Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:56:39 GMT

کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۴۳۳۰

کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان صادر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شامگاه چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: از محل مصوبات سفر، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی برای استان در نظر گرفته شد که دریافت کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان در راستای تقویت تولید و اشتغال آفرینی، به عنوان یکی از مصوبات حائز اهمیت سفر، محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سمنان با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع شده است که در تقویت شهرک صنعتی و فعالیت مستمر این منطقه نقش بسزایی دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از مزیت‌های بسیار ویژه و حائز اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سمنان، قرارگیری در مجاورت خط راه آهن سراسری تهران-مشهد است که زمینه را برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط با صادرات تولیدات و کالاهای شهرک های صنعتی استان و به طور ویژه شهرک صنعتی سمنان، فراهم می سازد.

هاشمی تصریح کرد: فاز عملیاتی فعلی منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر محصور شده و دریافت کد گمرکی آن نیز با رعایت الزامات گمرکی، صادر شده است.

وی افزود: با تحقق این مهم و ارتقاء خدمات منطقه ویژه اقتصادی، اکنون سرمایه‌گذاران می توانند از خدمات این منطقه همچون رویه‌های صادرات، ترانزیت، ورود قطعی، موقت و مرجوعی به گمرک بهره مند شوند.

استاندار سمنان همچنین گفت: استان سمنان یک استان صنعتی است که از ظرفیت‌های زیادی در بخش صنعت و تولیدات مرغوب برخوردار است که با اجرای این مهم و دسترسی بسیار آسان به خط راه آهن اصلی، در آینده می توان در کنار فعالیت مطلوب و حضور سرمایه‌گذاران بیشتر، شاهد رشد و ارتقاء صنعت استان و شهرستان سمنان بود.

هاشمی بیان کرد: با صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان و ارتقاء سطح خدمات این منطقه، زمینه اشتغال، تولید بیشتر و توجه به فعالیت شرکت های دانش بنیان و ایده‌های آنان و در مجموع تحقق شعار سال فرآهم و تقویت خواهد شد که امری بسیار ارزشمند بوده و در نهایت می تواند در ارتقاء شاخص تولید ناخالص داخلی و ارز آوری برای کشور، استان و شهرستان سمنان نقش موثری ایفا کند.

برچسب‌ها سمنان توسعه صادرات اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان توسعه صادرات اشتغال زایی سمنان توسعه صادرات اشتغال زایی منطقه ویژه اقتصادی سمنان کد گمرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند