Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:15:47 GMT

تمرکز میزبانی قم از زائران اربعین در جمکران است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۴۸۳۲

تمرکز میزبانی قم از زائران اربعین در جمکران است

ایسنا/قم استاندار قم با بیان اینکه امسال محور و تمرکز میزبانی استان قم از زائران امام حسین(ع) در مسجد جمکران است، گفت: این مکان مقدس فضای خوبی همچون صحن‌ها، رواق‌ها، پارکینگ و غیره برای ارائه خدمات مناسب به زُوار دارد.

سید محمدتقی شاهچراغی در نخستین جلسه ستاد اربعین استان قم در سال جاری، افزود: هر چند امسال تمرکز جمکران در نظر گرفته شده، اما لازم است که از سایر ظرفیت‌ها مانند مسجدها و حسینیه ها برای اسکان و ارایه خدمات به زایران با در نظر گرفتن شرایط، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی با بیان اینکه امسال برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در سه محور برنامه ریزی انجام می شود، گفت: در کشور عراق، بر حسب روال قبل، متولی آن ستاد بازسازی عتبات عالیات است که مسایل مربوط به خروج موکب ها را پیگیری می کند.  

استاندار قم خاطرنشان کرد: بخشی از خدمات‌دهی مربوط به مرز مهران (استان ایلام) می شود.  

وی با بیان اینکه محور سوم خدمات رسانی در قم است، تاکید کرد: از لحاظ ما، اولویت اول شهر قم است، چون ما میزبان زایران حضرت سیدالشهدا(ع) هستیم و هر جا که می شود، باید به زوار خدمت کنیم.  

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که نسبت به سال های گذشته جمعیت بیشتری از زایران را در استان قم داشته باشیم، گفت: در قم محور و چگونگی خدمت به زائران، «ستاد مردمی» است؛ چون دستگاه های دولتی مانند مردم نمی توانند خدمت کنند، الزاما این کار باید مردمی باشد و تمرکز دستگاه ها در پشتیبانی نیز از ستاد مردمی است.  

شاهچراغی بر لزوم هماهنگی در امور مختلف برای ارایه بهترین خدمات به زائران حضرت اباعبدالحسین(ع) تاکید و خاطرنشان کرد: ضروری است، کارها در این زمینه میدانی و سریع انجام شود.  

وی تغذیه، بهداشت، درمان و حمل‌ونقل را از جمله نیازهای زوار برشمرد و بر توجه جدی بر این امور تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و رسانه نیز با استفاده از تجربه های سال های پیشین از توانمندی های استان بهره ببریم.  

وی با تاکید بر اینکه اصل انجام خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) و امور مرتبط به آن مردمی است و جایی که نیاز باشد، سازمان ها کمک می کنند؛ تاکید کرد: اصل بر این است که باید موکب ها، کل کار خود را با «مُتِبَرِّعین» (نیکویی‌کننده برای رضای خدا) انجام دهند.

شاهچراغی با بیان اینکه همه موظف هستیم، تمام تلاش خود را برای اربعین و زائران امام حسین(ع) انجام دهیم؛ از کسانی که در این زمینه مانند آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشارکت و همکاری دارند، تقدیر و تشکر کرد.  

استاندار قم تصریح کرد: موضوع «اربعین»، از موضوع هایی است که در مکتب ما به آن توجه شده است و «زیارت اربعین»، فقط خواندن زیارت اربعین نیست؛ بلکه توجه به ابعاد مختلف اربعین است.  
  
 قم «معین» استان ایلام است

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم، با بیان اینکه امسال در ستاد اربعین کمیته های ۱۷گانه فعالیت می کنند، گفت: در سال ۱۳۹۸ در شهر قم میزبان ۲۴۶ هزار و ۸۷۷ نفر زایر در «ستاد مردمی» بودیم که این علاوه بر اسکان هایی است که در سایر اماکن مثل مجموعه های اقامتی و حسینیه ها داشتیم.  

ابوالقاسم مقیمی با بیان اینکه سه ماموریت در این زمینه تعریف شده است، گفت: یکی خدمات‌رسانی به زائران در کشور عراق، اعزام و ساماندهی موکب‌ها، پیگیری امور مرتبط با اعزام و پشتیبانی و خدمات در آن‌جاست.  

وی با اشاره با اینکه استان قم، «معین» استان ایلام اعلام شده است، خاطرنشان کرد: قم به همراه هشت استان دیگر در استان ایلام خدمات ارایه می‌دهد.  

وی اظهار کرد: وزارت کشور در این زمینه؛ هدف یک را استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان اعلام و قم، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به عنوان استان‌های هدف دو معرفی کرده است.  

مقیمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مردمی در اربعین گفت: اعزام به صورت کاروانی، بهره گیری از توصیه مراجع و علما، تدوین مباحث فرهنگی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها؛ از جمله مسایلی می باشد که بدان توجه شده است.  

وی با اشاره به خدماتی که در قم به زائران امام حسین(ع) می شود، افزود: تمرکز ثبت نام و خیرمقدم به زایران در ورودی های شهر قم، راهنمایی زایران، نصب تابلو و تولید محتوا به زبان های عربی و اردو از جمله مواردی است که در این رابطه در نظر گرفته شده است.  

مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اعلام کرد: ستاد اربعین در شهرداری فعالیت خود را در مناطق هشت گانه شهرداری با محوریت حرم مطهر و جمکران شروع کرده است.  

علی اکبر عطایی جانشین ستاد عتبات عالیات استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون در استان قم ۱۲۴ موکب برای اربعین امسال ثبت نام و از این تعداد ۱۰۸ موکب پروانه خود را دریافت کرده اند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم ستاداربعین استاندار قم خدمات رسانی استان ایلام استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، غلامرضا زیدی از ارائه خدمات مشاوره رایگان در حرم مطهر خبر داد و گفت: باتوجه‌به بروز مشکلات و آسیب‌های فراوانی که به دلیل ترویج فرهنگ بیگانه در زندگی افراد اتفاق می‌افتد، واحد مشاوره حرم مطهر با استفاده از مشاوران متخصص و دوره‌دیده سبک زندگی اسلامی خدمات مشاوره‌ای رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

 وی اظهار داشت: واحد مشاوره حرم مطهر سال‌ها در حوزه‌های خانواده، ازدواج، مهارت‌های همسرداری، تربیت فرزند، تحصیل، اخلاق، اختلالات تربیتی و…. مشغول به فعالیت است و به‌صورت رایگان به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

 رئیس اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه واحد مشاوره حرم مطهر در نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ ویژه خواهران و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ویژه برادران و خانواده‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: نوبت‌دهی واحد مشاوره حرم مطهر بانوی کرامت به‌صورت تماس تلفنی با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۴۵۰ انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت ظرفیت خالی تا هفت روز بعد از تاریخ تماس، نوبت رزرو کنند.

 وی خاطرنشان کرد: واحد مشاوره حرم مطهر در صحن جوادالائمه علیه‌السلام جنب درب ۲۴ واقع شده است و زائران حرم مطهر می‌توانند با مراجعه حضوری و بدون نوبت قبلی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

 زیدی ادامه داد: عموم زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت می‌توانند به‌صورت فردی و خانوادگی از مشاوره با کارشناسان مجرب و امین حرم مطهر بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا