Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که کوتاهترین دوران صدارت را در بین دیگر نخست‌وزیران سابق این رژیم داشته در مصاحبه پایانی خود بعنوان نخست‌وزیر، علیه ایران سمپاشی کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، هیچ نخست‌وزیری در کابینه رژیم صهیونیستی به اندازه «نفتالی بنت»، دوران تصدی کوتاهی نداشته است. روز دوشنبه هفته جاری (۳۰ خرداد ماه)، بنت پس از یک رشته جدایی‌های اعضای حزب از پارلمان، اعلام کرد که پارلمان رژیم صهیونیستی را منحل می‌کند و خواستار برگزاری انتخابات جدید شد که این پنجمین انتخابات پارلمانی تل‌آویو از سال ۲۰۱۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نفتالی بنت در مصاحبه خداحافظی خود به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» بار دیگر اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد و گفت که تهران «در حال نقض شرایط اساسی» پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) است و در صدد است تا با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین خود به اسرائیل حمله کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ایران را بدون سند به نقض پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای متهم کرده است که خود این رژیم به هیچ عنوان حاضر به پیوستن به پیمان ان پی تی نشده است.

بنت با تشریح آن‌چه که "دکترین اختاپوس" خود برای ضربه زدن به سر تهران به جای شاخک‌هایش می‌نامد، مدعی شد: وقتی ایرانی‌ها «از طریق نائبان یا به طور مستقیم به ما ضربه می‌زنند، در ایران بهایی خواهند پرداخت».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که موفق به حفظ کابینه خود نشد، دولت ایران را آسیب‌پذیر خواند و گفت: «معلوم است که این افراد از آن چه به نظر می‌رسند آسیب‌پذیرتر هستند. رژیم ایران پوسیده، فاسد و ناتوان است.»

وی عملکرد دولت خود را موفقیت‌آمیز توصیف کرد، اما در ادامه اعتراف کرد که مخالفان وی در هر دو جناح سیاسی، «ضعیف‌ترین حلقه‌ها را پیدا کردند و فشار فوق‌العاده‌ای را به وی وارد آوردند».

بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه)، خبر داد که نمایندگان صهیونیست به طرح اولیه انحلال پارلمان این رژیم رأی مثبت داده‌اند.

خبرنگار شبکه «الجزیره» در اراضی اشغالی خبر داد که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با ۱۱۰ رأی موافق به عنوان اولین گام برای برگزاری پنجمین انتخابات در اراضی اشغالی در سه سال و نیم گذشته منحل شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که این مصوبه اکنون به کمیته قانون اساسی پارلمان ارجاع داده می‌شود تا مسیر برای رأی‌گیری دوم و سوم درباره انحلال پارلمان هموار شود. این رسانه عبری همچنین خبر داد که انتظار می‌رود رأی‌گیری دوم و سوم طی هفته جاری برگزار شود.

روزنامه هاآرتص گزارش داد نفتالی بنت و یائیر لاپید توافق کرده‌اند بر سر انحلال کنست در هفته آینده رأی‌گیری کنند. چنانچه این رأی‌گیری تصویب شود لاپید نخست‌وزیر موقت بعدی اسرائیل خواهد شد.

بنت در دوران نخست‌وزیری خود تمامی تلاش کرد تا جامعه جهانی را علیه ایران متحد کند و مقام‌های کابینه وی به کشور‌های عضو برجام سفر کردند تا در روند مذاکرات وین برای احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اخلال ایجاد کند.

در جدیدترین این موارد، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی گفتگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لاپید در خصوص سفر آتی بایدن به فلسطین اشغالی مدعی شد: «این سفر پیامد‌های مهمی برای منطقه و تقابل با ایران و همچنین پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود قابل توجه ثبات و امنیت منطقه خواهد داشت».

اخیراً نیز مقام‌های رژیم صهیونیستی در تریبو‌های مختلف، با مطرح کردن اتهاماتی بی‌اساس، تهدیداتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نخست وزیر رژیم صهیونیستی نفتالی بنت رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که با توجه به اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوکر ارباب خود ایتمار بن گویر، وزبر امنیت داخلی صهیونیست‌ها شده است، رئیس جدیدی برای این رژیم وجود دارد.

براساس گزارش آر تی، این روزنامه اعلام کرد که بن گویر چند روز پیش در حین خروج از دفتر نخست‌وزیری در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و با لحنی بدون ترس اعلام کرد: به نخست‌وزیر هشدار دادم که اگر وارد رفح نشود، توافق با حماس غیرقانونی است.

او افزود: نخست وزیر این صحبت‌ها را شنید و قول داد که اسرائیل وارد رفح خواهد شد و جنگ ادامه دارد و قول داد که هیچ معامله نامشروعی وجود نخواهد داشت.

 این روزنامه نبز در واکنش به این سخنان گفت: این سخنان و لحن صدا در دل هر شنونده جایی برای شک و تردید باقی نمی‌گذارد که نخست‌وزیر جدیدی در اسرائیل وجود دارد و بنیامین نتانیاهو در عمل نوکر ارباب خود ایتامار بن گویر شده است.

معاریو خاطرنشان کرد: این سوال بدیهی را مطرح می‌شود که نتانیاهو تا چه حد بیچاره شده است؟. نتانیاهو، علیرغم هزاران اختلاف، می‌داند که چه می‌خواهد. او می‌داند چه چیزی برای مردم مهم و خوب است، اما او بن گویر و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی را نگه می‌دارد آن هم به دلایل واضحی که فقط برای نتانیاهو خوب است. 

روزنامه صهیونیستی در ادامه توضیح داد: مشکل اکثریت مردم، پس از هفت ماه جنگ، این است که به این دولت و رفتار آن اعتماد ندارند، به نخست وزیری اعتقاد ندارند که نظرش را بر اساس منافع سیاسی خود تغییر دهد. به وزرایی مثل اوریت استراک که حاضرند برای دولتی که قادر به حفظ اسرا نیست، اسرا را قربانی کنند اعتماد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • درخواست اساتید دانشگاه اموری برای اخراج رئیس دانشگاه
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • هیات حماس به قاهره می رود
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک