Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس سازمان  صمت فارس گفت: تجار و بازاریان در ارتقاء امنیت اقتصادی کشور نقش و تاثیر بی بدیلی دارند.

حمیدرضا ایزدی چهارشنبه یکم تیرماه در همایش روز اصناف، بیان کرد: اصناف به عنوان یکی از نهادهای مدنی و  مردمی و از محورهای مهم در بسط و گسترش فعالیتهای  اقتصادی کشور است که حاصل تلاش و تولید صنعتگران از طریق اصناف توزیع و نقش تعیین کننده‌ای در رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

او به نقش و جایگاه مهم اصناف در چرخه اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: جامعه صنفی کشور با در اختیار داشتن بخش قابل توجهی از بنگاههای خرد، کوچک ومتوسط دراقتصاد کشور نقش مهمی دارند که  درحال حاضر حدود ۱۷ تا ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی  کشور، بیش از  ۷.۵  میلیون فرصت شغلی و حدود ۹۰ درصد شبکه توزیع و هزاران واحد تولیدی کوچک و بزرگ، بی شک در تحقق و عملیاتی کردن شعار "تولید ؛ اشتغال آفرین و دانش بنیان"ابلاغی  مقام معظم رهبری نقش  پررنگ و شایان توجهی دارند.

ایزدی افزود: اصناف از دیرباز، همواره مورد وثوق و اعتماد جامعه بوده و  با پیروی از شعار"تعالی اخلاق کسب و کار"یکی از بزرگترین نهادهای مدنی به عنوان یک بازوی بزرگ و موثر، نقش راهبردی درنظام اقتصادی کشور را دارند.

او عنوان کرد: بدون تردید در صورت افزایش توان رقابتی بخش اصناف، می‌توان شاهد ایجاد ظرفیت های به مراتب بیشتری برای توسعه بازار کالا وخدمات، برند سازی، ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد سرانه در رشد و توسعه  اقتصادی باشیم.

ایزدی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه اصناف عنوان کرد: استان فارس دارای تعداد  ۳۶ کمیسیون نظارت،  ۳۲  اتاق اصناف ۵۷۳ اتحادیه صنفی و حدود ۱۶۸  هزار واحد صنفی در بخش تولیدی و توزیعی، خدماتی و فنی است.

ایزدی، مهمترین اقدامات اصناف فارس را  در سال گذشته تاکنون را تجهیز همه تشکلهای صنفی استان به اتوماسیون اداری و مالی بمنظور تسریع در امور و جلوگیری از صرف هزینه‌های خرید کالا، پیگیری ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی تولیدی اشتغالزا در راستای ایجاد اشتغال پایدار و با هدف توسعه صادرات، برگزاری دوره‌های آموزشی لازم با کمک بسیج اصناف برای واحدهای صنفی، پیگیری برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی استان، پیگیری اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، پیگیری اجرای تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش، حمایت از برندسازی صنوف با تأکید بر برند ایرانی-اسلامی و همچنین پیگیری مسایل و مشکلات مربوط به مالیات اصناف از سوی مراجع ذیربط عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی روز ملی اصناف سازمان صمت فارس اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان

میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی صنفی به شناسه یکتا برای صنف خرازان تهران در مسجد سیدعزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالله اسفندیاری رییس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: براساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا 25 اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.

وی افزود: الکترونیکی شدن مجوزها یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آن دسته از افرادی است که غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت اقتصادی انجام می دهند.

اسفندیاری ادامه داد:  در حال حاضر یکی از چالش هایی که فعالان صنفی دارای مجوز با آن مواجه هستند این است که باید با واحدهای صنفی فاقد مجوز در شرایط نابرابر رقابت کنند.

این مسئول صنفی تاکید کرد: الکترونیکی شدن مجوزها و منوط شدن ارائه خدمات به تبدیل مجوزها می تواند منجر به شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز شده و از ادامه فعالیت آنها به دلیل قطع شدن خدمات دولتی جلوگیری کند. 

اسفندیاری تصریح کرد: تبدیل مجوزهای الکترونیکی اقدامی در راستای اجرای قانون تسهیل و گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است