Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:15:23 GMT

حل مشکل ۴ ساله گلخانه توت فرنگی شهرستان دماوند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۹۶۶۳

حل مشکل ۴ ساله گلخانه توت فرنگی شهرستان دماوند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا  از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند به همراه روسای ادارات جهاد، صمت و امور منابع آب شهرستان از گلخانه هیدروپونیک دکتر عمرانی، واقع در روستای چنار شرق از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند بازدید کرد.
فرماندار شهرستان دماوند در این بازدید با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص توجه به شعار سال، به اهمیت پروژه های گلخانه ای اشاره کرد و گفت: اجرای  این طرح ها می تواند به کاهش مصرف انرژی و اشتغال روستائیان کمک کند؛ در رفع موانع تولیدکنندگان مدیران دستگاه های اجرایی باید خود پیشگام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: بیشترین مشکلات واحد های تولیدی ناهماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان مانند تخصیص آب ، برق و گاز بوده و با رایزنی هایی که انجام شد سعی در برطرف کردن اینگونه مشکلات این عزیزان داریم.

وی افزود: یکی از این واحد های تولید، گلخانه توت فرنگی در منطقه چنار شرق است که مشکل گاز رسانی داشتند و با پیگیریهای به عمل آمده این مشکل برطرف شده و تا شهریور ماه گازرسانی به این واحد انجام میشود و یکی دیگر از مشکلات این تولید کننده تخصیص آب کشاورزی است که با هماهنگی بین امور آب و جهاد کشاورزی بررسی و حل خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: این گلخانه ۱۰ هزار متری در زمینی به مساحت ۳۵ هزار  متر مربع از پنج سال گذشته آغاز به کار کرده که با وجود مشکلات بعد از دو سال تعطیل شده واز چرخه تولید خارج شده است.

حیدری افزود: با برطرف شدن مشکلات این واحد تولیدی و شروع به کار سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تن تولید توت فرنگی خواهد داشت و ۱۲۰ نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد  خواهد کرد.
شایان ذکر است از مشکلات پیش روی این گلخانه تخصیص و افزایش میزان آب کشاورزی جهت تولید بود که در طی ۴ سال گذشته محقق نشده که در بازدید امروز مسئولان، دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
گفتنی است گلخانه هیدروپونیک‌ دکتر عمرانی در سال ۱۳۹۶ در روستای چنار شرق از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند در زمینی به مساحت ۳,۵ هکتار تاسیس شد که یک هکتار از آن زیر کشت توت فرنگی بوده است و در صورت آغاز به کار مجدد آن پس از ۴ سال روزانه حدوداً ۱۰ تن تولید توت فرنگی خواهد داشت و برای ۲۵۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

برچسب‌ها واحد تولیدی وزارت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی وزارت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند واحد تولیدی وزارت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند شهرستان دماوند توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است