Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:44:21 GMT

«نقاشی قهوه خانه‌ای» هنری ناشناخته است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۴۸۵۴

«نقاشی قهوه خانه‌ای» هنری ناشناخته است

به گزارش خبرنگار مهر، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه مراسم گرامیداشت استاد احمد خلیلی و رونمایی از تابلوی «منجی» در فضای کاخ چهلستون قزوین برگزار شد.

مهدی طالعی نیا در این مراسم با اشاره به این موضوع که نقاشی قهوه خانه‌ای طیف وسیعی از مفاهیم هنری را در بر می‌گیرد و با توجه به گستردگی یک هنر شناخته شده نیست اظهار کرد: ناشناختگی هنر و نقاشی قهوه خانه‌ای ناشناسی هنرمندان این زمینه از جمله استاد احمد خلیلی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاش سبک قهوه خانه‌ای بیان کرد: باید توجه داشت که نقاشی قهوه خانه‌ای ورای یک جریان است و چند وجهی است و به همین علت هم نمی‌توان این سبک را به طور کامل نقد هنری کرد.

وی مطرح کرد: این پدیده چند بعدی ارتباط زیادی با هنر سنتی ما دارد و به هنرهای عامیانه نیز نزدیک است؛ این نزدیکی به معنای همه فهم بودن نقاشی قهوه خانه‌ای برای عموم است و در عین حال ارتباط مستقیمی با رسانه و هنر معاصر دارد.

طالعی نیا خاطرنشان کرد: استاد خلیلی جز هنرمندانی است که پارامتر دنیای معاصر را به کار می‌گیرد و جریان ساز می‌شود و نقاشی‌هایش مختص خود او است و همین موضوع هم اثرش را ماندگار می‌کند.

وی افزود: روزی استاد خلیلی خود را آخرین هنرمند این سبک می‌دید ولی امروز خرسندیم که نسل جدیدی به این هنر وارد شده‌اند و نقاشی قهوه خانه‌ای دارای تشکل نیز هست.

کد خبر 5521617

منبع: مهر

کلیدواژه: نقاشی حوزه هنری قزوین قزوین بوشهر کرمانشاه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سفر استانی آمار کرونا اردبیل مشهد ویروس کرونا بیرجند آبرسانی سنندج ایلام کنگره شهدا نقاشی قهوه خانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم

یک هنرمند نقاش، طراحی های خود از بازیکنان رئال مادرید را به آن ها اهدا کرد.

دانلود (12.1MB)

دیگر خبرها

  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت