Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در گردهمایی جهادگران عرصه فرهنگ و تبلیغ گفتمان ساز گلستان افزود: این استان با وجود ظرفیت های فراوان جزو سه استان ضعیف کشور از نظر درآمد سرانه خانوارها است.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد جمعیت روستایی  و ۴۱ درصد جمعیت شهری گلستان جزو پنج دهک کم برخوردار هستند.

استاندار گلستان ادامه داد: درآمد ناخالص استان در سال گذشته ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ دهم درصد از مجموع درآمد ناخالص کشور است.

زنگانه گفت: گلستان در ضریب جینی توزیع درآمد شهر و روستاها در ردیف بیست و هفتمین استان کشور قرار دارد که باید تلاش شود درآمد ناخالص گلستان در افق ۱۴۰۴ از ۵۶ هزار میلیارد تومان فعلی به حداقل  ۲۲۵ هزار میلیارد تومان و حداکثر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی خاطر نشان کرد: گلستان ظرفیت درآمد ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دارد اما به دلایل بسیاری از جمله نبود زیرساخت ها چند سال از میانگین کشوری عقب تر است.

زنگانه افزود: بسیاری از استان ها زیرساخت های آب، برق، راه و  سد را برای رسیدن برای پیشرفت و توسعه دارند اما منطقه آزاد گلستان از زیرساخت های اساسی مانند برق برخوردار نیست.

وی به کمبود آب آشامیدنی به خصوص در ماه های گرم سال در گلستان اشاره کرد و گفت: این استان هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه کسری آب آشامیدنی دارد.

استاندار گلستان گفت: ۹۵ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز استان از چاه ها برداشت می شود که نتیجه آن در بلند مدت فرونشست زمین و آسیب های زیاد ناشی از آن است.

زنگانه افزود: یکی از راه حل های برطرف شدن این مشکل و تامین آب مورد نیاز ۵۳۵ هزار شهروند ساکن شرق گلستان و  صنعت و محیط زیست مستقر در این منطقه، بهره برداری از سد نرماب است.

وی اظهار داشت: برای تامین آب آشامیدنی گلستان ۳۹ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر استانی هیات دولت و برای تامین آب و برق ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی سه هزار و ۸۰۰ میلیارد با اولویت احداث تاسیاست زیربنایی، پرورش میگو و ماهیان خاویاری، توسعه باغات دیم و آبیاری حدود  ۱۱۰ هزار هکتار زمین های شیب دار، اسب، آبخیزداری و مدیریت آب، اصلاح مراتع و شبکه های گلخانه ای در نظر گرفته شده است.

زنگانه افزود: گلستان به عنوان نگارستان ایران و رنگین کمان اقوام با هشت اقلیم مختلف از ظرفیت های خدادای و امکانات فراوان می تواند از استان های برتر کشور در جهت پیشرفت و آبادانی باشد.

امام جمعه اهل سنت آق قلا هم در این مراسم گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در عصر حاضر گنج روحی و معنوی جامعه اسلامی است.

آخوند عبدالرزاق رهبر افزود:توجه ویژه به فرهنگ اصیل اسلامی می تواند میزانی برای ایمان یک مومن، طلبه، موسس، خادم اسلام، محسنین و مدیریت فرهنگ جامعه باشد که با تزریق روحی گنج معنوی تبلیغ رونق بخشیده می شود.

وی بیان کرد: در مفاهیم قرآنی تبلیغ و اطلاع رسانی فرهنگی بسیاری شده و به این مهم توجه ویژه شده است.

امام جمعه اهل سنت آق قلا گفت: هر قسمت از قرآن و مفهوم معنوی آن، گویای تبلیغ و اطلاع رسانی است و فرهنگ تبلیغی و اطلاع رسانی رسول اکرم (س) در صدر اسلام  و امامین انقلاب سبب شده شهدای بزرگی چون چمران، رجایی، حاج قاسم و بزرگان بسیاری پرورش پیدا کنند.

در پایان این مراسم، نمایشگاه روایتی از نهضت اسلامی استان گلستان به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با محور تبلیغ گفتمان ساز در محورهای شهدای روحانیت، مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی، مدارس در تراز انقلاب اسلامی (صدرای ولایت)، دارالقرآن کریم، بانوان تمدن ساز، هیئت تراز انقلاب اسلامی، امام، امت و حکمرانی مردمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با حضور استاندار و مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شد.

برچسب‌ها استانداری گلستان گرگان علی محمد زنگانه گلستان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گلستان گرگان علی محمد زنگانه استانداری گلستان گرگان علی محمد زنگانه گلستان سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ و اطلاع رسانی هزار میلیارد تومان آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آژیر خطردر شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که آژیر خطر در کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که شمار شهدای کشتار میس الجبل به چهار نفر افزایش پیدا کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که شمار شهدا سه و زخمی شدگان پنج نفر است.

پس از این حمله رسانه های رژیم صهیونیستی از آماده باش شدید در شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش کوبنده حزب الله خبر دادند.

کد خبر 6097206

دیگر خبرها

  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • گلستانی‌ها در سوگ صادق آل محمد زیر باران عزادارای کردند
  • افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد