Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای ماده (۳) آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی نشست چند جانبه کارگروه‌های تخصصی ارزیابی خطر به میزبانی بیمه مرکزی ج. ا. ایران تشکیل و نسبت به ضرورت هم اندیشی بیشتر برای دستیابی به اهداف دولت در عرصه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تاکید شد. در راستای اجرای ماده (۳) آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی نشست چند جانبه کارگروه‌های تخصصی ارزیابی خطر به میزبانی بیمه مرکزی ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا. ایران تشکیل و نسبت به ضرورت هم اندیشی بیشتر برای دستیابی به اهداف دولت در عرصه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تاکید شد.

تقویت نظارت، راستی آزمایی و تجمیع اطلاعات به تأمین سلامت دستگاه‌های اجرایی منتهی می‌شود

مدیران مرتبط در حوزه مبارزه با پولشویی با تشریح عملکرد سازمان‌های ذیربط به ارائه راهکار‌هایی برای تقویت امر مبارزه با پولشویی و تآمین مالی تروریسم پرداختند.

در این نشست که به میزبانی نهاد ناظر صنعت بیمه برپا شد مدیران سازمان‌های اقتصادی و کشور، ضمن طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود نسبت به استقرار سامانه‌های مشترک برای کنترل و تشدید نظارت‌ها تاکید کردند.

فضای فناوری اطلاعات حساسیت‌های خاص خودش را دارد

بهره گیری از توان فنی و دانش فناوری بخش خصوصی یک ضرورت است، اما سازمان‌ها باید بر فضای فاوای خود تسلط و اشراف کافی داشته باشند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، در جمع مدیران بازرسی و مبارزه با پولشویی سازمان‌های اقتصادی، با اعلام این مطلب افزود: صیانت از اطلاعات بیمه گذاران و حفظ امنیت شبکه‌های الکترونیکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان‌های کشور _به خصوص در بخش‌های اقتصادی_ به شمار می‌رود.

نعمتی با تشریح فعالیت‌های سامانه سنهاب بر لزوم تقویت تعاملات بین سازمانی در حوزه فن آوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: روند سریع و صحیح خدمات رسانی برخط به شهروندان در گرو توسعه زیرساخت‌ها و حفظ امنیت شبکه‌های الکترونیکی است و خوشبختانه نهاد ناظر صنعت بیمه در این خصوص پیشتاز است.

وی با اشاره به احراز چهار رتبه نخست بیمه مرکزی در حوزه فناوری و استقرار دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: نظارت پیشگیرانه از مهم‌ترین اهدافی است که از سوی سامانه‌های الکترونیکی نهادناظر صنعت بیمه دنبال می‌شود.

مهندس نعمتی با اشاره به تعامل سازنده مرکز فاوای بیمه مرکزی با بخش‌های مرتبط سه قوه، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ضریب تقلبات و تخلفات به حداقل برسد.

رئیس مرکز فاوا تصریح کرد: در دولت الکترونیک، نیروی انسانی باید نقش ناظر و پایش را ایفا کند و پردازش اطلاعات بر عهده سیستم‌های الکترونیکی خواهد بود.

در ادامه این نشست، کاظم فیروزپوری مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی با برشمردن چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی استقرار سامانه‌های یکپارچه و بسترسازی تبادل اطلاعاتی، بر ادامه همکاری‌های تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم در کشور تأکید کرد.

فعالیت در حوزه مبارزه با پولشویی یک حرکت امدادی و جمعی است و اهداف آن بدون فعالیت فرابخشی و منسجم محقق نخواهد شد.

محسن احمدی معاون مقررات و برنامه ریزی مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعلام این مطلب افزود: با ثبت دقیق و تجمیع اطلاعات منابع و دارایی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه یکپارچه می‌توان در تصمیم سازی‌ها و تخصیص اعتبارات موفق‌تر عمل کرد.

وی با ابراز خرسندی از بیمه مرکزی برای میزبانی این نشست از مجموعه‌های مختلف اقتصادی خواست تا با تعامل بیشتر با نهاد‌های فراسازمانی بستر لازم را برای مبارزه با پولشویی و رونق تولید و اشتغال فراهم کنند.

شایان ذکر است ارزیابی متغیر‌های کنترلی دسترسی به اطلاعات ذینفع نهایی، دسترسی به زیرساخت قابل اطمینان در شناسایی و احراز هویت مشتریان و همچنین دسترسی به منابع مستقل اطلاعاتی در نهاد‌های مختلف کشور از محور‌های این نشست به شمار می‌رود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 عملکرد صنعت بیمه در سال 1401 مبارزه با پولشویی مالی تروریسم بیمه مرکزی سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود

سید علی یزدی خواه  در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با اشاره به مشکلات شهر میمند، گفت: جهش تولید امسال باید در راستای تسهیل مقررات و تامین مالی طرح‌های دست‌های اجرا باشد همچنین مشکل کهنه منطقه میمند را در استانداری فارس طرح موضوع کردیم و بنا شد کارگروه تخصصی بررسی تشکیل شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم که مشکلات منطقه میمند نظیر وقف و موقوفات را پیگیری کنیم.

میمند در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس نیز با بیان اینکه شهر میمند امروز با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: کار‌های انجام شده در شهر میمند نشان از نتیجه گرفتن هم افزایی میان مسئولان، مدیران و مردم بوده و اهتمام و کوشش جمعی که بر گرفته از عزم و خرد مردم است در تاریخ ثبت خواهد شد.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه پروژه‌ها در شهر میمند باید در ۳ بخش توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ایجادی باید ادامه داشته باشد و پروژه‌های نوع سرمایه گذاری از کار‌های ارزشمند پیش رو خواهد بود.

فرخ زاده افزود: استان فارس قطب سلامت کشور است که یکی از قطب بودن آن پیشگیری نظیر خوراک و نوشیدنی‌های سالم است و شهرستان فیروز آباد و میمند در این بخش نقش آفرین هستند همچنین باید رویداد‌هایی برای معرفی شهر میمند در کشور داشته باشیم از این رو از وزارت میراث فرهنگی میخواهیم جشنواره ملی سردنوش و دمنوش‌ها در شهر میمند برگزار شود.

بنا به گفته معاون استاندار فارس، شهر میمند برای معرفی خود نیازمند المان است چراکه این المان‌ها می‌تواند در شبانه روز گویای روایت و هویت این دیار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره حجاران و دست ساخته‌ها در میمند با بهره گیری از فرهنگ میمند برگزار شود، تاکید کرد: صنعت شیشه گری موضوع مهمی است که می‌توان باتوجه به سبقه تاریخی این شهر، رویداد ملی شیشه‌گران در میمند برگزار شود همچنین میتوان ناحیه صنعتی شیشه‌گری را در این خطه ایجاد کرد.

او خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری نیازمند تقویت در شهر میمند است و میهمانان زیادی به این دیار سفر می‌کنند، از این رو باید در خصوص اقامتگاه‌ها اقدامات جدی شکل گیرد.

معاون استاندار فارس ظرفیت‌های بیشمار استان فارس را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه باغات، استان فارس رتبه اول را در کشور دارد و شهر میمند خاستگاه چند محصول مهم است که می‌تواند در حوزه گردشگری کشاورزی نقش آفرینی کند بنابراین پیشنهاد داریم که وزارت جهاد کشاورزی اراضی متعددی که می‌تواند را به صورت سهامی به عنوان یک مزرعه کشت و زر در اختیار مردم قرار دهد تا آورده اقتصادی داشته باشد و مردم هم کار سرآمدی کشت را انجام دهند تا منجر به تولید شود. همچنین امسال اجرای بیش از ۲۰ عنوان پروژه محوری برای شهر میمند پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان