Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حسین سعدالدین رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری شهرستان شاهرود اظهار کرد: سه هزار و ۱۰۰ پرونده در سال گذشته در این اداره تشکیل شد که یک‌سوم پرونده‌ها استانی بوده است.

وی به گزارش عملکرد سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: در این مدت بالغ‌بر ۸۲۸ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود وارد شده که ۶۶۴ فقره پرونده در عرصه کالا و خدمات، ۱۱۹پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز و ۴۵ فقره پرونده در حوزه بهداشتی و دامپزشکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود ادامه داد: پس از رسیدگی به این پرونده‌ها، ۶۷ میلیارد ریال محکومیت برای متخلفان صادر شده است.

سعدالدین عنوان کرد: مدت زمان میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات هفت روز، در بخش قاچاق کالا و ارز ۱۶ روز و بقیه پرونده‌ها پنج روز بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۱۲ پرونده در شاهرود وارد اجرای احکام شده است، گفت: در این راستا، ۵۴۴ پرونده مختومه شده که ۲۲ میلیارد ریال وصولی داشته و مدت میانگین اجرای احکام کالا و خدمات پنج روزه، بهداشت ۶ روزه و قاچاق کالا و ارز ۱۶ روزه بوده که پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات در این شهرستان در زمینه درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و تخلف در عرضه کالای تاریخ‌مصرف گذشته است که در حکم تقلب ارائه می‌شود.

سعدالدین تصریح کرد: پرونده‌های قاچاق کالا و ارز که ۹۹ درصد توسط پاسگاه شهید نوری شاهرود کشف می‌شود شامل همه اقلام مصرفی و کالا است.

وی با اشاره به سیر کشف کالاهای قاچاق، گفت: کشفیات قاچاق با توجه به قانون مبارزه با قاچاق بلافاصله تحویل سازمان جمع‌آوری املاک تملیکی استان سمنان شده و بعد مزایده انجام می‌شود و به فروش می‌رسد و اقلامی که قابلیت فروش ندارد، معدوم می‌شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود با اشاره به ابلاغیه ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ کشور، اظهار کرد: کلیه جرائم تعزیرات حکومتی پنج برابر شده و با این اختیار مجازات بسیار بازدارنده شده و نگران افزایش جرائم برخی شرکت‌های تولیدی که نمی‌توانند آن را پرداخت کنند، نیز هستیم.

سعدالدین ادامه داد: پلمب واحدهای تولیدی در راستای حمایت از بخش تولید انجام نمی‌شود و حتی تخفیفاتی نیز به این شرکت‌ها داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اختیار نصب پارچه و پلمب واحدهای صنفی بلافاصله به اداره تعزیرات حکومتی واگذار شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه تعزیرات حکومتی شاهرود پرونده های تعزیرات حکومتی قاچاق کالا و ارز قاچاق کالا و ارز فقره پرونده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد

علی رحیمی آذر گفت: به پرونده یک پزشک متخلف که برای انجام عمل جراحی دیسک کمر از فردی مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال وجه اضافه دریافت کرده بود در شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: با محرز شدن دریافت وجه اضافه از بیمار، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی پزشک متخلف صادر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: این پرونده با شکایت شاکی خصوصی از طریق کمیسیون ماده ۱۱ امور بهداشتی و درمانی استان به این اداره کل تعزیرات ارجاع شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد