Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فریدون محمدی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: البرز دارای ۸۲ امامزاده با بنای تاریخی است که ثبت ملی شده اند و اجازه نمی دهیم هیچ سازمانی برای اقدامات توسعه ای به تخریب بناهای تاریخی امامزادگان بپردازد.

وی  اظهار داشت : بنای  امامزادگان علاوه بر ارزش معنوی از ارزش معماری تاریخی  برخوردار بوده بنابراین باید به عنوان متولی حافظ این میراث باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود:به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم سازمانی برای توسعه محوطه یا افزودن تاسیسات به ساختمان به تخریب بافت تاریخی امامزادگان بپردازد. این آثار ثبت ملی شده اند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس امامزاده‌ها با بنای تاریخی در  اداره کل میراث فرهنکی البرز گفت: نمایشگاه عکس امامزادگان با بنای تاریخی در محل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سالن اجتماعات از یک تیر به مدت یک هفته برپاست. شهروندان و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت هشن صبح تا یک بعد از ظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود:امامزاده‌های استان از نظر تنوع بنا و نوع مصالح استفاده شده بی نظیرهستند و نوع عکاسی این مجموعه عکس نیز بسیار دیدنی است. بنابراین برای حفظ و مرمت این امامزادگان کمیته بقاع متبرکه در سازمان تشکیل شد که به پیگیری، نظارت و بررسی امامزاده‌های استان که دارای بنای تاریخی هستند، می‌پردازد.

محمدی با بیان اینکه در زمان حاضر بقعه های متبرکه امامزاده احمد(ع) و محمود (ع ) ماهدشت به دلیل اینکه بنا از بین رفته در اولویت مرمت قرار دارند، اظهار داشت : مجوز بازسازی از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دریافت شده  و نامه به اوقاف تحویل داده شده است. اگر تأمین اعتبار مرمت این بناها از سوی اداره کل اوقاف استان صورت بگیرد به زودی کار مرمت این بناها آغاز می‌شود.

وی  با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس امامزادگان در البرز بیان داشت : پس  از این نمایشگاه  به احتمال در همه شهرستان‌های استان نیز نمایشگاه عکس امامزادگان تاریخی استان را برگزار خواهیم کرد. 
۲۴ عکس از امامزادگان تاریخی استان به نمایش گذاشته شددر ادامه عکاس مجموعه امامزادگان تاریخی استان نیز گفت: «این نمایشگاه از امامزادگان تاریخی تمام شهرستان های استان بجز فردیس تهیه شده است.
بهزاد ایمانی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه حدود ۲۴ عکس از سازه‌های سنگی و چوبی امامزاده‌های استان با محوریت مذهبی- گردشگری به نمایش گذاشته شده است، افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همراهی خوبی برای دریافت مجوزعکاسی داشته و برای خرید برخی از آثار عکاسی نیز تعامل انجام شده است. در جدیدترین فعالیت نیز عکاسی از روستاهای هدف گردشگری البرز مد نظر قراردارد.

برچسب‌ها گردشگری معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه کرج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کرج گردشگری کرج گردشگری و صنایع دستی امامزادگان تاریخی کل میراث فرهنگی نمایشگاه عکس بنای تاریخی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو

 وحیده رخشانی اظهار داشت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه علاوه بر موارد صادراتی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز معرفی و در معرض نمایش قرار دارد که غرفه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در سالن ۲۵ پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان است. 

وی افزود: در این نمایشگاه ۲ تعاونی صنایع‌دستی "دوچ بلوچ" از زاهدان و تعاونی "دست هنر مکران" از چابهار هم حضور پیدا کرده‌اند و گروه هنری "اسپیدژ" برای اولین بار سوزن‌دوزی بر روی چوب را ارائه میدهد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است. در این نمایشگاه پرچم‌های خامه‌دوزی سیستان به بازدید کنندگان هدیه داده می‌شود که طرفداران زیادی دارد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟