Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «فرقت صدیق‌اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «مارتین هریس» مدیر بخش اروپای شرقی و آسیای مرکزی وزارت خارجه انگلستان در شهر «تاشکند» تشدید همکاری‌های متقابل دو کشور در ارائه کمک بشردوستانه به افغانستان و مقابله با تهدیدات فرا ملی را بررسی کردند.

در چارچوب این دیدار چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه ازبکستان و انگلستان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف انگلستان آمادگی خود را برای تداوم حمایت از اصلاحات گسترده در ازبکستان مبنی بر نوسازی اقتصاد ملی، از جمله از طریق برنامه کمک به ازبکستان «مدیریت موثر برای تامین توسعه اقتصادی» اعلام کرد.

طرفین علاقمندی خود را برای استفاده از پتانسیل قابل ملاحظه‌ای در تحکیم شراکت در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و فرهنگی ابراز داشتند.

طرفین در این دیدار همچنین در مورد ابعاد روز سیاست بین المللی و منطقه‌ای نیز تبادل نظر کردند.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری انگلستان در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مقامات ازبکستان و انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی

وزارت حمل و نقل ازبکستان اعلام کرد این کشور برای ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی برنامه‌ریزی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزات حمل و نقل ازبکستان در بیانیه‌ای اظهار داشت برای تقویت تجارت آسیای مرکزی تلاش می‌کند تا بلاروس، روسیه، قزاقستان و پاکستان از مسیر افغانستان به یکدیگر متصل شوند.

وزرای حمل و نقل این کشورها در «ترمذ» ازبکستان اواسط هفته گذشته درباره این کریدور نیز گفتگو کردند.

براساس بیانیه وزارت حمل و نقل ازبکستان، شرکت‌کنندگان در این نشست درباره اتصال آسیای مرکزی و کشورهای مشترک‌المنافع و آسیای جنوبی از طریق توسعه یک کریدور حمل و نقل چند وجهی با هدف افزایش ظرفیت تزانزیت ازبکستان گفتگو کرده‌اند.

این طرح شامل برنامه‌هایی برای تقویت حمل و نقل کالا از طریق تجزیه و تحلیل محموله‌های ترانزیتی، دیجیتالی کردن اسناد و ساده‌سازی فرآیندهای تزانزیتی میان کشورها است.

تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستانتلاش ازبکستان برای گسترش همکاری اقتصادی با افغانستانکاهش 50 درصدی تعرفه ریلی ازبکستان با افغانستان

کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبکستان در نوامبر 2023 میلادی یادداشت تفاهمی را برای ایجاد این کریدور در جریان مجمع حمل و نقل سازمان همکاری شانگهای در تاشکند امضا کردند.

به گزارش رسانه‌ها، ازبکستان خاطرنشان کرد که از سال 2021 حمل و نقل بار از طریق افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی