Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز‌هایی که خبر از سفر هیئت دولت به مناطقی از کشور مطرح می‌شود، رسانه‌های محلی و کانال‌های خبری اینترنتی، از زاویه دید خود به این رویداد پرداخته و هر یک انتظارات موردنظر خود را مطرح می‌کنند.

همه می‌خواهند وضعیت موجود تغییر کرده و رونق اقتصادی قرین روزگار شده و حداقل رفاه در جیب‌ها و سفره‌ها را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وانفسا یکی از شهرداری‌چی‌ها می‌گفت «خواستار منحل شدن کمیسیون ماده ۱۰۰ هستم تا هرگونه خلاف‌سازی تنها با تخریب پاسخ داده شود، نه با فرهنگ، پولش را بده و ...» و دیگری از آموزش و پرورش و دیگری از ... می‌گفت.

تا یکی از همین روز‌ها نوبت اصفهان شد، هیئت دولت به نصف جهان سفر کرد. مردم حاضر شدند تا کوهی از مشکلات را مستقیماً و بدون واسطه به دست رئیس‌جمهور برسانند.

رئیس‌جمهور،  گفت، اصفهان، استان انقلاب است و سپس از پیکر بیمار زنده‌رود که اینک به لطف برخی سو مدیریت‌ها گویا به کما رفته عیادت کرد تا پیامی را برای همگان بفرستد، از شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان به‌عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری در کشور نیز دیدن کرد تا بدانند که می‌داند، اصفهان قطب صنایع پیشرو و دانش‌بنیان کشور است و این البته برای جوانان این دیار، نویدبخش، حضور پیگیرانه شخص رئیس دولت است. همه‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت، اما  ک ساز ناکوک و آماتور هارمونی سفر را به هم ریخت! صولت مرتضوی، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهور گویا بی‌توجه به هویت و شناسنامه اصفهان، در جلسه شورای اداری استان با خواندن شعر «چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن/ که می‌گویند ملاحان سرودی/ اگر باران به کوهستان نبارد/ به سالی دجله گردد خشک‌رودی». موجب نگرانی مردم و مسئولان از نتیجه سفر رئیس‌جمهور به اصفهان شد.

این گفته موجب واکنش بسیاری از اصفهانی‌ها از نمایندگان مجلس تا شورای شهر شد تا جایی که اعضای شورای شهر اصفهان در چهل و ششمین جلسه علنی این شورا بر پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان تأکید کرده و با گلایه از صحبت‌های وزیر نیرو و یکی از معاونان رئیس‌جمهور، بار دیگر خواستار توجه به مسئله مهم آب و زاینده‌رود برای اصفهان شدند.

 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: آب، دغدغه همه مردم است و می‌توانست جزء مصوبات سفر استانی هیئت دولت به اصفهان باشد. هیچ‌کس از هیچ کجای استان به‌جز آب، خواسته عمده دیگری از دولت ندارد. این دغدغه عمومی، به‌حق بودن مسئله آب اصفهان را می‌رساند و نشان می‌دهد که چقدر برای همه مردم اهمیت دارد.

نورصالحی می گوید: در انعکاس نقطه نظرات مسئولان در جلسه شورای اداری به‌خوبی عمل شد، اما انتظار این بود که وزیر نیرو مقداری روشن‌تر و شفاف‌تر درباره طرح جامع آب صحبت کند.

به گفته او از ۲۰ سال پیش مسئله زاینده‌رود مطرح شده، اما دولت سیزدهم از یک سال پیش مستقر شده است،  حتماً وزارتخانه، کانون انواع طرح‌ها در این حوزه است و فعالان و دغدغه‌مندان حوزه آب جزئیات این طرح‌ها را می‌دانند، اما در سخنان وزیر نیرو به این جمله اکتفا شد که در صدد طرح جامع هستیم. انتظار ما از وزیر نیرو این بود که به عنوان وزارتخانه تخصصی به موضوع آب بهتر می‌پرداختند.

نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر اصفهان نیز درباره سخنان معاونان اجرایی رئیس‌جمهور خطاب به مرتضوی گفت که حق نبود به اصفهان تشریف بیاورید و این شهر را که می‌دانید جایگاه آن در دوران دفاع مقدس و اداره کشور چگونه بوده این‌گونه خطاب کنید. انتظار ما از نمایندگان استان این است حالا که رئیس‌جمهور برای حل مشکل اصفهان دستور داد، برنامه همه‌جانبه و مطالعه شده‌ای را برای اجرا در اختیار دولت قرار دهند تا مسئله آب اصفهان حل شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان هم گفت: در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان مردم امید به حل مشکل آب و زاینده‌رود داشتند، اما با صحبت صولت مرتضوی اصفهانی‌ها، ناراحت و نگرانی بین آن‌ها ایجاد شده که هیئت دولت تحت تاثیر نظرات او قرار نگیرد.

حسین وحیدا می گوید: متأسفانه شعری که در لحظه آخر این سفر توسط آقای صولت مرتضوی خوانده شد موجب ناراحتی اصفهانی‌ها شد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان  رئیس‌جمهور در سفر به اصفهان در تأمین آب و پروژه‌های نیمه‌تمام آب قول و قرار‌هایی داده‌اند که امیدواریم عملی شود.

او با اعتقاد بر اینکه بحران زاینده‌رود در کوتاه‌مدت و بلندمدت قابل‌حل است، گفت: حل بحران زاینده‌رود در کوتاه‌مدت به مدیریت موجود وزارت نیرو برمی‌گردد و رئیس حوضه باید مشکلات را حل کند، همچنین در بلندمدت آب فروخته شده از زاینده‌رود باید در قالب برخی طرح‌های انتقال آب بازگردانده شود.

وحیداگفت: آب طبیعی زاینده‌رود و تونل اول کوهرنگ متعلق به حقابه‌داران است، اما تونل دوم کوهرنگ، خدنگستان و چشمه لنگان آبی است که دولت وارد حوضه زاینده‌رود کرده که جمع آن ۳۷۰ میلیون مترمکعب است، اما در ازای آن یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب آب به صنعت، کشاورزان، استان‌های دیگر و ... فروخته است که باید در بلندمدت در قالب تونل سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد توسط وزارت نیرو جبران شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان هم گفت: قاعدتاً این صحبت بجایی نبود و نباید اینگونه مطرح می‌شد.

مهران زینلیان گفت: بعد از این صحبت و گلایه و اعتراض اصفهانی‌ها، گفته شد که آقای مرتضوی قصد ناراحتی مردم اصفهان را نداشته و بعد از این اظهار نظر به اندازه کافی نمایندگان مجلس و شورای شهر و ... در این باره صحبت کرده‌اند.

او درباره عذرخواهی رسمی آقای مرتضوی، بیان کرد: رسماً چنین چیزی را ندیدم، اما در جلسه دو روز گذشته تهران، به نقل قول از آقای مرتضوی گفته شده که منظوری بابت این شعر و صحبت نداشته و در صورت لزوم عذرخواهی می‌کند.

به گفته زینلیان، بیان چنین صحبت‌ها و شکاف بین دو استان درست نیست و باید به دنبال وحدت رویه بین مردم باشیم.

او اما درباره تصمیمات گرفته شده برای زاینده‌رود در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان،می گوید: با پیگیری‌هایی که از چند ماه قبل صورت گرفت، این سفر دستاورد‌های خوبی در حوزه آب برای اصفهان داشت، اگرچه رسیدن به نقطه هدف و پیگیری و اجرایی شدن این مصوبات مسیر راحتی نیست و نیازمند زمان است.

به گفته معاون استاندار، در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای موضوع آب و طرح‌های آبرسانی، طرح تعادل بخشی و فرونشست زمین مصوب شد. اولویت نخست مدیریت استان حتی قبل از کشاورزی رسیدگی به موضوع فرونشست زمین است و این چالش بزرگ اصفهان امروز باور مدیران کشور قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات آب اصفهان سفر رئیس جمهور سفر رئیس جمهور به اصفهان هیئت دولت اصفهانی ها زاینده رود شورای شهر وزیر نیرو طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید‌محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس از جهت‌ تاریخی، تمدنی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد و این مطلب از این دیرباز مطرح بوده است.

وی افزود: در دولت دهم تصمیم گرفته شد که جشنواره برگزار شود و هنرمندان بیایند به این مضمون و مسئله مهم بپردازند چرا که رهبر معظم انقلاب نیز نظرشان بر این بود که هر ایده، تفکر و اندیشه وقتی در قالب جذاب هنر جلوه کند دلنشین و ماندگار می‌شود و از این جهت این کار آغاز شد.

معاون رئیس جمهور گفت: امسال هم چهاردهمین جشنواره را شاهد هستیم و امیدواریم هر سال نسبت به گذشته با استفاده از تجربیات، این کار ژرف‌تر و عمیق تر و مبنایی‌تر برگزار و آثار متنوعی که هم بتوان در ایران و هم در خارج از کشور آنها را ارائه داد تولید شود.

وی کرد: علیرغم برخی توطئه‌ها که وجود دارد خلیج فارس همیشه به عنوان خلیجی که ایرانیان در آن سهم بسیار زیادی داشته‌اند باقی مانده و خواهد ماند.

حسینی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در بعد اقتصادی که حرف‌ها و راهبردهایی مطرح است و سیاست‌های آن ابلاغ شد باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی دریا استفاده کنیم تا بتوان فرصت شغلی ایجاد و برای کشور نیز درآمدزایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورها ما در حال حاضر از ظرفیت دریا و ساحل کمتر استفاده می‌کنیم از این جهت در این زمینه باید اهتمام جدی‌تری داشته باشیم و این جشنواره هم فرصتی است که همگان ترغیب شوند و نگاه‌ها به سمت خلیج فارس جذب شوند و همه در حوزه افزایش تولید مشارکت کنند.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به شعار سال گفت: ما سرمایه‌دارانی در داخل و خارج کشور داریم که بایستی آنها را تشویق کنیم بیایند و در کشور خودشان و در مناطق مختلف سرمایه گذاری کنند که مشکلات کشور کاهش یابد.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی