Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: تا پایان سال دفاتر انجمن سینمای جوان کشور پس از 12 سال تجهیز می شوند.

محمد خزاعی امروز (اول تیر) در نشست با مدیران موسسات سینمایی و آموزشی، فیلمسازان و هنرمندان استان کرمانشاه، فرهنگ را یکی از مهم ترین دغدغه های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در مدت کوتاهی که این دولت روی کار آمده سه شورا را در زمینه فرهنگ و هنر فعال و احیا کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین شورا، شورای فرهنگ و هنر است که ریاست آن بر عهده رییس جمهور بوده و تمام مسائل و دغدغه های فرهنگ و هنر در آن بررسی می شود.

خزاعی گفت: شورای دوم شورای "هنر" است که این شورا حدود 10 تا 12 سال غیرفعال بود و در این دولت توانستیم مجددا آن را احیا کنیم.

وی افزود: ریاست این شورا بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این اختیار را دارد که موضوعات آن در صورتی که ظرف دو هفته در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشود را خودش مصوب کرده و اجرایی کند.

خزاعی گفت: پیش از این بسیاری موضوعات در حوزه هنر برای اینکه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شوند ماه ها در صف انتظار می ماندند و کارها به کندی پیش می رفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالسازی دوباره شورای "سینما" هم در این دولت خبر داد و افزود: این شورا چند جلسه ای را در دولت دهم تشکیل داده و طی این سالها تعطیل بوده و توانستیم در این چند ماه آن را مجددا فعال کنیم.

خزاعی اظهار کرد: ریاست این شورا هم برعهده معاون اول رییس جمهور است و اینها نشان می دهد که مسائل فرهنگی و هنری در اولویت کار این دولت قرار دارد.

10 استان کم برخوردار در اولویت سفر هستند/ تمامی دفاتر انجمن سینمای جوان تا پایان سال تجهیز می شوند

این مسئول در ادامه با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر به شرایط فرهنگی و هنری در استان ها، گفت: برای اینکه از تمرکز گرایی در پایتخت خارج شویم، با سفر به استان ها در تلاش هستیم از نزدیک با دغدغه ها و چالش ها و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر آشنا شده و مصوباتی برای رفع آنها داشته باشیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطعا بدون شنیدن صحبت های اهالی فرهنگ و هنر نمی توان برای آنها و حوزه فرهنگ و هنر برنامه ریزی کرد و نمی توانیم از مرکز و بدون شنیدن این صحبت ها تصمیم گیری کنیم.

خزاعی گفت: برای این کار سفرها را از استان های کم برخوردار شروع کرده و در مرحله اول به 10 استان سفر خواهیم کرد که سفر به هفت استان تاکنون انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس مصوباتی که در این هفت استان داشته ایم، 40 سالن سینمایی در آن ها احیا می شوند.

وی با اشاره به مشکلات دفاتر انجمن سینمای جوان در سطح کشور در بحث تجهیزات گفت: در همین راستا کار تجهیز این دفاتر را شروع کرده ایم و منابع مالی آن هم تامین شده و تا پایان سال دفاتر انجمن سینمای جوان پس از 12 سال تجهیز می شوند.

وی با بیان اینکه در این سفرها جلساتی هم با استانداران برگزار می شود، گفت: در این جلسات مقرر می شود که به میزان بودجه ای که به استان می دهیم استانداران هم برای بحث فرهنگ و هنر هزینه کنند و همین سفرها موجب می شود بودجه این حوزه در استان دو برابر شود.

خزاعی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی گفت: در همین راستا کمیته مصوبات تشکیل داده ایم که روند اجرایی شدن مصوبات سفرها را پیگیری کند.

وی افزود: با پایان گرفتن سفر به 10 استان قدری فاصله بین سفرها لحاظ خواهد شد تا بتوانیم به مصوبات سفرها و اجرای آنها سرو سامان بدهیم و سپس مرحله بعدی سفرها آغاز می شود.

خزاعی با تاکید دوباره بر لزوم تمرکز زدایی در حوزه فرهنگ و هنر گفت:در همین راستا 70 درصد بودجه تولید انجمن سینمای جوان به استان ها اختصاص یافته و 30 درصد سهم تهران شده است، همچنین برای اولین بار در استان ها افراد فیلم اولی که توانایی ساخت فیلم سینمایی داشته باشند را حمایت کرده و در تامین بودجه ساخت فیلم یاری می کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه جوره در خدمت اهالی فرهنگ و هنر استانها هستیم و امیدواریم خود هنرمندان استان ها هم از این فرصت استفاده کنند.

استان پرسوژه ای برای فیلم های سینمایی هستیم/ با مصوبات سفر معاون وزیر حوزه سینمای کرمانشاه متحول می شود

به گزارش ایسنا، علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این جلسه با تاکید بر دغدغه مندی دولت نسبت به مسائل فرهنگی و هنری، گفت: سفر استانی بسیاری مسئولان و مدیران فرهنگی وزارتخانه در همین چند ماه نشان می دهد که فرهنگ و هنر برای این دولت از جایگاه مهمی برخوردار است.

صفدری گفت: از طرفی این سفرها نشان میدهد که توجه دولت به حوزه فرهنگ و هنر تنها به تهران معطوف نمی شود و استان ها در این بین جایگاه ویژه ای دارند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب استان در حوزه سوژه های ساخت فیلم سینمایی، گفت: این استان با توجه به تنوع قومی و مذهبی و از طرفی مرزی بودن آن که در هشت سال جنگ تحمیلی نقطه آغاز و پایان جنگ بود، از ظرفیت خوبی برای ساخت فیلم های سینمایی برخوردار است و می توان آثار فاخری را در این استان تولید کرد.

صفدری اشاره به ای هم به زیرساخت های فرهنگی و هنری استان داشت و افزود: متاسفانه علی رغم جمعیت دو میلیون نفری استان، تنها چند سالن سینما داریم که آنها هم از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

این مسئول گفت: میزان فروش فیلم ها در همین چند سالن نشان می دهد که استقبال مردم کرمانشاه از سینما خوب است، اما سینماهای ما به تعداد کم و با کیفیت پایین است و جوابگوی مخاطبان خود در استان نیست.

صفدری با تقدیر از معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر به استان گفت: در این سفر قرار است اتفاقات خوبی رخ دهد و در پایان این سفر مصوباتی خواهیم داشت که حوزه سینما در استان را متحول خواهد کرد.

در این جلسه اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان موسسات سینمایی و آموزشی و فیلمسازان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كرمانشاه منطقه کرمانشاه فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاتر انجمن سینمای جوان اهالی فرهنگ و هنر سال تجهیز می شوند فرهنگی و هنری تا پایان سال مصوبات سفر ساخت فیلم دغدغه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان