Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، افزود: در اینکه تشکیلات قضایی از نیازهای مهم انسان ها است، شک و شبهه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که بخش قابل توجهی از پرونده هایی که در محاکم قضایی رسیدگی می شود، مواردی است که در بخش های دیگر دیده نشده و به آن توجه نشده و نتیجه آن در دستگاه قضایی خود را نشان می هد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بخش دیگری از پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضایی به اعتقادات و تقید انسان ها به جامعه بر می گردد و ناشی از آن است که افراد به حق و حقوق خود قانع نیستند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: کم کاری دستگاه ها در حوزه های اداری، فرهنگی غیره، تسلیم نبودن انسان ها به حق خود و ضعف ایمان و رفتارها موجب بروز رفتارهایی می شود که در دستگاه قضایی باید رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اظهارداشت: دستگاه قضایی برای آنکه بخشی از ورودی پرونده های خود را کاهش دهد، از جنبه پیشگیری از وقوع جرم باید به کمک سایر دستگاه ها بیاید تا از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری شده و این دستگاه بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن به پرونده ها رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه درخواست افکار و توقع عمومی، رسیدگی سریع و با کیفیت دستگاه قضایی به پرونده ها است، تاکید کرد: هر چه ارای قضایی صادره اقناعی تر باشند و مردم را متوجه سازد که دستگاه قضایی عدالت را به طور جدی مورد توجه داده، موجب کاهش پرونده ها می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضایی به عنوان بلندگوی فریاد مظلومان یاد کرد و گفت: خوشبختانه سند تحول و تعالی قوه قضاییه توسط فرهیختگانی که سال ها در این حوزه کار کرده اند، تدوین و در ساختار آن به این موضوع توجه شده که به نحوی باید اقدام شود که دستگاه قضایی کاملا بروز، پیشرفته و قوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی از رییس کل و اعضای شورای قضایی کرمان به عنوان چهره های باتجربه و متخصص یاد کرد و گفت: امید می رود با همت اعضای این شورا، جایگاه دستگاه قضایی استان در کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: یکی از برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه، تجدید عهد با آرمان های شهدای عزیز است زیرا شهدا برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده اند و ما باید از این یادگار بزرگ شهدا در رفتار، کردار و بیان خود استفاده کرده و آن را پاس بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با بیان اینکه قضات و کارمندان دستگاه قضایی تلاش فراوانی برای انجام وظایف خود دارند، تاکید کرد: کاستی های احتمالی در دستگاه قضایی وجود دارد اما کارکنان اداری و قضایی با تلاش مضاعف و همت خود سعی می کنند علی رغم مشکلات موجود، کاری بر زمین نماند.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ورودی پرونده ها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، عنوان کرد: با وجود افزایش پرونده ها؛ تعداد قضات، کارکنان اداری و امکانات دستگاه قضایی افزایش چندانی نداشته و با تلاش کارکنان اداری و قضایی، خروجی پرونده ها در سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: انتظارات مردم از دستگاه قضایی بالاست و مردم حق دارند که پرونده آنها با سرعت و با صحت و در زمان کوتاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در هر ماه ۱۳۲ پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده ها بر کیفیت کار قضایی تاثیر گذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می شود که انتظار می رود شرایط تغییر کرده و دولت توجه ویژه ای به دستگاه قضایی داشته باشد تا این دستگاه بتواند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز افزایش رضایتمندی از قوه قضاییه در راس برنامه های دستگاه قضایی است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضاییه تاکید ویژه ای بر مردمداری در قوه قضاییه دارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی ملجاء مردم است، تاکید کرد: قوه قضاییه تا حد مطلوب فاصله دارد اما برنامه ها و تلاش های به نحوی است که به این هدف دست یابیم.

وی به برگزاری همایش بزرگ استانی قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: در این همایش کتاب تاریخ عدلیه کرمان که در دوره مدیریت سابق تدوین شده است، رونمایی می شود.

برچسب‌ها دادگستری کرمان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان قوه قضاییه دادگستری کرمان قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین دستگاه قضایی قوه قضاییه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‌ حقوق‌ عامه‌ از یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات، انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • تصاویر و مستندات جدید از نیکا شاکرمی به روایت خبرگزاری قوه قضاییه/ هشدار؛ تصاویر ناراحت‌کننده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند