Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان یک بازیگر تئاتر کودک و نوجوان گفت: هرچیزی که در رابطه با بچه‌هاست، سطح کیفی و کمی پایین‌تری دارد چون مدیران به گفته‌های خود باور ندارند.

حمید گلی در حاشیه بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قبلاً می‌گفتند کودکان و نوجوانان،آینده سازان کشور هستند اما الان نمی‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران به گفته‌های خود باور ندارند و هرچیزی که در رابطه با بچه‌هاست، سطح کیفی و کمی پایین‌تری دارد.

گلی ادامه داد: الان به دلیل مسائل مالی، تبادل گروه‌ها در جشنواره کاهش پیدا کرده و دو روز می‌ماند و بعد می‌روند بنابراین کارهای یکدیگر را نمی‎‌بنند در صورتیکه بخش بنیادی کار جشنواره، همین تبادلات است.

وی با اشاره به اهمیت عنصر خیال در تئاتر کودک و نوجوان، مطرح کرد: جریان نمایش برپایه خیال است و نمی‌توانیم خیال را حذف کنیم اما اینکه خیال تا کجا می‌رود را باید مدیریت کرد چون استفاده از خیال، تا جایی مجاز است که قابل فهم باشد.

این بازیگر تئاتر کودک‌ونوجوان در رابطه با حفظ جایگاه تئاتر در میان رسانه‌های نوظهور، بیان کرد: بزرگان این کار باید جمع شوند و پژوهشی در رابطه با تغییرات و احوالات کودک و نوجوان امروز، صورت بگیرد. باید آسیب‌شناسی شود تا تئاتر جایگاه خاص خود را حفظ کند چون ما الان با نسلی مواجه هستیم که گفتیم به دلیل شیوع کرونا به مدت دو سال، خانه بمانند بنابراین احتیاج به ارزیابی مخاطبان داریم.

گلی با بیان اینکه اگر برگزاری این جشنواره صرفا برای برگزاری یک جشنواره باشد، ۲۰ الی ۳۰ درصد به رشد کمی و کیفی تئاتر کودک و نوجوان، کمک می‌کند، توضیح داد: بنابراین باید رویکرد عوض شود. یک نگاه رقابتی بین تولیدکنندگان آثار وجود دارد که درست است و نفس جشنواره همین بخش رقابتی آن است اما باید به انتقال تجربیات نیز منجر شود. همه باید کار همدیگر را ببینند چون ما به روابط کار داریم.

وی ادامه داد: مگر جشنواره چقدر هزینه دارد؟  اگر هزینه‌ای می‌شود بابت بچه‌هاست و آن‌ها می‌روند که بچه‌های دیگر را پرورش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کودک و نوجوان تئاتر کودک بچه هاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضا‌های سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضا‌های نمایشی و میادین و فضا‌های روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفتگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفتگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفتگو‌های اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان