Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با دریافت مجوز احداث شهرک های صنفی در سفر رئیس جمهور به قزوین مقدمات راه اندازی این مجموعه صنفی برای رونق کسب و کارها مهیا می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش روز ملی اصناف با محور دهه تولید و تجارت روز چهارشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان، زین آبادی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرج زاده ها رئیس اتاق اصناف قزوین و جمعی از کسبه و بازاریان و روسای اتحادیه های صنفی در سالن اجتماعات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی اعلایی در این همایش اظهارداشت: تلاش اصناف و بازاریان در تامین رزق و روزی مردم ارزشمند است و قدردان خدمات شما در دوره های مختلف هستیم.

وی بیان کرد: با اطلاع از دغدغه مشترک مدیران مرتبط با تولید و توزیع کالا باید تلاش کنیم فضاهای پیش رو به گونه ای باشد که مسایل به نفع مردم تغییر کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تسهیل فرآیند کسب و کار، دریافت مالیات و هوشمند شدن نظارتها و نیز طراحی نظارت و بازرسی ها باید به گونه ای باشد که نگرانی و شائبه ای برای فعالان صنفی ایجاد نکند.

اعلایی بیان کرد: در استان هر هفته یک شنبه ها جلسه تنظبم بازار با حضور مدیران ارشد استان تشکیل شده و تصمیمات لازم برای کنترل قیمت ها صورت می گیرد و مایلیم حضور اصناف در تصمیم گیری ها بیشتر از گذشته باشد.

وی بیان کرد: برای ما جای سوال دارد چرا قزوین با پیشینه طولانی در تجارت، کسب و کار و داشتن دروازه تجاری در گذشته امروز در مقایسه با اتاق اصناف سایر استانها مشارکت کمتری در برنامه ریزی ها دارد و این حضور ضعیف و کم رنگ است.

استاندار قزوین تصریح کرد: انتظار داریم اتاق اصناف در نظام تصمیم گیری استان در عرصه اقتصادی نقش بیشتری ایفا کند و در فضای پیش رو مشارکت بیشتری داشته باشد و افراد خوش فکر و تحول گرا به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

اعلایی گفت: از همراهی اصناف با دولت سپاسگزاریم که در دو سال گذشته نیز بدلیل کرونا مدیریت مطلوبی داشتند و کمک کردند تا در همه شرایط کالا به وفور در اختیار مردم قرار گیرد و توزبع مناسبی صورت گیرد.

وی اظهارداشت: دور از انصاف است که از خدمات ارزشمند کسبه و بازاریان تجلیل نکنیم و اذعان داریم نتیجه تلاش اصناف استان در موضوعات ناشی از کرونا و طرح اصلاح یارانه ها بسیار خوب همکاری و مشارکت کردند.

استاندار قزوین بیان کرد: با تغییر قیمتها که تصمیم دولت بود مشکلاتی هم داشتیم اما در این استان با کسبه ای مواجه شدیم که حاضر نبودند قیمت جدید را اجرا کنند و به قیمت قدیم کالا را عرضه کردند که بیانگر تعهد و تقوای آنها بود که به یک سود منطقی راضی بودند و این رویکرد برای ما بسیار ارزشمند است.

اعلایی گفت: دغدغه اصناف استان را در حد توان پیگیری می کنیم و برای حل آنها اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان باید آهنگ توسعه را شتاب بخشیم که در این راستا ایجاد شهرک صنفی از مهمترین آنهاست که عملی خواهیم کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در گذشته متولی احداث شهرک های صنفی معلوم نبود که با اصلاح اساسنامه شرکت شهرکهای صنعتی در واقع امور به این شرکت واگذار شده است.

وی اضافه کرد: مجوز ایجاد شهرک های صنفی در استان در سفر رئیس جمهور دریافت شد و در نشستی با معاون وزیرصمت و مدیرعامل شرکت های صنعتی ایران، طرح تبدیل شهرک های صنفی به یک ظرفیت گردشگری ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

استاندار قزوین اظهارداشت: اولین شهرک صنفی مدرن را در استان احداث می کنیم و مدیران اقتصادی همراه هستند تا این کار عملیاتی شود و در کنار آن در حمایت از اصناف با پرداخت تسهیلات بانکی تاکید جدی داریم و برنامه ریزی می شود تا فضاها تسهیل و اعتبارات هم کافی باشد.

اعلایی بیان کرد: دولت بدنبال این است که ثبات اقتصادی را محقق کند و تا زمانی که فاکتورهای مدیریتی در اقتصاد اصلاح نشود نمی توان به اصلاح سایر بخش ها امیدوار بود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: وقتی اقتصاد به سمت واقعی شدن و آزادسازی قیمتها برود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و در این مسیر تلاش می کنیم به سمت امنیت، آرامش و ثبات اقتصادی پیش برویم.

وی یادآورشد: ظرفیت گردشگری استان بالاست و بایستی امکان جذب سرمایه گذاران بیشتری در این عرصه مهیا شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: خداوند خیلی از نعمتها که در مناطق مختلف عطا کرده، یکجا به مردم این استان ارزانی داشته و ظرفیت های کشاورزی، صنعتی، جغرافیایی، فرهنگی و گردشگری استان بی نظیر است و بویژه فرهنگ فوق العاده ای دارد که مورد اعتماد ملی است و این سرمایه ها ظرفیت ارزشمندی است که می تواند به ما در توسعه استان کمک کند.

وی اضافه کرد: در محورهای مواصلاتی استان قزوین در شرایط عادی روزانه ۸۰۰ هزار خودرو تردد می کنند و در ایام پیک و مناسبت ها روزی یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عبوری داریم و در واقع در کنار یک رودخانه وسیع و با برکت هستیم که باید از آن صید خوبی داشته باشیم.

اعلایی تصریح کرد: باید زیرساخت های گردشگری و اقامتی در استان را تقویت کنیم و از سویی ابتدا  گردشگر وارد استان شود سپس زیرساخت های دیگر را تامین کنیم به همین دلیل در برخی موارد در صورت صدور مجوز برای یک سرمایه گذار درخواست کرده ایم در ساخت هتل نیز ورود کند.

رویدادسازی به توسعه گردشگری کمک‌می کند 

استاندار قزوین از طرح« رویدادسازی» به عنوان عاملی در توسعه گردشگری نام برد و اظهارداشت: وقتی شهر کاشان به واسطه یک رویداد مانند گلاب گیری مطرح و شاخص می شود ما هم می توانیم از مناسبت هایی مانند «پنجاه بدر» برای معرفی قزوین استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امسال در یک اقدام ضربتی برنامه هایی را در «پنجاه بدر» تدارک دیدیم که با پرواز هوایی امکان مشاهده مناظر و چشم اندازهای طبیعی قزوین برای گردشگران مهیا شد و این رویداد که در بهترین فصل سال رخ می دهد می تواند برای برنامه ریزی و معرفی گردشگری استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: امسال چند پرواز تفریحی در این روز صورت گرفت و در سال آینده حتما یکی از رویدادسازی ها همین مراسم «پنجاه بدر» خواهد بود که این کار به رونق کسب و کار اصناف هم کمک می کند.

وی اظهارامیدواری کرد با تعامل و همکاری خوب اصناف، اتحادیه ها و سازمان صمت ضمن کمک به بهبود شرایط کسب و کار در گره گشایی از مشکلات بازاریان نیز اقدامات موثری صورت گیرد.

در این نشست فرجزاده ها رئیس اتاق اصناف قزوین و نیز نمایندگان اتاق های اصناف شهرستانها مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین شهرک های صنفی اتاق اصناف کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار

ایسنا/تهران رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین گفت: پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی در شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین با اعلام این خبر گفت: بنا بر دستور دادستان محترم، ۱۷ مکان ورزشی بدون مجوز در روند پلمپ قرار دارد.

حامد رستمی افزود: با توجه به اخطارهای اداری و تاکید به منظور تشکیل پرونده برای دریافت مجوز، متاسفانه اقدامی از سوی مدیران یا موسسان اماکن صورت نگرفت تا طی روند قانونی تصمیمی عاجل گرفته شود.

وی ادامه داد: تلاش این اداره در کنار عوامل انتظامی و قضائی به منظور ساماندهی و سازماندهی است تا باشگاه‌ها بتوانند با دریافت مجوز به صورت رسمی فعالیت کنند و از تسهیلات احتمالی بهره‌ببرند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین اذعان کرد: در صورت اتفاقات ناگوار ورزشی و اجتماعی برای اماکن بدون مجوز، مدیر مجموعه متضرر می‌شود و باید درگیر برطرف کردن راهکارهای قضایی شود.

رستمی اشاره کرد: دریافت صدور پروانه به واسطه سیستم اداری شکل خواهد گرفت و تنها ارائه مدارک برعهده متولی امر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال