Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، با عقد این قرارداد رکورد تازه‌ای در زمینه نقل و انتقال بار هوایی تجاری در جهان با استفاده از پهپادها به ثبت خواهد رسید.

پهپاد وینگ کوپتر ۱۹۸ که به همین منظور ساخته خواهد شد دارای پهنای بال ۱۹۸ سانتیمتر است و می‌تواند حداکثر ۶ کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

این پهپاد دارای هشت ملخ نصب شده بر روی بازوهایی است که از بال‌ها به سمت جلو و عقب کشیده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار پایه بیرونی و پیکربندی آیرودینامیکی از جمله مزایای این پهپاد هستند. دو پایه جلویی داخلی قادر به کج شدن به میزان ۹۰ درجه به جلو برای ایجاد نیروی رانش افقی هستند، و دو پایه داخلی عقبی نیز تا حدی کج می‌شوند.

حداکثر سرعت این پهپاد ۱۴۴ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند حداکثر ۱۱۰ کیلومتر را طی کند. سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی مزیت دیگر این محصول است که در هر مأموریت به طور متوسط می‌تواند تا سه بسته را به نقاط مختلف برساند. نرم افزار طراحی شده برای نظارت بر پهپادهای مذکور و کنترل آنها می‌تواند به طور همزمان تا ۱۰ پهپاد را مدیریت کند.

استفاده از پهپاد در آفریقا برای حمل و نقل بسیار منطقی است، زیرا در این قاره زیرساخت‌های ناکافی نه تنها مانعی برای توسعه اقتصادی است، بلکه مراقبت‌های بهداشتی را نیز دشوار می‌کند. این ناوگان از پهپادها، کالاها، داروها، نمونه‌های آزمایشگاهی و واکسن‌ها را با سرعت و دقت به مکان‌های دور منتقل می‌کنند.

کد خبر 5520940

منبع: مهر

کلیدواژه: پهپاد آلمان آفریقا فناوری فضایی تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون حاکمیت سایبری فیس بوک پارک علم و فناوری حکم انتصاب ایالات متحده امریکا فناوری نانو بیوتکنولوژی ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عصر امروز آسمان نیمه ابری و در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد خواهد بود گفت: حداکثر سرعت باد را برای عصر ۵۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک پیش بینی میکنیم.

وی افزود: حداقل دمای امروز ۱۳ درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا تا ۳۳ درجه سانتیگراد گرم شود.

قاضی با بیان اینکه برای فردا نیز پیش بینی آسمان ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد و گردو خاک را داریم گفت: انتظار داریم دمای فردا حداقل به ۱۵ درجه سانتیگراد و حداکثر به ۳۳ درجه سانتیگراد برسد.

وی با بیانی اینکه احتمالا حداکثر دما در روز پنجشنبه با کاهش ۵ درجه‌ای به ۲۸ درجه سانتیگراد برسد گفت: احتمالا پنج شنبه شب شاهد رگبار‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

دیگر خبرها

  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • تلاش‌مان کسب حداکثر امتیازات است
  • حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود