Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: شهرک های صنعتی به شهرک های بی روح و بدون رونق تبدیل شده است و خیلی از صنایع ما در گیر و دار یک امضا از یک اداره کل یا گرفتن تسهیلاتی هستند که فقط به افراد خاص داده می شود.

نادر زاهدی نیا با حضور در سازمان بسیج رسانه خوزستان، اظهارکرد: در راستای فعالیت هایی گسترده بسیج در کشور، سازمان بسیج صنعت و معدن نیز در سطح استان در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساز و کار فعالیت و اهداف آن نیز در راستای رونق صنایع مختلف و معادن در استان است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: متاسفانه یکی از مسائل و مشکلاتی که در سطح استان داریم تقریبا رکود در بخش صنعت و معدن است. متاسفانه در چند سال گذشته بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از صنایع ما غیرفعال یا به حالت نیمه فعال درآمده اند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: مشکلات بسیار گسترده هستند و هر چقدر هم ورود می کنیم با مسائل جدید مواجه می شویم که همین مشکلات کمر صنعت و معدن را در استان شکسته است، به صورتی که خیلی از این صنایع دیگر نمی توانند قد علم کنند و خسته شده اند.

وی عنوان کرد: یکی از کارهایی که ما انجام دادیم ارزیابی از بیش از ۷۶۰ واحد تولیدی بود و تقریبا یک منبع تکمیل شده از صنعت و معدن شناسایی شد که این کار در سطح استان وجود نداشت و حسن کار ما این بود که اطلاعات و آمار را نیز به روز کرد.

زاهدی نیا افزود: در مرحله بعدی باید موانع را برطرف می کردیم که در این زمینه باتوجه به این که برخی طرح ها ملی بودند حتی استان هم از عهده کار خارج بود و باید راهی برای برگرداندن آن صنایع غیرفعال به چرخه تولید پیدا می کردیم که نیازمند هماهنگی ملی و استانی بود. تلاش کردیم ابتدا ظرفیت استان را پای کار بیاوریم اما برخی ادارات استان علی رغم این که متولی رونق صنعت و معدن در استان بودند در کار صنایع و تولیدکنندگان سنگ اندازی می کردند که واقعا فاجعه ای در استان بود.

وی بیان کرد: زمانی که کار تولیدی در استان تعطیل یا نیمه فعال شود یعنی تعداد زیادی از نفراتی را داریم که بیکار شده اند و خود به خود نیز علی رغم مشکلاتی که در استان در بحث اشتغال داریم، سطح اشتغال پایین می آید. در بحث بیکاری خوزستان جزو رتبه های بالا است و اشتغال افزایش پیدا نمی کند مگر این که صنایع نیمه فعال را فعال کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: به هر حال ما از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده و کارگروه هایی تشکیل و از افراد نخبه دعوت کردیم و در نهایت راه حل مشخص  شد. البته خلایی وجود داشت که عدم استقاده از رسانه بود. آن هم در حالی که در دنیا رسانه و فضای مجازی حرف اول را می زند و باید بتوانیم روی این مهم کار کنیم. خواهش ما از بسیج رسانه نیز این است در کاری که ما شرع کرده ایم، با تعاملی که پیدا می شود کمک کند تا مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: بسیج رسانه نیز باید در کارگروه ها باشد و ببنید چرا علی رغم ظرفیت های موجود در استان بیش از۶۰ تا ۷۰درصد صنایع  ما در شهرک ها تعطیل یا نیمه فعال هستند و شهرک های صنعتی به شهرک های بی روح و بدون رونق تبدیل شده است. خیلی از صنایع ما در گیر و دار یک امضا از یک اداره کل یا گرفتن تسهیلاتی هستند که فقط به افراد خاص داده می شود. چون این موارد رسانه ای نشده آن اداره و نهاد این اجازه را به خود داده است که آن را تکرار کند، در حالی که با رسانه ای شدن آن مردم علت این که چرا این همه جوان بیکار داریم را می دانند. به هر حال حرکت جهادی نباید از کار بایستد و تولید باید ادامه پیدا کند. ضمن این که آماده هستیم تورهای رسانه ای بسیح رسانه به شهرک ها صنعتی رفته و به بررسی علت نیمه فعال و غیر فعال شدن برخی صنایع در شهرک ها بپردازد.

به گزارش ایسنا، همچنین بهمئی رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان در این دیدار ضمن تاکید بر نقش صنعت در زندگی مردم خصوصا در حوزه اشتغال و تولید به ظرفیت های موجود بسیج رسانه در جهت تقویت حوزه صنعت پرداخت.

وی نیاز رسانه در جامعه امروز را نیاز اساسی دانست و زیربنای امروز جامعه را رسانه نامید.

رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان پیوند رسانه و صنعت را مهمترین موضوع حال دانست و افزود با برقراری پیوند بین رسانه و صنعت میتوانیم بسیاری از مشکلات این حوزه را به مسئولین ذی ربط اطلاع و از انها مطالبه گری کنیم.

وی در ادامه برگزارز تورهای رسانه ای در مرکز استان و شهرستان ها را در راستای شناسایی عارضه های صنعت خصوصا شهرک های صنعتی را بسیار مفید دانست و اعلام کرد که امسال ۱۵ تور رسانه ای در سطح استان برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه تفاه منامه ای  جهت پیوند بین رسانه و صنعت منعقد گردید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی سطح استان سازمان بسیج صنعت و معدن بسیج رسانه شهرک ها نیمه فعال رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان