Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ حشمت سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از تمامی شکات پرونده و اشتراک‌گیری ریز تراکنش‌های حساب‌های بانکی آنان مشخص گردید که تمامی این افراد پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو خود در یکی از محلات شیراز کارت بانکی آنان از طریق دستگاه اسکیمر کپی و از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی از 260 شهروند اقرار کرد، گفت: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً خودشان انجام دهند.

وی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (بخش فوریت سایبری) اطلاع‌رسانی کنند.

دیدارجانشین فرمانده انتظامی اقلید با رئیس اصناف و اتحادیه‌ها

جانشین فرمانده انتظامی اقلید در جلسه تعاملی با رئیس اصناف و اتحادیه ها ضمن تبریک این روز، گفت: تعامل این دو مجموعه در حرکت‌های اجتماعی تاثیرگذار است. 

 سرهنگ عباس ظهیری در این جلسه بیان کرد: اصناف به عنوان نیروهای مؤثر و کلیدی جامعه علاوه بر کارکردهای اقتصادی و به گردش در آوردن چرخه رو به پیشرفت اقتصادی، می توانند نقش موثری در فرایند تولید امنیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امنیت یک تولید عمومی و جمعی است و همه ما مسئول هستیم و اصناف نیز در تولید امنیت بسیار تاثیرگذار هستند، گفت: بازار به عنوان مرکز مهم داد و ستد بایستی از امنیت مطلوبی برخوردار باشد و این امنیت در گرو تعامل دو سویه اصناف و پلیس محقق می شود و این تعامل نقش موثری در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا شیراز کلاهبرداری اسکیمر اقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سامان غنی زاده در این خصوص اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در پارک گوللر باغی ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، موضوع به طور ویژه در دستور کار اطلاعاتی مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی‌های همه جانبه و تحقیقات پلیس، این افراد که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: هفت متهم اصلی طی یک عملیات منسجم و مقتدرانه پلیس دستگیر و به مقر پلیس هدایت شدند.

سرهنگ غنی زاده ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند.

وی به هنجار شکنان هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این راستا پلیس با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6090763

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد