Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در نشست کمیته‌ همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملایر، خواستار ارائه راهکارهای لازم برای اجرای موفق این طرح شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش باید با قدرت و قوت طرح امین را دنبال کند تا در مسیر اجرای این طرح موفقیت حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ملایر گفت: سند تحول بنیادین سند اعتلای آموزش و پرورش است و باید این سند را مطالعه و نقص‌های آن را اصلاح کرد.

برقراری با بیان اینکه قرآن کریم حوزه علمیه و آموزش و پروش را یکی می‌داند، ادامه داد: رسالت توحیدی، آموزش و پرورش و رسالت همه علما آموزش و پرورش است و رسالت انبیا و هدف از مبعوث شدن آنها آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ دشمنان تلاش کردند تا جامعه بدون پرورش باشد، لازمه آموزش و پروش را همکاری با حوزه دانست و بیان کرد: هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند بر کشور دارای دانش، حاکم شود.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: اگر ایران بخواهد در مقابل دشمن بایستد و حق خود را بگیرد باید آموزش و پرورش مستقل و موفقی داشته باشد.

برقراری یادآور شد: هدف امروز دشمن، دشمنی با نخبگان و دانشمندان و آموزش و پرورش دهندگان در حوزه تربیتی است.

پیش‌بینی ایجاد ۳۰۰ مدرسه طرح امین در استان همدان در سال آینده

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به فعالیت۱۲۱ مدرسه طرح امین نوع ۲ و ۳۰ مدرسه سراج در سطح این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۳۰۰ مدرسه طرح امین ۲ در سطح استان همدان ایجاد شود.

"یوسف سعیدی" افزود: ما به دنبال سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مطالعه و نظارت هستیم و نیازسنجی، پژوهش و پاسخگویی به نیازهای روز دانش‌آموزان را در اولویت نخست کمیته‌های آموزش و پرورش قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید در کمیته‌ها از ۲ ابزار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم، از ایجاد سه مدرسه طرح امین طی یک سال گذشته در این استان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: از ۳۰۰ مدرسه طرح امین در سطح استان، ۱۰۰ مدرسه توسط آموزش و پرورش و ۲۰۰ مدرسه توسط حوزه‌های علمیه پیگیری خواهد شد.

سعیدی همچنین به فعالیت بیش از ۴۰۰ روحانی در مدارس این استان اشاره و بیان کرد: این روحانیون در قالب سرباز طلبه، مدارس طرح امین نوع یک و گفتمان‌های مناسبتی در مدارس مشغول هستند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "برای اجرای گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت" اشاره کرد و افزود: باید از گذشته درس گرفت.

حجت الاسلام "حاج حسین درودی" تاکید کرد: دشمن به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و دروغ‌پردازی از گذشته است و با توجه به تهدیدهای ناشناخته دشمن، ضروری است که امروز حقایق را القا کنیم.

وی با اشاره به زحمات علما و روحانیون در حوزه تربیتی در گذشته، بر لزوم تبیین و انتقال این اثرگذاری علما برای آموزش نسل جوان تاکید کرد و گفت: طرح امین نیز باید با راهکارهایی که ارائه می‌شود، به درستی پیش برود.

حجت الاسلام درودی با اشاره به قوانین و شرایط موجود در مورد این موضوع، یادآور شد: در این راستا پیگیرهایی در حال انجام است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش و تفسیر عملی از سیره قرآن و اهل بیت است، بیان کرد: باید از ظرفیت روحانیت و حوزه‌های علمیه این شهرستان در حوزهای تربیتی، آموزش و پرورشی استفاده کرد.

"مهدی عابدینی‌نیا" به ضرورت حمایت حوزه و روحانیت در اجرای رسالت آموزش و پرورش تاکید و اظهار داشت: اگر بنا باشد به سمت حیات طیبه در آموزش و پروش حرکت کنیم، باید محوریت را روحانیت قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در همکاری با روحانیون، حوزه و نهادهای مذهبی این شهرستان، گفت: تشکیل سه جلسه با امام جمعه از ابتدای امسال، برگزاری گفتمان‌های دینی، محافل قرآنی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ملایر و همکاری روحانیون طرح امین از جمله این فعالیت‌ها در این راستا است.

بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملایر مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملایر آموزش و پرورش آموزش و پرورش مدرسه طرح امین استان همدان امام جمعه سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

امام‌جمعه سمنان بر لزوم آموزش مهارت‌های تقویتی به معلمان جدید‌الورود تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ  حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر اظهار داشت: معلمان افسران عرصه دانش هستند و نقش بسیار مهمی در ساختن آینده کشور دارند.

وی با اشاره به درپیش‌ بودن هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه ویژه و والایی دارد و این نشان می‌دهد که چه نقش ارزنده‌ای در ساختن جامعه بر عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم به‌روز بودن معلمان از نظر مهارت‌های معلمی خاطرنشان کرد: باید آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان جدید‌الورود با اهتمام پیگیری شود؛ چراکه آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به درپیش بودن روز جهانی کارگر خاطرنشان کرد: رسیدگی به کارگران همواره مدنظر و نباید محدود به یک روز یا یک هفته  که به این نام نامگذاری شده است، باشد و باید همواره مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم کارگران در تحقق شعار  امسال و اقتصاد مقاومتی گفت: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکردهای مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان در تحقق رونق اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به توسعه رویکرد صهیونیسم ستیزی در افکار عمومی دنیا خاطرنشان کرد: شلیک موشک از سوی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشورهای مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی با در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به نفوذ فرهنگی بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فراسرزمینی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور مهم است.

وی ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانانی حمل 750 هزار بشکه نفت، کشت فراسرزمینی به وسعت یک میلیون هکتار از اراضی دیگر کشورهای دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران را از جمله افتخارات کشورمان برشمرد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی