Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی استان قابلیت جهانی‌شدن دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند ، هادی شاهوردی امروز در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت‌امنای مجموعه صنایع‌دستی فاخر ایران اظهار داشت: حمایت از رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی استان زمینه را برای جهانی‌شدن بازار فروش این محصولات فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی استانی بکر است که در حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع‌دستی علاوه بر تنوع فراوان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی است که زمینه جذب گردشگر و اشتغال و اقتصاد جامعه محلی را فراهم می‌کند.

وی افزود: در 11 شهرستان استان می‌توان رشته‌های صنایع‌دستی خاص را به‌طور جامع تحت حمایت‌های آموزشی و پشتیبانی قرارداد تا زمینه برای تولید آثار صنایع‌دستی فاخر و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی فراهم شود.

تغییرات مدیریتی بلای جان صنایع دستی فارس/دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز تعطیل است نگاه به صنایع دستی البرز نیازمند تغییر است صنایع دستی خراسان جنوبی در تار و پود مشکلات گرفتار است

شاهوردی به مشکلات اساسی در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و بحث بازاریابی و صادرات و وجود دلال و واسطه‌های فراوان را از چالش‌های صنایع‌دستی خراسان جنوبی دانست که با مشارکت هلدینگ‌های فعال مرکز کشور می‌توان بخش زیادی از این چالش‌ها را رفع کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: باید صنایع‌دستی استان را به سمت استانداردهای جهانی ببریم که در این زمینه آموزش هنرمندان صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ است که باید موردتوجه قرار گیرد.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌امنای مجموعه صنایع‌دستی فاخر ایران نیز در این دیدار گفت: با بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی و تأسیسات گردشگری استان رشد خوب این بخش‌ها نسبت به دهه‌های قبل کاملاً ملموس است و این نشان از توجه ویژه دولت به این بخش‌ است.

سلیمانی افزود: آماده‌ایم در مرکز کشور در خصوص ارائه محصولات صنایع‌دستی استان با واگذاری غرفه‌های مناسب زمینه را برای فروش بهتر مهیا کنیم.

انتهای پیام/252/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی خراسان جنوبی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداسیما، وحیده رخشانی گفت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.   معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست‌ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری‌های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی  است.   او ادامه داد: سفارش تهیه تعداد ۱۶۰۰ محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.   به گفته رخشانی، بالغ بر ۱۲۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.   سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  فرصت‌ها و بسته‌های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود