Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:46:39 GMT

کارخانه قطارسازی و مترو از تبریز به ابهر رفت!

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۶۹۰۵

کارخانه قطارسازی و مترو از تبریز به ابهر رفت!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس  شورای اسلامی کلانشهر تبریز ظهر امروز در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه تخصصی فولاد و صنایع وابسته که در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها در هر صنف و بخشی برگزار می‌شوند و نخستین موضوعی که در این میان مطرح می‌شود، این است که ما می‌توانیم سمپوزیوم تبادل فناوری را نسبت به آن مجموعه، رشته و تخصص در مسائل مختلف برپا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت‌های مختلف با ایده‌های جذاب و مختلف به همراه تولیداتشان آمده‌اند و علاوه بر اینکه توان خود را نشان می‌دهند،  در راستای فعالیت اقتصادی خود عمل کرده و نیز باعث می‌شوند تا شرکت‌های مختلف با هم آشنا شوند که این منجر به تبادل فناوری و دانش افزایی متقابل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با حضور مدیران در نمایشگاه های مختلف گفت: شاید مدیران نتوانند به صورت کامل در نمایشگاه ها حضور پیدا کرده و به صورت دقیق در جریان مسائل قرار گیرند اما باید تا حد امکان کمیسیون ها، سازمان ها و مدیریت های مختلف را با نمایشگاه و شرکت ها آشنا کنیم از این رو با شرکت های بومی، خواهیم توانست از تولید مواد اولیه گرفته تا تولید محصولات و عرصه صنعت به موفقیت رسیده و با دیدی وسیع به مسائل و مباحث نگاه کنیم.

وی ادامه داد: در این صورت به جای اینکه جنس یا مواد مورد نظر خود را از استان ها و شهرهای دیگر تامین کنیم، می توانیم بهتر از آن و ارزان تر از آن را از شهر و استان خودمان خریداری نماییم.

برگی افزود: همچنین این نمایشگاه بین‌المللی است و شرکت‌های خارجی نیز در بین غرفه‌داران حضور دارند که این فرصتی برای آشنائی آنها با صنایع کشور ما بوده و در کنار این مسئله نیز متخصصان ما  می‌توانند فناوری آن‌ها را وارد عرصه تولید خودمان کنند که این موضوع می‌تواند در موارد مختلف کمک حالمان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص چگونگی حمایت از برپایی نمایشگاه های مختلف خاطرنشان کرد: بایستی در خصوص برگزاری نمایشگاه ها تسهیل‌گری شود که یکی از این موارد تبلیغات شهری است. برای اینکه حضور در نمایشگاه برای شرکت ها توجیه داشته باشد باید اقدامات حمایتی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: بدنه دولت و مسئولان با حضور در چنین نمایشگاه هایی می توانند با مشکلات شرکت ها آشنا شوند. اگر قرار باشد با حضور در تک به تک شرکت ها مشکلات تولید را احصا کنیم، فرآیند به صورت قابل توجهی زمانبر خواهد بود اما در طول ۳ روز می توان هر روز در تعدادی از غرفه ها حضور پیدا کرده و با گفت وگوی رودررو مشکلات را بررسی و احصا نمود که در کنار آن پتانسیل ها و ظرفیت ها نیز مشخص خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: یکی از فعالان حوزه تولیدات ریلی نقل می کرد، قرار بوده کارخانه قطارسازی و مترو در تبریز احداث شود، چرا در دوره های قبلی غفلت شده و این کارخانه در ابهر ایجاد می شود؟ در حالی که با اشتغال‌زایی و برندسازی نام تبریز در کشورهای همسایه به عنوان برند قطارسازی مطرح شده و در وضعیت اقتصادی نیز تاثیرگذار می‌بود. 

برگی گفت: باید به برندسازی هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امروز تبریز جزو قطب‌های حوزه تولید فولاد است و با برندسازی و حمایت بنیادین از شرکت‌ها، می توانیم ضمن  اینکه در راستای توسعه اقتصادی قدم بر می‌داریم،  ایجاد اشتغال کرده و  نیازهای شهر و استان را تامین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارخانه مترو رسول برگی ابهر تبریز برندسازی نمایشگاه بین المللی تبریز سمپوزیوم شورای اسلامی نمایشگاه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو

استان همدان با بسته‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری جدید در ششمین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، نمایشگاه اکسپو 2024 در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی از امروز تا 12 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در همین راستا، مدیر‌عامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا 250 محصول متنوع از 50 شرکت امسال در نمایشگاه عرضه خواهد شد لازم به ذکر است  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز معرفی شده‌اند.

مصطفی حقیقی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران، اظهار‌داشت: سفال و کشمش به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

وی تاکید کرد: اولین هدف شرکت در اکسپو 1403 استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در همدان پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان همدان، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و بیان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است