Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:25:14 GMT

ایجاد باغچه سلامت خانگی در فامنین

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۵۲۱۱

ایجاد باغچه سلامت خانگی در فامنین

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی فامنین از ایجاد باغچه سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت:در سال جاری ۳ باغچه سلامت خانگی به مساحت ۲۵۰ متر در شهرستان احداث شده است.

منصور خزائی اظهار کرد:آموزش و فرهنگ سازی و ترویج ایجاد باغچه های سلامت با تاکید بر تولید محصول سالم به منظور تحقق اهداف برنامه بهبود تغذیه، اصلاح الگوی تغذیه خانوارهای روستایی با همکاری و مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فامنین و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در حال پیگیری و اجرا بوده و تاکنون به منظور این طرح در سال جاری ۳ باغچه سلامت به مساحت ۲۵۰ متر در روستاهای اصله و نگارخاتون شهرستان  احداث شده‌است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح  بیش از ۶۹ نفر از زنان روستایی و بهورزان در دوره ها و کارگاههای آموزشی احداث باغچه سلامت، مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بهبود تغذیه با سبزی و صیفی از آموزش های لازم برخوردار شده‌اند.

خزائی با بیان اینکه بذر مورد نیاز ایجاد باغچه های سلامت به صورت رایگان از محل اعتبارات ملی و با کمک و مساعدت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در اختیار مجریان طرح قرار گرفته، تصریح کرد:برای استفاده از مواد آلی و بکارگیری آن در باغچه های سلامت یک واحد تولید کمپوست خانگی نیز در روستای نگارخاتون ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها جهاد كشاورزي اصلاح الگوی تغذیه کمپوست خانگی ایجاد باغچه باغچه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل