Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد معماریانشامگاه چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد افزود: مسئولان نقد منصفانه را می پذیرند تا زمانی که نقدها جنبه سیاسی و حزبی پیدا نکنند و اب به آسیاب دشمن ریخته نشود.

وی با بیان اینکه از رسانه ها تقاضا داریم تا همکاری تنگاتنگی با دستگاه قضایی و اجرایی در شهرستان طبس داشته باشند ادامه داد: گرانی، مسکن و اجاره بها از دغدغه های اصلی مردم طبس می باشد که رسانه ها باید این موارد را از مسئولان مطالبه، نقد کنند و راهکار خود و مردم را در اختیار مسئولان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رسانه های شهرستان خواست تا در زمینه مشکلات مردمی مناظراتی را بین مسئولان برگزار کنند تا مردم خود در مورد مسائل قضاوت کنند و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی پشتیبان خبرنگاران و رسانه های شهرستان در رابطه با مطالبه گری برای رفع مشکلات مردم می باشد.

رئیس دادگستری طبس از راه اندازی واحد اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان طبس خبر داد و گفت: تا آخر امسال ورودی ها به دادگاه، دادسرا و شوراهای حل اختلاف شهرستان طبس را به نصف می رسانیم و در هفته قوه قضائیه ناهنجاری های شهرستان را بررسی می کنیم.

وی در مورد گرانی های چشمگیر در شهرستان طبس در مقایسه با شهرستان های اطراف خراسان جنوبی گفت: قرار است تا پل ارتباطی بین مسئولان و مردم به صورت مستقیم ایجاد کنیم و در صورتی که قصوری در کار مسئولان دیده شد مسئول مربوطه احضار و موضوع برطرف می شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با تمام افراد و مدیران دولتی و بخش خصوصی که در رابطه با گرانی و دیگر مشکلات مردم و جامعه ترک فعل کنند برخورد قانونی می کند.

افزایش دفاتر خدمات قضایی

حجت الاسلام معماریان از افزایش دفاتر خدمات قضایی در طبس خبر داد و گفت: تا چند وقت قبل ۲ دفتر خدمات قضایی در طبس فعال بود که یکی از این دفاتر تعطیل و هم اکنون با یک دفتر حجم مراجعات و ازدحام جمعیت افزایش یافته ات که به زودی دومین دفتر خدمات قضایی در طبس راه اندازی می شود تا خدمات دهی به شهروندان بهتر صورت گیرد.

وی افزود: در دفاتر خدمات قضایی مدارک به صورت الکترونیکی ثبت و به شعبات شهرستان ارجاع داده می شود ضمن اینکه به زودی شعبه حقوقی در دادگستری طبس هم راه اندازی می شود.

پرونده کلاهبرداری آمیتیس در حال بررسی است

رئیس دادگستری طبس در پاسخ به ماجرای پرونده کلاهبرداری شرکت آمیتیس که در رابطه با ارز دیجیتال که یکی از متهمان پرونده در طبس دستگیر شده بود به خبرنگاران گفت: پرونده کلاهبرداری شرکت آمیتیس محرمانه و در حال بررسی است و با توقیف اموال متهم اموال مال باختگان تا حدودی پرداخت و در رابطه با پرونده به موقع اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: تمام مسئولان و رسانه های طبس باید سعی کنیم امنیت فکری و اجتماعی شهروندان را ارتقاء دهیم و معضلات خانواده ها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند ادامه داد: رسانه ها سعی کنند در مرحله اول به موضوع اعتیاد، معضلات اجتماعی و ناهنجاری های جامعه بپردازند و صرف خبرنگار تهیه خبر نباشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران سعی کنند در خبرها تحریف صورت نگیرد خاطر نشان کرد: رسانه ها اخبار را از منابع مستند تهیه کنند و امیدواری را به جامعه تزریق کنند که خبرها در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای حفظ نظام و انقلاب باشد.

کد خبر 5521537

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دادگستری خراسان جنوبی طبس هفته قوه قضاییه بوشهر کرمانشاه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سفر استانی آمار کرونا ویروس کرونا مشهد اردبیل بیرجند آبرسانی اجتماع سلام فرمانده ایلام سنندج خدمات قضایی شهرستان طبس رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی صبح پنج شنبه در چهارمین جلسۀ منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در اهر گفت: والدین شهدا نیازمند دریافت خدمات سلامت با اقتضای سن، بیماری و وضعیت جسمی خود هستند و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که این خدمت، مبتنی بر شرایط روزِ این اعضای بزرگوار جامعۀ ایثارگری باشد و مسئول جمع آوری و پایش مستمر اطلاعات حوزۀ سلامت و همچنین تأمین نیازمندی‌های دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی والدین شهدا رؤسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات سلامت ایثارگران با اهتمام ویژه ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران متحول شده و ارتقا یافته است، تاکید کرد: هم اکنون هیچ محدودیتی در تأمین نیازمندی‌های توانبخشی و تجهیزات پزشکیِ والدین بزرگوار شهدا نداریم ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق پرستاری و یا پرداخت هزینه‌های درمان آنان تا ریال آخر، تأمین است و لذا کوچک‌ترین کوتاهی در ارائۀ مطلوب این خدمات به پدران و مادران شهدا به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با درمان و تأمین تجهیزات پزشکی و توانبخشیِ والدین شهدا با هیچ کس تعارف نداریم. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها هر چقدر هم مشغلۀ کاری داشته باشند، باید وقتی را اختصاص دهند تا اطلاعاتشان از وضعیت جسمانی والدین شهدا و سلامت آنان را به روز و کامل کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: اگر شاهد وضعیت نامطلوبِ درمانی پدران و مادران بزرگوار شهدا باشیم و یا گزارشی در این ارتباط واصل شود، با رؤسای بنیاد شهید شهرستان‌های مسئول، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

سلمانی یادآوری کرد: والدین بزرگوار شهدا پا به سن گذاشته اند و در شرایطی که هر روز وجود تعدادی از آنان را از دست می‌دهیم، باید برای تأمین نیازمندی درمانی این گنج‌های گرانبها برنامۀ دقیقی داشته باشیم، مخصوصاً که در حال حاضر از نظر اعتباری و یا تجهیزات پزشکیِ مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در بخش ابتدایی این جلسه نیز گفت: امروز توفیق پیدا کردیم تا به خدمت همکاران مان در منطقه ارسباران و دیار ستارخان برسیم. پارسال هر هفته به یک شهرستان سفر داشتیم و امسال، همکاران در شورای معاونین اداره کل برنامه ریزی کردند تا سفرهای شهرستانی در قالب برگزاری نشست‌های منطقه‌ای پیش بینی شود تا در بازه‌های زمانی کوتاه، زود به زود سفر داشته باشیم و به تنها یک سفر در طول سال قناعت نکنیم چون با این روش این امکان ایجاد می‌شود که دست کم هر فصل، یک بار با همکاران تجدید دیدار داشته باشیم.

سلمانی با بیان اینکه هدف از نشست‌های منطقه‌ای، تبادل اطلاعات و استفاده از نقطه نظرات همکاران است، اظهار کرد: بنیاد شهید خدماتی به خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران ارائه می‌کند اما گاهاً این خدمات در زمان مقرر به دستشان نمی‌رسد. در چنین شرایطی شاهد شکل گیری نارضایتی‌هایی هستیم که ما در ستاد استانی درصددیم از رهگذر این نشست‌ها، به بحث با یکدیگر بپردازیم تا این چالش و چالش‌های دیگر مرتفع شود.

وی ادامه داد: نتیجۀ آسیب شناسیِ سه نشست منطقه ایِ برگزار شده نشان می‌دهد خدمات رسانی هایِ با تأخیر و به وجود آمدن نارضایتی‌ها، دو علت اصلی دارد؛ نخست اینکه رؤسا و کارشناسان بنیاد شهرستان‌ها دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی را مطالعه نمی‌کنند و دوم این که با همکاران ستاد استانی تعامل ندارند تا لااقل بواسطۀ این تعامل، ضعفِ ناآشنایی با مفاد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها پوشش داده شود.

وی ادامه داد: در نشست‌های منطقه‌ای به دنبال محاکمه و یا مچگیری نیستیم بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

در چهارمین جلسۀ منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزۀ معاونت تعاون» که در اهر به انجام رسید، سرپرست بنیاد شهید استان، معاون تعاون این اداره کل و رؤسای ادارات این معاونت به هم اندیشی با رؤسا و کارشناسانِ متناظر در ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های اهر و کلیبر پرداخته و راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیش تر، نخستین جلسه از این سلسله جلسات به میزبانی ستاد استانی اداره کل بنیاد شهید آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان بنیاد شهید تبریز، دومین جلسه به میزبانی بناب و با حضور مسئولان ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های مراغه، ملکان و بناب و سومین جلسه به میزبانی سراب و با حضور مسئولان ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های بستان آباد، هریس وسراب برگزار شده بود و قرار است این جلسات منطقه‌ای به صورت هفتگی در شهرستان‌های دیگر استان تداوم داشته باشد.

کد خبر 6094812

دیگر خبرها

  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری