Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شمار تلفات زلزله شدید در جنوب افغانستان در حال افزایش است؛ آخرین 280 کشته و بیش از 600 زخمی اعلام شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در پی وقوع زلزله 6 ریشتری در بخش کیان استان پکتیکا، در جنوب شرقی این کشور، 280 نفر کشته و بیش از 600 نفر دیگر زخمی شدند.
بامداد امروز زلزله‌ شدیدی به بزرگی 6 ریشتر ولایت پکتیکا در جنوب شرق این کشور را لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولسوالی‌های برمل، زیروک، نکی و کیان در ولایت پکتیکا بیشترین آسیب ناشی از این زلزله را متحمل شده‌اند.
سخنگوی رسمی حکومت طالبان از کشته شدن صدها تن در این حادثه خبر داده است.
رسانه های خبری از افزایش شمار کشته های زلزله افغانستان به 280 نفر بر اثر زلزله 6 ریشتری خبر خبردادند.
شمار تلفات زلزله افغانستان همچنان در حال افزایش است، رسانه های خبری از افزایش شمار کشته های زلزله افغانستان به 280 و زخمی ها به 600 نفر بر اثر زلزله 6 ریشتری خبر دادند.
پیش از این الجزیره از افزایش شمار کشته های زلزله افغانستان به 255 نفر و زخمی ها به 500 نفر خبر داده بود.
یک مسئول دولتی افغانستان به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: در پی وقوع زلزله در بخش کیان استان پکتیکا، در جنوب شرقی این کشور،  255 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند.
شمار کشته ها و زخمی های این حادثه همچنان در حال افزایش است. هنوز میزان دقیق خسارات جانی و مالی زمین لرزه شدید در بامداد امروز افغانستان منتشر نشده است.
پیش از این اسپوتنیک عربی گزارش داده بود که بر اثر زلزله در دو ولایت پکتیا و خوست در جنوب شرق افغانستان 120 کشته شده اند.
در همین حال منایع محلی در ولایت پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان از وقوع زلزله به قدرت 6 ریشتر و کشته و زخمی شدن شماری زیادی از افراد در این ولایت خبر دادند.
منابع محلی در ولایت پکتیکا گزارش دادند که بر اثر زلزله‌ شدید در شهرستان گیان این ولایت، بیش از 100 نفر کشته و یا زخمی شده‌اند.
این حادثه بامداد امروز (چهارشنبه، 1 تیر) رخ داد که بر اثر آن شماری از ولایت‌های دیگر افغانستان به لرزه در آمد. منابع محلی در شهرستان گیان پکتیکا می‌گویند که در این حادثه یک روستا به‌ صورت کامل ویران شده است.
یک منبع محلی گفت: تنها به بیمارستان شهرستان ارگون پکتیکا 35 جسد و بیش از 60 زخمی انتقال داده شده است.
مقام‌های ولایتی طالبان در پکتیکا نیز می‌گویند که تلفات در شهرستان گیان زیاد است.

نگرانی مسئولان محلی طالبان از کمبود امکانات
مسئولان محلی در جنوب شرق افغانستان از کمبود شدید امکانات برای نجات زیرآوارماندگان زمین لرزه در استان‌های خوست و پکتیکا ابراز نگرانی کردند.
به‌گفته مقام‌های محلی طالبان، به دلیل کمبود امکانات آن‌ها نمی‌توانند افراد زیر آوار مانده را بیرون آورند و از افزایش آمار تلفات جلوگیری کنند.
چند فروند بالگرد از استان‌های همجوار برای انتقال مجروحان و مصدومان به بیمارستان به محل حادثه فرستاده شده است.

درخواست کمک طالبان از نهادهای بین المللی
سخنگوی حکومت طالبان تأکید کرده که تیم‌های مدنی، آتش‌نشانی و امدادرسانی به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه و امکانات و تجهیزات اندک حکومت، نتوانسته‌اند هنوز به این ولایت دسترسی داشته باشند و عملیات کشف و بیرون آوردن اجساد قربانیان زلزله توسط ساکنان محلی، نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت پکتیکا در حال انجام است.
حکومت طالبان از نهادهای بین‌المللی خواسته است که برای بیرون کشیدن قرباینان از زیر آوارها و رسیدگی به باشندگان محل اقدام کرده و گروه‌های نجات را به محل اعزام کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زلزله افغانستان زلزله افغانستان ولایت پکتیکا شمار کشته ها بر اثر زلزله افزایش شمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۱۵۸ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۸۳۶ نفر و کشته شدن ۵۴ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۶۹۳ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۱۴۳ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان خراسان رضوی ۱۶ حادثه با ۹۲ مصدوم و یک فوتی، استان تهران ۱۴ حادثه با ۴۷ مصدوم هفت فوتی و کرمان ۱۴ حادثه با ۸۵ مصدوم و دو فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، پنج حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که سه کشته و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون ها نیز ۶۸ زخمی و ۱۴ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت بارها نیز در این هفته، ۹۸ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۰ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت ها به ثبت رسید که ۲۷ نفر زخمی داشت و شش نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: پنجم اردیبهشت ماه، یک اتوبوس در اصفهان واژگون شد که ۱۱ زخمی برجای گذاشت. همچنین در هفتم اردیهشت ماه نیز سه خودرو با یکدیگر تصادف کردند که ۱۱ مجروح داشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که باعث مصدومیت ۵۲۳ نفر وکشته شدن ۱۱۹ نفر شده است.

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت