Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@19:02:51 GMT

«پیروز» در چه صورت زنده می‌ماند؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۹۳۶۹

«پیروز» در چه صورت زنده می‌ماند؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دکتر حسن اکبری در رابطه با آخرین وضعیت توله یوزپلنگ ایرانی نگهداری شده در مرکز پردیسان اظهار کرد: توله در مرحله عبور از شیر به مرحله گوشتخواری است و در حال حاضر از پیش‌غذاها و کنسروهای مخصوصی که برای گذر از شیرخواری به گوشتخواری است, تغذیه می‌کند. برآورد ما این است که اگر مشکل خاصی پیش نیاید توله یوز ظرف ۲ هفته وارد مرحله گوشتخواری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که توله یوزپلنگ وارد مرحله گوشتخواری شود, وضعیت آن پایداری بیشتری خواهد داشت اما مجدداً بین ۳ تا ۴ ماهگی دوره حساسی از زندگی بچه یوز است چرا که در این زمان شرایط ایمنی بدن آن کاملاً تغییر می‌کند و با توجه به اینکه توله یوز "ایران" به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر با ضعف‌هایی در سیستم ایمنی خود مواجه است, باید حداقل تا پایان چهارماهگی در تهران بماند چرا که امکانات, دسترسی‌ها و نظارت در پردیسان بیشتر و بهتر است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: اگر توله یوزپلنگ این چالش را نیز پشت سر گذاشته و زنده بماند پس از ۴ ماهگی به سایت تکثیر توران که شرایط طبیعی‌تری دارد منتقل خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی چمران محمد علی کریم خانی سازمان محیط زیست توله یوزپلنگ ایرانی مصطفی چمران محمد علی کریم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم) حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش (فیلم)
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند