فناوری جدید انویدیا برای تبدیل تصاویر دو بعدی به مدلهای سه بعدی
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۸۹۸۶
فرارو-پس از تبدیل تصاویر دو بعدی به صحنهها و ویدئوهای سه بعدی، انویدیا این بار تمرکز خود را بر روی ویرایش معطوف کرده است.
به گزارش فرارو، این غول پردازندههای گرافیکی، به تازگی یک روش هوش مصنوعی جدید برای تبدیل تصاویر ثابت به اشیاء سه بعدی معرفی کرده است. این تکنیک که 3D MoMa نامیده میشود، راه حلی ساده برای تغییر تصاویر و صحنهها به استودیوهای بازی ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
قبلا این کار نیازمند فتوگرامتری وقت گیر برای اندازه گیری از تصاویر بود. 3D MoMa سرعت این کار را از طریق رندر معکوس افزایش میدهد. این فرآیند از هوش مصنوعی برای تخمین ویژگیهای فیزیکی صحنه (از هندسه تا نور صحنه) با تجزیه و تحلیل تصاویر ثابت استفاده میکند و سپس تصاویر را به صورت سه بعدی واقعی بازسازی میکند.
"دیوید لوبکه" معاون تحقیقات گرافیکی انویدیا، این تکنیک را به عنوان "یک جام مقدس که بینش کامپیوتر و گرافیک کامپیوتری را متحد میکند" توصیف میکند. تکنیک جدید Nvidia 3D MoMa تصاویر را با سه مشخصه بازسازی میکند: مدل مش سهبعدی، محتویات محیط و نورپردازی. مدل مش سه بعدی از واحدهای سهضلعی ساخته میشود. محتویات محیط، دوبعدی هستند و روکش مدل مش سهبعدی را میپوشانند. تکنیک 3D MoMa رفتار نور در محیط را تشخیص میدهد.
3D MoMa اشیاء را به صورت مشهای مثلثی تولید میکند؛ قالبی که ویرایش آن با ابزارهای پرکاربرد ساده است. این مدلها در عرض یک ساعت با استفاده از یک پردازنده گرافیکی NVIDIA Tensor Core ساخته میشوند. پس از آن میتوان مواد را مانند پوست روی مشها کشید. نور صحنه نیز از قبل پیش بینی شده است که به سازندگان اجازه میدهد تا اثرات آن را بر روی اشیا تغییر دهند.
3D MoMa این هفته در کنفرانس بینایی کامپیوتری و تشخیص الگوی (CVPR) در نیواورلئان به نمایش گذاشته شد. تیم طراحی ابتدا صدها تصویر از سازهای ترومپت، ترومبون، ساکسیفون، طبل و کلارینت جمع آوری کردند. پس از آن 3D MoMa توانست این تصاویر را به صورت سه بعدی بازسازی کند. این سازها مجددا ویرایش شدند، به عنوان مثال بدنه ترومپت از پلاستیک ارزان قیمت به طلا تبدیل شد. در نهایت این اشیاء سه بعدی در یک صحنه متحرک رندر شدند. 3D MoMa همچنان در حال توسعه است، اما انویدیا معتقد است که میتواند توسعه دهندگان بازی و دیگر طراحان را قادر سازد تا به سرعت اشیاء سه بعدی را تغییر داده و سپس آنها را به هر صحنه مجازی اضافه کنند.
منبع: thenextweb
منبع: فرارو
کلیدواژه: گرافیک سه بعدی انویدیا سه بعدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ضرر میلیونی بارسا با هتتریک بعدی لوا
به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا در صورت گلزنی مجدد لواندوفسکی و عبورش از 25 گل مجددا باید به بایرن 1.25 میلیون یورو پرداخت کند.
آمار گلزنی روبرت لواندوفسکی متوقف نمیشود. سه گلی که دیشب مقابل والنسیا به ثمر رساند، تعداد گلهای او در این فصل را به 23 رساند، یعنی 10 گل کمتر از 33 گل فصل گذشته. مهاجم لهستانی در مجموع برای بارسا در این دو سال 56 گل به ثمر رسانده و تنها 4 گل تا مساوی شدن با رکورد 60 گل یوهان کرویف فاصله دارد.
اگر رکورد گلزنی لوا امسال از 25 بیشتر شود، بارسا را مجبور به پرداخت پاداش به بایرن مونیخ میکند. بارسا در تابستان 2022 با پرداخت 45 میلیون یورو ثابت به باشگاه آلمانی، علاوه بر متغیرهای 5 میلیونی، لوا را به خدمت گرفت. با 25 گل در هر فصل، بارسا باید 1.25 میلیون یورو به بایرن بدهد و ستاره لهستانی هنوز 5 بازی دیگر تا پایان فصل در پیش دارد.