Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت با موضوع اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری وبا، افزود: با توجه به شیوع بیماری وبا در کشور عراق به منظور مقابله با این بیماری تمامی تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: گمرک و پایانه ها موظف هستند نسبت به رفع مشکلات بهداشتی از جمله سرویس های بهداشتی و همچنین جلوگیری از ورود دستفروشان اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی در پایانه های مرزی خسروی و پرویزخان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع وبا ضرورت دارد.

وی گفت: مهمترین توصیه وزارت بهداشت به مردم برای مقابله با وبا پرهیز از مصرف آب و مواد غذایی غیر بهداشتی و شست و شو و ضدعفونی سبزیجات، صیفی جات و میوه است.

تاتار ادامه داد: آب و فاضلاب موظف شد ضمن رفع فوری شکستگی ها و نسبت به کلر زنی مجتمع های آبرسانی شهرستان که مشکل قطعی دارند اقدام نماید تا از احتمال آلوده شدن آب پیشگیری کنند.

وی گفت: جهاد کشاورزی نیز موظف به بازدید میدانی از مکان های کاشت سبزیجات شهرستان و جلوگیری از آبیاری مزارع سبزیجات از آب فاضلاب است.

فرماندار قصرشیرین گفت: مردم موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند و در مصرف سبزیجات و میوه های آلوده خودداری کرده و از شنا در آبهای جاری پرهیز نمایند.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری وبا در عراق، کمیته التور در شهرستان قصرشیرین تشکیل شده و آموزش های لازم برای پیشگیری از این بیماری از طریق فضای مجازی و همچنین با سطح بنر در سطح شهرستان اطلاع رسانی شده است.

«عزیز کرمی» تاکید کرد: در این رابطه بیمارستان ابوالفضل العباس (س) قصرشیرین آماده باش است تا در صورت مشاهده احتمالی موارد مشکوک، پیگیری های لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین در ادامه گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در شهرستان مشاهده نشده اما با اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده با وجود مرزی بودن شهرستان، مراقبت های لازم بخصوص در حوزه ورود اتباع عراقی به داخل کشور در قرنطینه های مرزی صورت می گیرد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت ۱۸۶ کیلومتر مرز  با عراق دارای ۲ مرز فعال و رسمی پرویزخان و خسروی است.

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین مرز خسروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین مرز خسروی مرز پرویز خان قصرشیرین مرز خسروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیماری وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان به اتفاق فرماندار شهرستان جازموریان از پاسگاه پنگ در یکی از مبادی ورودی استان کرمان بازدید کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور به اتفاق فرماندار شهرستان جازموریان به صورت سرزده در پاسگاه "پنگ" در مبادی ورودی استان حاضر و مسائل و مشکلات به طور میدانی مورد بررسی قرار گرفت. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در جلسه شورای تامین شهرستان جازموریان نیز حاضر و در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با اتباع غیرمجاز با اعضا بحث وتبادل نظر کرد. 

گفتنی است، پاسگاه "پنگ" در مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان در منطقه‌ای واقع شده که محل ورود اتباع غیر مجاز به استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد