Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی برومندی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه سهم زیادی از اعتبار جبران خسارت سرمازدگی به استان کرمان اختصاص دارد افزود: این طرح شامل ۷۰ درصد تسهیلات چهار درصدی و ۳۰ درصد امهال تسهیلات برنامه ریزی شده است.  

تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول امنیت مواد غذایی کشور است لذا مسیر تولید محصولات کشاورزی را از مزرعه تا سفره باید مدیریت کند، اظهار داشت: دشمن در جنگ اقتصادی سفره مردم و تولید کشور را نشان گرفته ولی با وجود محدودیت ها نیاز کشور را تامین کرده ایم و این وزارتخانه در زمینه تامین ارز مورد نیاز کشور نقش آفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی از تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: معاونت و قائم مقام قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده و این قرارگاه در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: امروز جنگ روسیه و اکراین بر کمبود غذا در جهان تاثیر گذاشته و کشورها متناسب با شرایط در حال برنامه ریزی هستند و کشورهای دنیا بر اساس پیش بینی شرایط، صادرات یک محصول را ممنوع می کنند تا دچار مشکل نشوند.

برومندی گفت: یکی از راه های برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی، موضوع کشاورزی قراردادی است و در همین رابطه وزیر جهاد و کشاورزی برنامه ای را ارائه کرده که کشاورزی قراردادی یکی از محورهای اصلی این برنامه است.

تحقق الگوی کشاورزی در گرو مشارکت همه بخش ها و کشاورزان

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی تاکید کرد: برنامه ریزی الگوی کشاورزی را در برنامه داریم، ولی همه باید در این زمینه مشارکت کنند تا موفق شویم.

وی دیگر موضوع مهم بخش کشاورزی را بیمه محصولات کشاورزی دانست و گفت: بیمه این بخش با سایر بیمه ها متفاوت بوده ولی این موضوع به دقت در وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است و کشورهای توسعه یافته فقط در ۲۵ درصد پرداخت بیمه موفق شده اند.

تجاری سازی تولید مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است

برومندی همچنین بر تجاری سازی تولید به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: قرارگاه دیپلماسی اقتصادی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و این قرارگاه هر ماه جلسه برگزار می کند و کشورهای هدف صادراتی را بین معاونین تقسیم و میز صادرات را پیگیری می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از صدور مجوز صادرات مرکبات به چین خبر داد و گفت: برای نخستین مرتبه با تلاش مجوز صادرات مرکبات به این کشور صادر شد.

سفر ریییس جمهور فرصت خوبی برای رفع مشکلات کشاورزی استان کرمان

وی به سفر رییس جمهور به استان کرمان اشاره کرد و گفت: این سفر فرصت ویژه برای استان کرمان بویژه جنوب کرمان بوده تا بسیاری از مشکلات این منطقه برطرف شود.

برومندی افزود: در سفرهای رییس جمهور ریل گذاری خوبی برای استان ها انجام می شود لذا در بودجه سفر ریاست جمهور، استانداری کرمان مصوبات را به گونه ای برنامه ریزی کنید تا چندین مشکل کشاورزی منطقه را برطرف کنیم.

آب دغدغه جهاد کشاورزی در استان کرمان

معاون وزیر جهاد کشاورزی دغدغه های مهم این وزارتخانه را در استان کرمان کمبود آب عنوان کرد و گفت: بودجه خشکسالی در سطح کشور در حال پیگیری برای تصویب است.  

وی به آیین تودیع معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: وزیر دوست داشت در این نشست برای قدردانی و معرفی مدیر جدید حضور داشته باشند ولی به دلیل سفر دولت به خراسان در خدمت مردم این استان بود.

وی ضمن تبریک انتخاب اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای به سمت سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: این نماینده پرتلاش از نیروهای متخصص بخش کشاورزی است.

گلایه معاون استاندار از ارزش پایین آب در بخش کشاورزی جنوب کرمان

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: ارزش هر متر مکعب آب برای تولید محصولات کشاورزی در جنوب کرمان به سه هزار تومان نمی رسد که این عدد در دنیا بین ۲ تا سه دلار(حدود ۵۰ هزار تومان) است.

حسین مهرابی اظهار داشت: ارزش هر مترمکعب آب در دامداری های صنعتی داخل کشور نیز ۵۰ هزار تومان است، لذا باید با تغییر الگوی کشت و حداکثر بهره وری را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد اقتصاد منطقه جنوب کرمان در بخش کشاورزی بوده لذا رعایت  الگوی کشت در این منطقه نیاز به اصلاح دارد و خط مقدم این جبهه کشاورزان هستند.

معاون امور هماهنگی  اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: جهادکشاورزی باید برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت علمی زمینه برطرف شدن مشکلات کشاورزان جنوب کرمان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: رعایت الگوی بهینه کشت، سازگاری با کم آبی و بهره‌وری در برنامه ریزی های کشاورزی باید حتما مد نظر باشد.

مشارکت همگانی برای تحقق امنیت غذایی

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: اقتدار هر کشوری به امنیت غذایی و اقتصادی آن کشور بوده لذا همه باید در تحقق این مهم مشارکت کنند.

حجت الاسلام سید بهروز حسینی با بیان اینکه متولی امنیت غذایی جهاد کشاورزی است، افزود: این موضوع بسیار مهمی است لذا نیازمند مشارکت همه است و جنوب کرمان قطب کشاورزی است.

وی ادامه داد: فقر در جنوب کرمان زیاد است لذا مسئولان نسبت به این موضوع پاسخگو باشند چرا که مشکل تولید وجود ندارد.

وی راه حل مشکلات کشاورزی منطقه جنوب کرمان را ایجاد منطقه آزاد کشاورزی، کشاورزی قراردادی، بیمه غرامت محصولات کشاورزی و موضوع صادرات محصولات کشاورزی دانست و پیگیری این موارد توسط مسئولان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تاکید کرد: تفکر انقلابی، روحیه جهادی و استفاده از نخبگان بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی توسط مسئولان در نظر گرفته شود و با اتحاد و همدلی و مبارزه با منفع طلبان، منطقه گرایان و نفاق گرایان برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد.

کشاورزی جنوب کرمان ریسک بالایی دارد

رییس سابق جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه کشاورزی این منطقه پرریسک است، گفت: کشاورزی این منطقه درگیر نواسانات بخش کشاورزی است.

سعید برخوری منطقه آزاد کشاورزی، بیمه درآمد و کشاورزی قراردادی را تنها راه برون رفت مشکلات کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد و خواستار پیگیری این موارد توسط مسئولان کشوری شد.

وی افزود: کشاورزی قراردادی در وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است لذا امیدواریم ۲ طرح دیگر پیگیری و عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست که  نمایندگان مجلس، فرمانداران و امامان جمعه هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برگزار شد از خدمات سعید برخوری تقدیر و احمد احمدپور به ریاست سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان کشاورزی استان کرمان خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کرمان کشاورزی استان کرمان خسارت مالی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان معاون وزیر جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی قراردادی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی برنامه ریزی امنیت غذایی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیل خسارت سنگینی را به کشاورزی خراسان جنوبی وارد کرده است، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان‌ها، بالغ بر پنج هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

وی افزود: گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و بر اساس برآوردهای اولیه خسارات سیل به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در سطح اکثر مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند، بیان کرد: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.

جعفری گفت: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بندها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی، شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت را اعلام نموده که این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خسارت به منابع آبی کشاورزی وارد آمده است، اظهار کرد: طبق گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ رأس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

جعفری گفت: البته تاکید می‌گردد که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

کد خبر 6090006

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد