Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در سال گذشته با ورود سازمان بازرسی استان، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال اعاده و با نظارت بر مرزهای کردستان تعداد ۲۰۰ کانتینر کالای قاچاق کشف و ضبط شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  سنندج ، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امشب در دیدار اعضای شورای قضایی استان کردستان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، با اشاره به نقش دستگاه قضایی به‌عنوان یکی از 3 رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: قسمت اعظم مقاصد و اهداف نظام که همانا رسیدگی به بی‌عدالتی‌ها و رفع دعاوی است توسط این قوه انجام و در رسیدگی‌ به پرونده‌های قضایی دو اصل "دقت و سرعت" رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش 21 هزار پرونده از موجودی پرونده‌های دادگستری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه این اقدام سبب کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته 500 پرونده فساد در دادگستری استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته و 117 مورد تذکر ترک فعلی به مدیران کردستان داده شد.

وی از برگزاری 99 جلسه آموزشی برای نیروهای مسلح  و 80 نفر از ضابطان قضایی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در حوزه عملکردی شد.

حسینی اعلام کرد: در سال گذشته با ورود سازمان بازرسی استان، 1500 میلیارد تومان به بیت‌المال اعاده و با نظارت بر مرزهای کردستان تعداد 200 کانتینر کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه پزشکی قانونی استان کردستان 60 هزار مراجعه مردمی به این اداره انجام شده است، خاطرنشان کرد:  خوشبختانه با افتتاح پزشکی قانونی شهرستان‌های سروآباد و دهگلان، در تمام استان این اداره فعال شده و کردستان تنها استان کشور بوده که در تمام شهرستان‌های آن، پزشکی قانونی فعال است.

کسر 21 هزار پرونده از موجودی پرونده‌های دادگستری استان کردستان/ 504 پرونده فساد بررسی شد موجودی پرونده‌های محاکم و قدیمی استان کردستان کاهش یافت

رئیس کل دادگستری استان کردستان از کسب رتبه برتر و شاخص کشوری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان در پاسخگویی به مکاتبات مراجع قضایی و کسب رتبه دوم کشوری در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی خبر داد و یادآور شد: در استان کردستان 108 دفتر اسناد رسمی، 115 دفتر ازدواج و 63 دفتر طلاق وجود دارد که در سال گذشته، یکهزار و 300 مورد بازرسی از این دفاتر توسط بازرسان ثبت اسناد صورت گرفته است.

انتهای پیام/481/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان کردستان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت