Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:23:23 GMT

اصناف تعیین کننده رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۷۴۹۶

اصناف تعیین کننده رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ایزدی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش روز اصناف، بیان کرد: اصناف به عنوان یکی از نهادهای مدنی و مردمی و از محورهای مهم در بسط و گسترش فعالیت‌های اقتصادی کشور است که حاصل تلاش و تولید صنعتگران از طریق اصناف توزیع و نقش تعیین کننده‌ای در رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش و جایگاه مهم اصناف در چرخه اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: جامعه صنفی کشور با در اختیار داشتن بخش قابل توجهی از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط در اقتصاد کشور نقش مهمی دارند که در حال حاضر حدود ۱۷ تا ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی کشور، بیش از ۷.۵ میلیون فرصت شغلی و حدود ۹۰ درصد شبکه توزیع و هزاران واحد تولیدی کوچک و بزرگ، بی شک در تحقق و عملیاتی کردن شعار «تولید؛ اشتغال آفرین و دانش بنیان» ابلاغی مقام معظم رهبری نقش پررنگ و شایان توجهی دارند.

ایزدی افزود: اصناف از دیرباز، همواره مورد وثوق و اعتماد جامعه بوده و با پیروی از شعار «تعالی اخلاق کسب و کار» یکی از بزرگترین نهادهای مدنی به عنوان یک بازوی بزرگ و مؤثر، نقش راهبردی در نظام اقتصادی کشور را دارند.

او عنوان کرد: بدون تردید در صورت افزایش توان رقابتی بخش اصناف، می‌توان شاهد ایجاد ظرفیت‌های به مراتب بیشتری برای توسعه بازار کالا و خدمات، برند سازی، ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد سرانه در رشد و توسعه اقتصادی باشیم.

ایزدی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه اصناف عنوان کرد: استان فارس دارای تعداد ۳۶ کمیسیون نظارت، ۳۲ اتاق اصناف ۵۷۳ اتحادیه صنفی و حدود ۱۶۸ هزار واحد صنفی در بخش تولیدی و توزیعی، خدماتی و فنی است. ایزدی، مهمترین اقدامات اصناف فارس را در سال گذشته تاکنون را تجهیز همه تشکلهای صنفی استان به اتوماسیون اداری و مالی بمنظور تسریع در امور و جلوگیری از صرف هزینه‌های خرید کالا، پیگیری ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی تولیدی اشتغال زا در راستای ایجاد اشتغال پایدار و با هدف توسعه صادرات، برگزاری دوره‌های آموزشی لازم با کمک بسیج اصناف برای واحدهای صنفی، پیگیری برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی استان، پیگیری اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، پیگیری اجرای تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش، حمایت از برندسازی صنوف با تأکید بر برند ایرانی-اسلامی و همچنین پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به مالیات اصناف از سوی مراجع ذیربط عنوان کرد.

کد خبر 5520903

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اصناف اشتغال بوشهر کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل آمار کرونا ویروس کرونا مشهد ایلام آبرسانی کنگره شهدا اجتماع سلام فرمانده اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک روز جهانی کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جدید نقشه راه توسعه کشور را برای یک سال آینده ترسیم کردند که مهمترین ضلع تحقق این شعار نیروی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی حاصل از فروش بیشتر نفت برای توسعه کشور چاره کار نیست، خاطرنشان کرد: با سازماندهی تولید در کشور و برداشتن گام های اساسی در این زمینه می توان عرصه را بر فعالیت های مولد اقتصادی باز کرده و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل در روند تولید باید همراه با بها دادن به نیروی کار و قشر کارگران باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ هزار نفر نیروی کار بیمه شده اجباری در واحدهای تولیدی اردبیل مشغول به کار هستند که باید تلاش کنیم با رونق دادن به بخش تولید این میزان را افزایش دهیم.

بدری توسعه مبتنی بر تولید پایدار را یادآور شد و بیان کرد: کارگران سختکوشی که در جبهه خودکفایی کشور تلاش می کنند باید مولفه جهش تولید را با کارآمدی بیشتر هدفگذاری کنند تا زمینه توسعه روزافزون فراهم آید.

وی جامعه کار و کارگری را شریف ترین جامعه در روند بهبود اقتصاد کشور نام برد و گفت: امروزه یکی از پیش زمینه‌های توسعه پایدار تمرکز بر تولید است که ضروری است تا با محوریت واحدهای تولیدی و ارتقای زیرساخت‌های اشتغال زمینه پیشرفت اقتصادی و افزایش ثروت مردم منطقه را فراهم آوریم.

کد خبر 6094572

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست