Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: توسعه سرمایه گذاری در تولید دانش بنیان سیاست محوری قوه قضاییه است و رفع مسائل و مشکلات این حوزه در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی روز چهارشنبه یکم تیرماه در نشست هم اندیشی با فعالان و مدیران شرکت های دانش بنیان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: ابتکار مقام معظم رهبری این بود که شعارهای اقتصادی را در کشور اعلام کردند و امسال دانش بنیان بودن تولید را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمایش شاه کلید حل مشکلات کشور است و مجموعه دادگستری نیز این مهم را سرلوحه قرار می دهد.

وی افزود: برای داشتن پشتوانه قوی و قابلیت رقابت در بازارهای جهانی و ماندگاری در تولید حتما باید بر پایه دانش و علم حرکت کنیم، نیاز اصلی امروز این است که صنایع دانش بنیان و علم محور شوند، بیش از ۳۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند اما تنها ۱۰۵ واحد در حوزه دانش بنیان وارد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: برای رسیدن به افق ۵۰ هزارتایی شرکت های دانش بنیان راه سخت و طولانی درپیش است که باید مورد توجه قرار داشته باشد.

موسوی اضافه کرد: پارک علم  و فناوری از مهمترین اجزای زیست بوم است که با محوریت همین مرکز می توان یک کارگروه اجرایی ایجاد و مسائل و مشکلات را مطرح و بررسی کرد تا مسائلی که در استان یا سطح ملی قابل رفع است شناسایی و مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر بازار بزرگ صنایع در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار بگیرد نیاز نیست محصولات مورد نیاز صنایع از خارج کشور تامین شود..

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: تمامی چالش های پیش رو، مشکلات، موانع و سختی ها در حوزه تسهیلات و حمایت  مکتوب و ارائه شود تا به آنها ورود کنیم و بررسی لازم در این خصوص صورت گیرد.

موسوی تاکید کرد: نیاز است در مراکز صنعتی بزرگ یک واحد فناوری  تاسیس شود. توسعه سرمایه گذاری در تولید دانش بنیان سیاست محوری قوه قضاییه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قوه قضاييه دانش بنیان استان مرکزی استان مرکزی دانش بنیان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

آیت‌الله محمدرضا ناصری  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد،  بر نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید تاکید کرد و گفت‌: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید است.

 وی اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خیلی از مسائل و مشکلات ما را حل کنند و با وجود این شرکت‌ها، هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید وجود داشته باشد.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است