Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر به بهانه تشدید درگیری‌ها در این کشور، دست به دامان متحدان اروپایی خود جهت تجهیز تسلیحاتی کی یف شد.

«ولادیمیر زلنسکی» اوایل روز پنج شنبه با مطرح کردن این ادعا که هدف روسیه از حملات گسترده هوایی و توپخانه ای، نابودی کل منطقه دونباس است، از متحدان اوکراین خواست برای ایجاد توازن در میدان نبرد با روسیه، ارسال تسلیحات سنگین خود را سرعت بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی باز هم از طریق یک سخنرانی ویدئویی، به تکرار خواست اوکراین برای دسترسی به سلاح‌های پیشرفته پرداخت و افزود: ما باید سرزمین خود را آزاد کنیم و به پیروزی برسیم، اما سریع‌تر. در ادامه اظهارات رئیس جمهور اوکراین آمده است که حملات گسترده هوایی و توپخانه ای در دنباس انجام شده و هدف اشغالگران تغییری نکرده است، آنها قصد دارند تمامی دونباس را به تدریج نابود کنند.

در همین راستا «الکسی آرستویچ» مشاور زلنسکی نیز اعلام کرد که نبرد در شهرهای سیویرودونتسک و لیسیچانسک در منطقه لوهانسک در حال ورود به نقطه وحشتناکی است.

از سویی فرماندار لوهانسک روز پنجشنبه گفت که نیروهای اوکراینی مشغول دفاع از سیویرودونتسک و شهرک‌های مجاور زولوته و وووچویروکا هستند، اما نیروهای روسیه کنترل بخشی از جنوب این منطقه را بدست گرفته‌اند.

سران اروپا قرار است امروزطی نشستی در بروکسل رسماً اوکراین را در مسیر درازمدت رسیدن به درهای اتحادیه اروپا قرار دهند. حرکت عمدتاً نمادینی که به گفته خود اروپایی‌ها به تقویت روحیه اوکراین پس از چهار ماه درگیری کمک خواهد کرد.

کد خبر 5521751

منبع: مهر

کلیدواژه: ولودیمیر زلنسکی روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا فلسطین عراق جنگ اوکراین سوریه ترکیه لبنان عربستان سعودی حمله روسیه به اوکراین مسکو افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا