانبه از نسل کشی، سرکوب آزادی بیان و دموکراسی و له کردن حقوق بشر، نقاب نفاق را کنار زده به گونه‌ای که دیگر حتی مزدوران ‌شان هم از بزک کردن چهره کریه تمدن غرب مستأصل شده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نحوه ترسیم و القای سردمداران نظام سلطه از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اخیرا مشاور اوباما گفته همچنان که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب الله دارد گروه‌های دانشجویی در آمریکا نیز نیروهای نیابتی ایران در حمایت از فلسطین هستند.

حسینی با استقبال از اعلام دانشگاه کرمان و برخی دیگر از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیق شده و اخراجی دانشگاههای آمریکا، اظهار داشت: بی تردید این ابتکار، اقدامی پسندیده در راستای ترویج عدالت و مبارزه با نقض آزادی بیان محسوب می‌شود که بازتاب مثبت و قابل توجهی در جهان اسلام و غرب دارد.

وی با بیان اینکه بزرگان نظام اسلامی از ابتدای نهضت بر حقانیت دفاع از مردم فلسطین تاکید داشتند، گفت: امروز پس از گذشت چندین دهه، افکار عمومی جهان به حقانیت مواضع ملت ایران پی برده است و این موضوع معادلات و نقشه های غربگرایان را به هم ریخته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنوز اندک دانشجویان و جوانانی در ایران هستند که اطلاعات کافی و تحلیل واقع بینانه ای از تحولات منطقه از جمله جنگ غزه و پیامدهای عملیات وعده صادق ندارند، گفت: امروز فرصت و شرایط مناسبی برای تبیین و روشنگری در خصوص مواضع به حق ملت ایران و نظام اسلامی پیرامون رخدادها و تحولات منطقه‌ای و جهانی

ایجاد شده است و لازم است در راستای لبیک به تاکید رهبر فرزانه انقلاب، مبنی بر جهاد تبیین، با تلاش و مجاهدت مضاعف وارد صحنه شد و به ابهامات و شبهات جوانان و دانشجویان، پاسخ دهیم و کوتاهی در این رسالت خطیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 حسینی تاثیر فشار افکار عمومی برای تغییر در سیاست‌های تجاوز طلبانه آمریکا را حائز اهمیت دانست و گفت: نباید اخبار واکنش ها و اعتراض وجدان‌های بیداری در دانشگاهها و مجامع غربی به حاشیه رانده شده و کمرنگ گردد و البته خون شهدای مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت، به هدر نرفته و اثر خود را تاکنون گذاشته و بیش از این هم خواهد گذاشت و پیروزی نهایی از آن جبهه حق است و همچنان که امام راحل تاکید داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: فشار افکار عمومی باعث خواهد شد که ادامه حمایت نظام سلطه از رژیم صهیونیستی با مشکلات عدیده مواجه شود و ما اطمینان داریم که با نصرت الهی و وعده رهبر معظم انقلاب قبل از ۲۵ سال محقق شده و این غده سرطانی ریشه کن خواهد شد.

 حسینی در ادامه اساتید و دانشگاهیان را به فعالیت اثرگذار رسانه‌ای فراخواند و گفت: امروز فرصت مناسبی فراهم شده تا چهره واقعی و پلشت مدعیان حقوق بشر و آزادی نزد افکار عمومی جهان افشا شود و در این راستا، اساتید دانشگاه که غالبا مسلط به زبان‌های مختلف هستند باید با احساس مسئولیت بیشتری وارد صحنه شده و با انتقال واقعیت‌های موجود به روشنگری بپردازند.

وی موفقیت‌ها و دستاوردهای امروز نظام اسلامی را به خاطر هماهنگی میدان و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از موفقیت‌های امروز به خاطر هماهنگی قوا و نهادهای انقلاب و نیروهای مسلح است و اینکه این دولت به دوگانه و تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد و به بهانه دیپلماسی مانع فعالیت در عرصه میدان نمی‌شود. در جمع اعضای این دولت کسی بر این باور نیست که آمریکا با فشردن یک دکمه می‌تواند سیستم دفاعی و نظامی ما را از بین ببرد!

درپایان این مراسم، به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد از تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر سید محمد حسینی در عرصه علمی، فرهنگی و جهاد تبیین تقدیر شد.

حسینی همچنین به اتفاق رئیس و مدیران دانشگاه شهید باهنر کرمان از ساختمان معاونت آموزشی دانشگاه که به تازگی آماده بهره برداری شده بازدید کرد و یک اصله نهال در محوطه این مجموعه غرس کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند