Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:23:56 GMT

دولت به تعهدات خود برای اصناف عمل کند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۵۷۷۴

دولت به تعهدات خود برای اصناف عمل کند

محمدرضا پورابراهیمی گفت: در حوزه مباحث مالیاتی از سه چهار سال قبل تلاش کردیم مسائل مربوط به اخذ مالیات سامانه محوری باشد نه ممیزمحور، زیرا این تشخیص فساد آور است و مشکل ایجاد می‌کند.

به گفته او قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان طراحی شد. در قانون قبل مرجع برای رسیدگی به دعاوی سازمان مالیاتی بود در حالی که باید مرجع سومی باشد و موضوع را رسیدگی کند که در قانون جدید اصلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی می‌گوید: درخواست ما این است هیئت‌های داوری سر جای خود بنشیند و در واقع بین سازمان صنفی و مالیاتی نظر بدهد و باید این موضوع در استان کرمان عملیاتی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در دولت قبل هرچه تلاش کردیم سامانه محاسبات مالیاتی راه اندازی شود که بخشی از آن عملیاتی نشد، امسال درخصوص میزان تشخیص مالیات‌ها اعلام شد براساس دیتا‌ها انجام می‌شود.

اوگفت: سازمان امور مالیاتی در اجرای مفاد قانون سامانه مودیان، پایانه فروشگاهی و طرح نظام جامع مالیاتی عقب است و البته اعتراض به دولت کنونی نیست، زیرا چند ماهی است مسئولیت را به عهده گرفته است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه امسال با توافقات صورت گرفته، حدود یک میلیون واحد صنفی معاف از مالیات شدند، می‌گوید: در مباحث مرتبط با مالیات این توافق شده و اگر بخواهند به اجحاف، مالیات واحد صنفی را افزایش بدهند، آماده همکاری و پیگیری مسائل اصناف هستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از توافقاتی که با وزیر اقتصاد داشتیم که درباره مصوبات و تعهدات دولت در رابطه با ستاد کرونا که قرار بوده درباره اصناف اعمال شود، گزارش بدهند تا مطالبات واحد‌های صنفی پاسخ داده شود.

به گفته پور ابراهیمی نماد اقتصاد خرد در کشور، واحد‌های صنفی هستند و تاکید مقام معظم رهبری توسعه فعالیت‌ها در بخش خصوصی است و کاهش فعالیت‌های دولت در اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و اصل خصوصی سازی می‌باشد.

پورابراهیمی می‌گوید: تنها جایی که نماد بخش خصوصی واقعی در اقتصاد کشور است، واحد‌های صنفی هستند، زیرا بخش عمده‌ای از واحد‌های بزرگ اقتصادی از سیاست دولت تبعیت می‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واحد‌های کسب و کار بخش واقعی اقتصاد هستند و توسعه این بخش می‌تواند ظرفیت‌های زیادی ایجاد کند و باید این مسیر را دنبال کنیم و ما آماده همکاری و پیگیری مسائل اصناف هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس کمیسیون اقتصادی تعهدات مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رییس‌جمهور، تفاهمنامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

فضل‌الله رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهادکشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه اداره کل صمت وعرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستورکار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898971

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم