Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:10:40 GMT

مهم‌ترین رکن تحول در مدرسه، معلم است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۹۵۷۵

مهم‌ترین رکن تحول در مدرسه، معلم است

ایسنا/زنجان رئیس مدارس سمای کشور گفت: مهم‌ترین رکن تحول در مدرسه، معلم است.

محمد بطحایی ظهر امروز (اول تیرماه) در آیین افتتاح بوستان علوی و فاطمی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه این معلم است که می‌تواند تعلیم و تربیت را به عالی‌ترین نقطه رسانده و حرف‌های خود را به مرحله عمل برساند، اظهار کرد: برای استخدام معلمان برای این مجموعه ۳۷۵ نفر در ارزشیابی شرکت کردند که از این تعداد ۱۵۶ نفر برای مصاحبه حضوری دعوت شدند که با پایش‌های خاصی از این تعداد نفرات، تنها ۴۶ معلم گزینش شد؛ همه ویژگی‌های علمی، اخلاقی، روحی و تربیتی این مربیان تحت پایش و بررسی قرار گرفت تا در نهایت ۱۸ نفر را پذیرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این معلمان دوره تربیت و تعلیم دینی و اسلامی نوین را سپری کرده‌اند، ادامه داد: ما در آموزش‌مان تعلیم و تربیت غیرایدئولوژیک نداریم؛ چرا که تربیت در سایه درست مفاهیم دینی به انسان ارزش و منش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت و افتتاح بوستان فاطمی و علوی، آغاز به کار یک مدرسه معمولی نیست، در این رابطه اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یک جریان تعلیم و تربیت هستیم، نه یک مدرسه. با این امر، نظام جمهوری اسلامی به سرمنزل تحول اساسی خواهد رسید و این مدارس همانند یک الگو برای نظام آموزشی کشور خواهند بود.

وی با ابراز امیدواری از آینده این بوستان و جریان‌سازی این اتفاق، از اردوی علمی مدیران سما در مرحله کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: مدرسه الگو در تراز نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: فاز اول بوستان علوی و فاطمی با مساحت ۳۶۰۰ مترمربع و ۳۲ کلاس و نیز ۱۴ مکان اداری و سایر فعالیت‌های تجمیعی به بهره‌برداری رسیده است.

احمد نقی‌لو با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در خصوص تعلیم و تربیت اسلامی، افزود: طبق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که تا به حال در هیچ استانی به مرحله عملی نرسیده است، در استان زنجان با یاری سازمان سما، تصمیم گرفتیم، نخستین مدرسه الگوی کشوری با تامین همه نیازهای یک دانش‌آموز را تاسیس کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های انتقال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اعتمادیه به سایت امام و نیز تاسیس مدرسه‌ای با عنوان بوستان علوی و فاطمی، ادامه داد: کل مساحت این مجموعه ۶۱۰ هکتار بوده و فضای آموزشی، ورزشی و تفریحی با مساحت ۱۲ هزار مترمربع برای آن در نظر گرفته شده است‌.

این مسئول اضافه کرد: ۵۴۰۰ مترمربع دیگر برای فاز دوم و سوم طرح توسعه در نظر داریم تا در پایه راهنمایی و دبیرستان طی سال‌های پیشِ رو، زمینه را برای تحصیل در این مقاطع فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اذعان کرد: ۵.۵ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است که ۱‌.۵ میلیارد تومان آن توسط سازمان مرکزی تامین شده و برای اتمام این پروژه به ۵ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به فضاهای ورزشی، آموزشی، آزمایشگاه، درمانگاه، سالن اجتماعات، غذاخوری، محل بازی و ...، از خرید چهار طاووس برای الهام‌گیری دانش‌آموزان از طبیعت خبر داد و ابراز کرد: در محل اسکیت بازی دانش‌آموزان نیز در صدد ایجاد باغ پرندگان و خرید تعدادی قوچ با رویکرد شناخت طبیعت و احترام به محیط‌زیست و نیز دوری از فضای مجازی هستیم.

نقی‌لو تصریح کرد: امروز یک دانش‌آموز نیاز به آموزش بر اساس سیاست‌های آموزش‌وپرورش، پایش مستمر روانی، آموزش در یک رشته ورزشی و هنری دارد که زمینه تحقق این موارد در محل بوستان‌های علوی و فاطمی فراهم خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: در این مدارس موضوعات و برنامه‌های شناختی در رأس کارها است. مهارت‌ورزی، آموزش سبک زندگی، مسائل تربیتی و اعتقادی و نیز تقویت تمرکز از محورهای مورد توجه در مدارس الگو به شمار می‌رود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: تربیت بر پایه ایدئولوژیک بیانگر حقایق روشن است.

حجت‌الاسلام مجید نقی‌لو با اشاره به حلیه، حربه و دروغ دشمنان در اعتراض به تربیت ایدئولوژیک مدارس ایران، یادآور شد: ایدئولوژی در معنی همان مکتب است. اینکه چه چیزی هست، چه چیزی نیست، چه چیزی باید باشد و چه چیزی نباید باشد.

وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا لیبرال دموکراسی ایدئولوژی نداریم، افزود: ترویج همجنس‌گرایی برای کودکان ابتدایی در مدارس غرب، معضل‌های زیادی برای خانواده‌های‌شان ایجاد کرده است. این افراد که دم از انسان‌سازی و تحول می‌زنند، آیا نظارت خود را به دیگران تحمیل‌ نمی‌کنند و آیا ترویج خشونت و فساد ندارند؟ آنچه شاهد آن هستیم، این است که بدترین چیزها را به سلیقه خود به کودکان و دانش‌آموزان می‌آموزند.

نقی‌لو با تاکید بر اینکه فرهیختگان ما باید هوشیار باشند، اضافه کرد: ایدئولوژی الهی باید بر اساس حقیقت، وحی و اسلام در مدارس مبنا باشد تا در مسیر و نور و حقیقت، تعلیم و تربیت را آغاز کنیم و منجر به تحولات عظیم شویم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز ضمن قدردانی از فعالیت جهادی رئیس دانشگاه آزادی اسلامی و مدیران و مسئولان برای افتتاح این مدرسه، اظهار کرد: کار ماندگار در سیستم و رسالت دانشگاهی بیشترین تاثیر را در پیشرفت کشور خواهد داشت.

علیرضا فیروزفر با تاکید بر اینکه باید عمل‌گرا باشیم، خاطرنشان کرد: تعالی سیستم و ورود به تعلیم و تربیت از مرحله رشدگیری شخصیت در این مدارس، جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان دانشگاه آزاد اسلامي مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تعلیم و تربیت علوی و فاطمی چه چیزی نقی لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت هفته معلم و با تأکید بر اینکه بزرگداشت این هفته فرصت خوبی برای تجلیل از این قشر تأثیرگذار و ارزشمند است، گفت: تأکید می‌شود که برنامه‌های پرشور و در شأن و در تراز این قشر در تمامی شهرستان‌ها و شوراهای آموزش‌وپرورش در سراسر شهرستان‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

 غلامعلی حیدری هشتم اردیبهشت‌ماه در شورای آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در جریان سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان در حوزه آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس داشتیم، اظهار کرد: ردیف اعتبارات این حوزه چند برابر سال‌های قبل بود و با ریاست نوسازی و تجهیز مدارس نیز جلسات خوبی برگزار شد که می‌طلبد این مصوبات و تعهدات و نیز اعتبارات استانی از سوی مسئولان مربوط با جدیت پیگیری شود.

وی با یادآوری برگزاری مجمع خیران مدرسه‌ساز که به زودی در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: لازم است یک کارگروه در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با دبیری ریاست مجمع خیران مدرسه‌ساز تشکیل شود و همه دستگاه‌ها دعوت شوند تا این همایش بدون مقدمه برگزار نشود.

حیدری بیان کرد: انتظار می‌رود برای همایش خیران مدرسه‌ساز از خیران جدیدی دعوت و با آنها رایزنی شود و تعهداتی را داشته باشند که بتوانیم اقدامات مؤثر و تحولاتی را نسبت به سال‌های گذشته در حوزه مدرسه‌سازی داشته باشیم.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی با مشارکت مردم را در حوزه مدرسه‌سازی یادآور شد و توضیح داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ناظر بر جهش تولید با مشارکت مردم، انتظار می‌رود که در حوزه احداث، بازسازی و زیباسازی مدارس نیز مسئولان مربوط اهتمام جدی را داشته باشند و از ظرفیت مردمی و بسیج سازندگی برای زیباسازی مدارس به‌ویژه در تابستان امسال استفاده شود.
حیدری تأکید کرد: ردیف مولدسازی نیز فرصت مورد مناسبی است به‌ویژه اینکه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشت اجازه دارند صد در صد درآمد حاصل از مولدسازی را در حوزه خودشان هزینه کنند لذا از آموزش‌وپرورش استان انتظار می‌رود از این ظرفیت برای احداث، بازسازی و زیباسازی مدارس حداکثر استفاده را داشته باشد.

وی با گرامیداشت هفته معلم و با تأکید بر اینکه بزرگداشت این هفته فرصت خوبی برای تجلیل از این قشر تأثیرگذار و ارزشمند است، ادامه داد:  تأکید می‌شود که برنامه‌های پرشور و در شأن و در تراز این قشر در تمامی شهرستان‌ها و شوراهای آموزش‌وپرورش در سراسر شهرستان‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

استاندار افزود: سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدای معلم، برپایی نشست‌های خبری و تبیینی و اطلاع‌رسانی در حوزه خدمت دولت مردمی به معلمان، خدمات دولت در حوزه رتبه‌بندی، استخدام نیروهای جدید، اعتبارات سفرهای اول و دوم، تقویت مراکز فرهنگی و اردوگاه‌ها، حذف مدارس کانکسی، توسعه مدارس و زیرساخت‌ها، زیباسازی مدارس، احداث ۸۰ زمین چمن و بسیاری دیگر از خدمات جا دارد که هم برای معلمان و هم افکار عمومی تشریح و روشنگری شود زیرا سبب امیدآفرینی خواهد شد.

حیدری با تأکید بر ضرورت بازروایی خدمات دولت در حوزه آموزش‌وپرورش، توضیح داد: در برهه‌ای که دشمن با قدرت مشغول پمپاژ ناامیدی و یأس به لایه‌های مختلف جامعه است، جا دارد با جهاد تبیین و روشنگری به بازگویی دستاوردها و خدمات با رویکرد هنرمندانه و جذاب پرداخته شود تا بتوان فضایی امیدبخش و مطلوب را ایجاد کرد.

استاندار با اشاره به در پیش بودن ایام امتحانات دانش‌آموزان به‌ویژه امتحانات نهایی، تصریح کرد: ایام امتحانات در واقع فرصتی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است که ثمره یک سال تلاش خود را بچینند. لذا مسئولان اهتمام لازم را برای برگزاری بدون دغدغه امتحانات در تمامی شهرستان‌ها داشته باشند.

حیدری در پایان گفت: برای دانشگاه فرهنگیان نیز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی مؤثری صورت گیرد که برای سال تحصیلی آینده از نظر فضای آموزشی مشکلات این مجموعه رفع شود و تأکید می‌کنم فضای مناسبی برای دانشجومعلمان فراهم گردد که بتوانند بدون دغدغه تحصیل کنند و بالنده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم