Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@20:39:47 GMT

توقف فروش فناوری تشخیص احساسات مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۸۶۴۴

توقف فروش فناوری تشخیص احساسات مایکروسافت

به گزارش ایسنا، این اقدامات منعکس کننده تلاش‌های فراهم کنندگان خدمات ابری برای کنترل فناوری‌های حساس، همزمان با تلاش قانونگذاران اروپایی و آمریکایی برای اعمال محدودیت‌های قانونی جامع هستند.

از سال میلادی گذشته، مایکروسافت در حال بررسی این است که آیا سیستم‌های تشخیص احساسات در علم ریشه دارند.

سارا بِرد، مدیر محصول گروه اصلی در واحد هوش مصونوعی آزور مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام کرد: این تلاش‌ها سوالات مهمی را در خصوص حریم خصوصی و عدم توافق نظر بر سر یک تعریف از احساسات و ناتوانی برای تعمیم ارتباط بین حالات چهره و وضعیت احساسی در موارد مورد استفاده، مناطق و گروه‌هایی به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشتریان فعلی مایکروسافت پیش از این که دسترسی به ابزار‌های هوش مصنوعی که کار آن‌ها تفکیک احساسات، جنسیت، سن، لبخند، موی صورت، مو و آرایش است را از دست بدهند، یک سال زمان خواهند داشت.

سرویس گوگل کلود سال میلادی گذشته ارزیابی مشابهی را انجام داد و ۱۳ احساسات برنامه ریزی شده را از ابزار خود برای خواندن احساسات، حذف کرد و چهار احساس دیگر مانند خوشحالی و اندوه را تحت بازبینی قرار داد. گوگل کلود سرگرم ارزیابی سیستم جدیدی است که حرکاتی مانند اخم کردن و لبخند زدن را بدون نیاز به مرتبط کردن آن‌ها به یک احساس، توصیف می‌کند.

مایکروسافت اعلام کرد مشتریان اکنون باید برای استفاده از سرویس‌های تشخیص چهره این شرکت که به افراد امکان می‌دهد وارد وب سایت‌ها شوند یا قفل در را با اسکن چهره باز کنند، تایید دریافت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت از مشتریانش خواست از مواردی که حریم خصوصی را نقض می‌کنند یا عملکرد فناوری دچار مشکل می‌شود مانند شناسایی خردسالان، اجتناب کنند، اما به طور روشن این موارد استفاده را ممنوع نکرد.

تماشاخانه ببینید| حیواناتی که بچه‌های شما را بیمار می‌کنند/ از فروش غیر اصولی حیوانات تا بیماری‌های واگیردار ببینید| حمله نادر شیرهای گرسنه به زرافه/ رهبر شیرها تنها شانس پیروزی آن‌هاست فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

سیدمحمدرضا حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رفع این تداخلات براساس عکس های هوایی دهه۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته انجام شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان های سیستان وبلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است که یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده های حقوقی در محاکم قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • ویدیو/ طرح آتش‌بس مصر؛ توقف جنگ یا خرید زمان برای اسرائیل؟
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • عکس/ ابراز احساسات جالب یک معلم در دیدار امروز با رهبر انقلاب
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو