Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه لارستان بر لزوم مانع زدایی از این طرح بزرگ اقتصادی تاکید کرد و گفت:  زمینه برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف در این شهرستان فراهم است و اجازه مانع تراشی و کارشکنی فراروی طرح های سرمایه گذاری و کلان اقتصادی در منطقه داده نخواهد شد.

داریوش دهقان بهمراه جمعی از مدیران محلی با حضور در طرح معدن سنگ آهن فارس واقع در دشت کوران از توابع دهستان درز و سایبان در بخش مرکزی لارستان از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح و مشکلات فراروی آن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت رفع مشکلات و موانع و تامین خواسته های سرمایه گذار این طرح مهم اقتصادی تاکید کرد و گفت: با تمام توان از حضور سرمایه گذاران به ویژه در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی در این منطقه حمایت خواهم کرد.

دهقان گفت: این طرح مهم اقتصادی با بهره برداری کامل و رفع مشکلات برای حدود ۴۰ نفر از جوانان بیکار این منطقه و استان فارس شغل ایجاد می کند.

دهقان بیان کرد: طرح معدنی سنگ آهن فارس در مساحتی حدود هشت کیلومتر مربع از سال ۱۳۸۷ تاکنون در منطقه دشت کوران آغاز شده اما همچنان با برخی موانع و مشکلات مواجه است.

وی افزود: سالانه از این طرح بیش از ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن استخراج می شود و هم اینک مواد اولیه این طرح به عنوان خوراک و فرآوری به واحدهای صنعت و معدن گل گهر سیرجان استان کرمان ارسال می شود.

دهقان میزان سرمایه گذاری این طرح را افزون بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: زمینه برای فعالیت سرمایه گذاران در بخش های مختلف در این شهرستان فراهم است و اجازه کارشکنی و مانع تراشی برای فعالان اقتصادی این شهرستان داده نخواهد شد.

  وی برخی مشکلات فراروی سرمایه گذار این طرح مهم اقتصادی در لارستان را شامل عدم تامین سوخت مورد نیاز، نداشتن جاده دسترسی و پروانه بهره برداری برای تاسیسات سنگ شکن عنوان کرد و گفت: بر اساس قول مدیران مربوطه تمامی این موانع باید در اسرع وقت و در سال جاری مرتفع شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان هم گفت: تاکنون و در حوزه معادن، ۲۴ مورد اکتشاف در این شهرستان انجام و ۳۶ فقره پروانه بهره‌برداری نیز در این حوزه صادر شده است.

علی محمد ابراهیم زاده با بیان اینکه در حوزه معادن، این شهرستان هیچ دخالتی در صدور جواز اکتشاف ندارد، اظهار داشت: در زمینه شناسایی و پهنه‌بندی معادن اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده و آینده‌ای پُر رونق در این عرصه برای لارستان پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: برخی از معادن مهم و قابل توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان لارستان شامل، سنگ لاشه، سنگ‌های تزیینی، سنگ مرمر، سنگ آهن، معدن گچ و گوگرد در منطقه بنارویه و همچنین سنگ‌های آنی در روستای دُرز و سایبان این شهرستان است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان گفت: همچنین حدود ۹۶ پرونده در بخش معادن این شهرستان مشمول اعمال ماده ۱۹ و جلوگیری از برداشت‌ها و حفاری‌های غیر مجاز شده است.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

برچسب‌ها معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی لارستان سرمایه گذاری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی لارستان اشتغال زایی لارستان سرمایه گذاری فارس سرمایه گذاری بهره برداری سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی