Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جفری راش و بنیسیو دل تورو بازیگران برنده اسکار در پنجاه و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی کارلووی واری تجلیل می‌شوند. این جشنواره که از یکم تا ۹ جولای (۱۰ تا ۱۸ تیر) برگزار می‌شود در مراسم اختتامیه جوایز این بازیگران را اهدا می‌کند.

جیری بارتوشکا، رییس این جشنواره ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه دو بازیگر خارق‌العاده که سال‌ها عمیقاً آنها را تحسین کرده‌اند، دعوت حضور در کارلووی واری را پذیرفته‌اند، در این باره خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری راش بازیگر استرالیایی به‌خاطر سهم هنری برجسته‌اش در سینمای جهان، جام کریستال این جشنواره را دریافت می‌کند و همراه با آن فیلم‌های «سخنرانی پادشاه»، «کویلز» و «درخشش» او به عنوان ادای احترام در جشنواره نمایش داده می‌شود.

راش کار خود را در تئاتر و با کمپانی تئاتر کوئینزلند آغاز کرد. نقطه عطف مهم کارنامه سینمایی او سال ۱۹۹۶ رقم خورد که وی در نقش آهنگساز و پیانیست در فیلم «درخشش» اسکات هیکس درخشید و جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را از آن خود کرد. دو سال بعد، او دوباره نامزد جایزه اسکار شد و این بار برای بازی در رمان عاشقانه تاریخی «شکسپیر عاشق» این نامزدی را کسب کرد. راش علیرغم کارهای تحسین‌شده‌اش به عنوان بازیگر سینما، هرگز از بازیگری روی صحنه فاصله نگرفته و سال ۲۰۰۹، جایزه تونی را برای ایفای نقش در فیلم «خروج پادشاه» دریافت کرد.

وی با بازی در درام «سخنرانی پادشاه» در سال ۲۰۱۰ نامزدی اسکار و گلدن گلوب و همچنین یک جایزه بفتا را از آن خود کرد.

بنیسیو دل تورو نیز جایزه رییس جشنواره را دریافت خواهد کرد که به بازیگران، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی اهدا می‌شود که نقش موثری در پیشرفت فیلم و سینما داشته‌اند. برای ادای احترام به دل تورو، فیلم‌های «ترافیک» و «مظنونین همیشگی» در جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

دل تورو یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود از دهه ۱۹۹۰ است و با «مظنونین همیشگی» (۱۹۹۵) ساخته برایان سینگر جایزه ایندپندنت اسپیریت را دریافت کرد و سال بعد، با فیلم «بسکئت» به کارگردانی جولیان اشنابل که در کارلووی واری نیز به نمایش درآمد، دومین جایزه اسپیریت را برد.

بازی او در نقش یک پلیس فاسد در «ترافیک» (۲۰۰۰) به کارگردانی استیون سودربرگ، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، گلدن گلوب، بفتا و خرس نقره‌ای را در برلیناله برای او به ارمغان آورد. او در کمدی گانگستری «قاپ‌زنی» با گای ریچی، در تریلر معمایی «قول» (۲۰۰۱) با شان پن، و در «۲۱ گرم» (۲۰۰۳) با الخاندرو گونزالس ایناریتو همکاری کرد و دومین نامزدی اسکار و جایزه منتخب تماشاگران جشنواره ونیز را به دست آورد. سال ۲۰۱۵، او در فیلم هیجان انگیز دنی ویلنوو یعنی «سیکاریو» بازی کرد و سپس در نقش آلخاندرو مرموز در «سیکاریو: روز سولدادو» ظاهر شد.

در همین حال هیات داوران جشنواره کارلووی واری امسال هم معرفی شدند.

هیات داوران برای اهدای جایزه جام کریستال شامل این افراد است:

بنجامین دومنک تهیه کننده فیلم آرژانتینی

یان اوله گرستر فیلمساز آلمانی

رومن گوتک توزیع کننده لهستانی و برگزار کننده جشنواره

فیورلا مورتی نماینده فروش بین‌المللی و تهیه کننده

مولی مالن استنسگارد تدوین‌گر و فیلمنامه نویس دانمارکی

کد خبر 5520657

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره کارلووی واری جفری راش بنیسیو دل تورو تئاتر ایران فیلم کوتاه حوزه هنری موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تماشاخانه ایرانشهر آلبوم موسیقی شبکه مستند سیما سریال ایرانی فیلم سینمایی شبکه افق فیلم هناس کارلووی واری دل تورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط بنیاد البرز به ۶۲ نفر اهدا می‌شود.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در توضیح جایزه البرز ملقب به نوبل ایرانی گفت:  بنیاد فرهنگی البرز یک بنیاد مقوفه‌ای است که بیش از ۶۰ سال پیش توسط زنده یاد حسین علی البرز تاسیس شده که با وقف همه‌ی اموالش به این بنیاد پایه‌گذار قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است در طول بیش از ۶ دهه که از عمر این جایزه می‌گذرد بیش از ۶ هزار نفر از برترین‌های علمی کشور را شناسایی و مورد حمایت خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: ماموریت این بنیاد اهدای جایزه البرز است که همه ساله به نخبگان علمی کشور شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مخترعان و فناوران کشور اهدا می‌شود و سالانه در دو مراسم همایش ملی نخبگالتی و همایش ملی دانش آموزی اهدا شده که در اردیبهشت هر سال به منتخبان داده می‌شود. در مراسم سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط این بنیاد موقوفه به ۶۲ نفر اهدا می‎شود و همین اتفاق را در آبان ماه سال جاری برای دانش آموزان برتر در دستور کار داریم.

وی با ذکر حوزه‌های تحت حمایت جایزه البزر ادامه داد: در بخش همایش ملی نخبگانی جایزه البرز که به نوبل ایرانی معروف است؛ به نخبگان در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علم انسانی و علوم پایه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دلیل نامگذاری جایزه البرز به نوبل ایرانی به دلیل تعدد حوزه‌های تحت پوشش این جایزه است.

ارشدی با اشاره به نحوه امتیاز آوری متقاضیان این جایزه گفت: فراخوان جایزه البرز هر ساله توسط بنیاد البزر در سایت منتشر می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سایت می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین  شیوه‌ نامه دانشجویان در آن پایگاه منتشر می‌شود. علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی که به عنوان سرفصل‌ انتخاب شده، معدل دانشجویان، آثار تالیفی، المپیاد‌ها و گواهی‌های علمی از جمله شاخه‌های امتیاز آوری است که درج می‌شود و توسط هیات انتخاب جایزه البرز که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران است بررسی شده و نفرات برتر موفق به کسب این جایزه می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم